  • 11. Data: 2019-08-17 19:55:48
    Temat: Re: Nareszcie sa kondony na USB
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-08-17 o 14:17, Animka pisze:
    > Normalny telefon ładuje się raz na 3 doby.

    Napisałem o telefonie za 500 zł którego młodzieniec w gimnazjum ładuje
    codziennie. Ja co 2-3 dzień a znam zapaleńca który wytrzymuje _6-7_ dni.

    mowa o Xiaomi Redmi 4A

    Ten jeden dzień uznałem za ekstremalne wykorzystanie.
    Żeby uciąć dyskusję ;-)

  • 12. Data: 2019-08-17 23:02:31
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 17.08.2019 o 12:10, ToMasz pisze:
    > jak ja podłączam telefon do kompa, komp nie widzi żadnego urządzenia.
    > na ekranie telefonu mam ikonkę, po kliknięciu której mogę wybrać
    > tylko ładowanie (domyślnie włączone) transfer plików, i jeszcze coś
    > tam. Czy taka funkcjonalność leczy problem?

    Ja tam bym, /na wsjakij pożarnyj słuciaj/ wolał używać wtedy kabla bez
    linii sygnałowych, tylko zasilające. Nie sądzę, aby po tak spreparowanym
    kablu do telefonu wlazł najzmyślniejszy nawet wirus...

  • 13. Data: 2019-08-18 01:18:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-17, JaNus <p...@b...pl> wrote:
    > Ja tam bym, /na wsjakij pożarnyj słuciaj/ wolał używać wtedy kabla bez
    > linii sygnałowych, tylko zasilające. Nie sądzę, aby po tak spreparowanym
    > kablu do telefonu wlazł najzmyślniejszy nawet wirus...

    Oczywiście, ale jak masz ze sobą n-kabli a wszystkie podobne to taki
    dinks może być po prostu praktyczniejszy i w dodatku mniejszy.

    Poza tym ludziom się wydaje, że wszyscy rozumują tak samo i że całe
    życie kreci się w okół takich technicznych pierdów jak kabelki i ile
    trzyma aku. Nie, nie kręci się i dlatego warto mieć rózne środki aby
    robić bezpiecznie jak coś nie wyjdzie.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2019-08-18 01:35:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-17, z <...@...pl> wrote:

    > Napisałem o telefonie za 500 zł którego młodzieniec w gimnazjum ładuje
    > codziennie. Ja co 2-3 dzień a znam zapaleńca który wytrzymuje _6-7_ dni.

    Mój Redmi 4a trzyma typowo też 2-3 dni z wifi i całą resztą, ale jestem
    ciekaw kto przebije mojego 7mio letniego ipada2, który na oryginalnej
    wciąż baterii, uzywany jako czytnik do bajek (ca 10 min dziennie)
    wytrzymuje bez ładowania jakieś 3 miesiące.

    > mowa o Xiaomi Redmi 4A
    >
    > Ten jeden dzień uznałem za ekstremalne wykorzystanie.
    > Żeby uciąć dyskusję ;-)

    A jak będzie słaby sygnał i zimno to też Ci utrzyma ten 1 dzień? 65+
    pojadą sobie w miejsce ze słabym sygnałem, dzień wcześniej zabalują,
    zapomną przez noc naładowac. Powerbank zawsze chcieli kupić, ale jakos
    nie wyszło bo były inne sprawy. A potem utknęli na dobę np. na takim
    czarls degol erport bo 2 cm śniegu sparalizowało tam ruch, gdy w tym
