  • 11. Data: 2014-09-23 23:08:58
    Temat: Re: Namiot bezcieniowy do fotografowania bizuterii
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-09-23 20:07, XX YY pisze:

    > mozesz zapodac jakies przyklady wlasnorecznie robionych zdjec biizuterii ?

    Biżuteria to nie tylko złoto, srebro czy inny pallad :-)
    Robię dla zabawy biżuterię ze szkła (fusing), a tu kolor ma decydujące
    znaczenie. Gówniane światło z "energooszczędnej żarówki" za 5 złotych
    robi sieczkę z koloru.
    Nie mam humoru na kolejną bezsensowną dyskusję, życzę powodzenia przy
    "pracowaniu nad kolorem" ze światła, które "nie jest decydujące".

    P.P.

    PS. Zdjęcia też robię dla zabawy. Nie po to, aby kogokolwiek do
    czegokolwiek przekonywać.

  • 12. Data: 2014-09-24 07:22:06
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Dienstag, 23. September 2014 17:26:17 UTC+2 schrieb atm:
    > Witam,
    >
    > Mozecie cos zasugerowac do fotografii bizuterii?
    >
    > Nie chce wchodzic w drogie namioty, chcialbym wydac do 300zl
    >
    > za komplet.
    >
    > Wrato brac parasolki, czy nie maja wiekszego sensu w przypadku swietlowek?
    >
    > Czy swietlowki daje sie latwo opanowac white balancem?
    >
    > Nigdy nie mialem namiotu, stad amatorskie pytania.
    >
    > Czy polecilibyscie cos z tych namiotow?
    >
    > http://allegro.pl/listing/listing.php?bmatch=seng-v6
    -p-3-e-0904&order=p&p=5&string=namiot+bezcieniowy

    bizuteria najczesciej nie jest wielka - pare cm.
    wystracza zwykla kartka bialego papieru jakos rozpostarta na bizuteria. pelni ona
    calkiem fajnie role dyfuzora.

    role namiotu motze pelnic pokoj , jesli jesz on bialy i nie za bardzo umeblowany.
    odchylasz palnik na sufit , lub odlegla sciane i masz wytrczajaca dyfuzje swiatla.
    fotografia bizuterii wymaga zawsze znacznej obrobki zdjec , a tutaj wplyw jest
    decydujacy na wynik koncowy - jak fotograf ma to opanowane.

    jpegi prosto z puszki nie wystarcza.

  • 13. Data: 2014-09-24 07:29:18
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Bi�uteria to nie tylko z�oto, srebro czy inny pallad :-)
    >
    > Robi� dla zabawy bi�uteri� ze szk�a (fusing), a tu kolor ma decyduj�ce
    >
    > znaczenie. G�wniane �wiat�o z "energooszcz�dnej �ar�wki" za 5 z�otych

    > robi sieczkďż˝ z koloru.
    >
    > Nie mam humoru na kolejn� bezsensown� dyskusj�, �ycz� powodzenia przy
    >
    > "pracowaniu nad kolorem" ze �wiat�a, kt�re "nie jest decyduj�ce".

    zapis w raw jest czarno- bialy . kolor jest wyliczany w komputerze.
    masz na niego decydujacy wplyw , prawie ze nieograbniczony.

    halogeny maja ok 3500 K i grzeja jak cholera-
    swoetlowki mozesz dobrac ok 5500 K.

    swietlowki maja wprawdzie nieciagle widmop , ale do bizuteri to nie przeszkadza ,
    najbardziej przeszkadza przy balansowaniu koloru skory ludzkiej.

    jednym klikime balansujesz swiatlo swietlowki wlasciwie lepiej niz halogenu , gfyz
    jest blizej 5500 K

    led - wprawdzie maja niskie RA bo ok 80% , ale na szczescie takie widmo , ze po
    zbalansowaniu skora ludzka jest bardzo fajnie odwzorowana kolostycznie - cos jak na
    kodaka filmie portra . do bizuteri - sa swietne.

    lampy blyskowe - pewnie o tym nie wiesz , ale wiekszosc z nich , a wszystkie tansze
    dajo swiatlo o temp ok 5000 - 8000 k w zaleznosci od czasu blysku.
    I tez kollor wymaga dopracowania.

    nie ma problemu podswietania bizuteri w zasadzie czymkolwiek nawet swiatlem swiecy.
    kolor sie dopracowuje w obrobce. prosto z aparatu wychodzi chlam z wielu wzgledow.

  • 14. Data: 2014-09-24 10:08:18
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-09-24 07:22, XX YY wrote:

> [...]
    > fotografia bizuterii wymaga zawsze znacznej obrobki zdjec , a tutaj wplyw jest
    decydujacy na wynik koncowy - jak fotograf ma to opanowane.

    Kartki i arkusze juz przerabialem, w amatorskich warunkach oprocz tych
    plaszczyzn lapie sie wyposarzenie pokoju i tapeta.
    Dlatego wlasnie chce odizolowac calosc namiotem.
    Palnika tez nie odchyle na sufit poniewaz nie mam dodatkowej lampy.
    Stad tez pomysl na namiot, ktory wydaje mi sie fajnym rozwiazaniem:
    kontrolowane, powtarzalne warunki, szybkie skladanie/rozkladanie.

  • 15. Data: 2014-09-24 10:22:34
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-09-24 10:08, atm wrote:
    > w amatorskich warunkach oprocz tych
    > plaszczyzn lapie sie wyposarzenie pokoju i tapeta.

    Jest tak ponieważ masz za słabe źródło światła.
    Lampa studyjna, która używam daje mocny błysk i wszystko to co odbija
    się w biżuterii poza światłem błysku wychodzi czarne.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 16. Data: 2014-09-24 11:48:12
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Mittwoch, 24. September 2014 10:08:18 UTC+2 schrieb atm:

> [...]
    >
    > Stad tez pomysl na namiot, ktory wydaje mi sie fajnym rozwiazaniem:
    >
    > kontrolowane, powtarzalne warunki, szybkie skladanie/rozkladanie.

    ja to cwiczylem.
    oczywiscie wszystko zalezy od tego co chcesz uzyskac.
    Jaki efekt.
    Czy rodzaj zdjecia " do paszportu" czyli rownomierne bezcieniowe oswietlenie, zdjecie
    swidencyjne , czy tez chcesz oswietlic plastycznie.

    Bizuterie fotografujer sie fajnie , gdyz jest "cierpliwa " - tzn nieruchoma. Mozesz
    wyszukac sobie kilka standardowych pozycji oswietlenia i je powtarzac.

    Uzywalem tez kartki papieru wygietej na ksztalt odwroconej litery U ku dolowi i z
    tylu rowniez kartka papieru. co do zasady to jest dokladnie to co namiot bezcieniowy.
    ( dobre sa tez pudelka ze styropianu ) Oswietlenie mozna dodatkowo rozpropszyc
    kierujac na sciane.
    aparat na statywie , swiatlo nie musi byc mocne , mozesz dluzej nasswietlac.

    Jedna lampa blyskowa na wprost niekoniecznie efekt bedzie zadawalajacy, nawet jesli
    masz namiot. to musi byc swiatlo padajace poprzez namiot.

    Ale w bizuterii jest rzeczywiscie potem duzo obrobki.
    Nie jest jakas trudna , tylko trzeba sobie wypracowac metode prowadzaca do
    osiagniecia wlasnego celu.

    Swietlowke mozesz wykorzystac , ale nie sa drogie zarowki fotograficzne , one maja
    5500 K . Mozesz wkrecic w kazda oprawke nawet lampki nocnej i eksperymentowac z
    ustawieniem.

    Bezcieniowo dostawalem rowniez w pokoju w dzien bez jakiegokolwiek oswietlenia -
    tylko okienne z jednej strony i od strony okna dawalem kartke papieru , lub
    pokrywalem odwroconym U - ona rozpraszala swiatlo. troche retuszuz zawsze gdzies
    jest. Metal lubi dac odblask , ale retusz to kwestia sekund , trwa to krocej niz
    ustawienie swiatel.

    Kolory prosto z aparatu sa najczesciej beznadziejne przyrownujac je do oryginalu , je
    trzeba wyprowadzic. Wynika to z charakterystyki swiatla odbitego od metalu i
    charakterystyki matrycy - akurat matryce w zakresie wysokich swiatel maja dosyc
    skompresowana dynamike wejscia, co sie odbija ubostwem przejsc tonalnych w wysokich
    swiatlach - a takie czesto dominuje w bizuterii .

    pewnie - 170 zl mozna za namiot dac, zrodlo swiatla - swietlowka bedzie ok , moze
    lepiej o temp zblizonej do 5000 K ( nie za zimna ) . Zafarb spowodowny zrodlem
    swiatla wyprowadza sie bez probemu jednym kliknieciem. Wazniejszy jest sposob
    ustawienia swiatel i pozniej obrobka. Moim zdaniem ona odpowiada w 90% za wynik.

  • 17. Data: 2014-09-24 12:04:48
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2014-09-24 11:48, XX YY pisze:
    > Moim zdaniem ona odpowiada w 90% za wynik.

    No szczególnie, że w wielu przypadkach jest to praktycznie malowanie od
    nowa...

    Nie mówię, że większość rzeczy z aparatu wygląda aż tak:

    http://youtu.be/rfeBkNIG4Rs

    ale na coś bardzo podobnego trzeba być przygotowanym :)

  • 18. Data: 2014-09-24 12:05:59
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2014-09-24 12:04, twistedme pisze:

> [...]
    >
    > http://youtu.be/rfeBkNIG4Rs
    >
    > ale na coś bardzo podobnego trzeba być przygotowanym :)
    Ten gość fajnie opowiada

    http://youtu.be/yMZ4fnIO25Y

  • 19. Data: 2014-09-24 14:17:07
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Nie mówię, że większość rzeczy z aparatu wygląda aż tak:
    >

    > http://youtu.be/rfeBkNIG4Rs
    >

    > ale na coś bardzo podobnego trzeba być przygotowanym :)

    tak rzeczywiscie jest.

    czy swiatlo ma dokladnie 5500 k , czy moze jest swietlowka nie ma wobec koniecznosci
    sporej obrobki zawsze wiekszego znaczenia.

    dla przyladu robilem kiedys dla kogos zdj. uzywanych rzeczy :

    http://spherapan.vot.pl/AAA.jpg

    http://spherapan.vot.pl/BBB.jpg

    http://spherapan.vot.pl/CCC.jpg

    CCC i BBB to jest dokladnie to samo zdjecie.
    oryginal byl plaski kolorystycznie , chociaz aparat o dobrej matrycy.
    wyglada jakby zupelnie inaczej oswietlone.

  • 20. Data: 2014-09-25 20:19:07
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-09-23 19:57, atm pisze:

    > Efekty sa swietne. Jak wyglada fotografowanie z blenda?
    > Namiot otacza caly przedmiot blenda zas wypelni tylko czesc
    > otoczenia. Czy te nie pozostala przestrzen jako odbicie w
    > bizuterii nie bedzie gorsza od szwow?

    Kiedyś kupiłem takowy firmy bodajże Elfo. Jest on w kształcie stożka
    zawieszanego np. na statywie. Z boku ma zamek błyskawiczny pozwalający
    na wsuniecie obiektywu na dowolnej wysokości. Na dole ma plastikową
    obręcz zwijaną w ósemkę do transportu. Nie ma żadnych szwów, nic się nie
    odbija w biżuterii.

    Marek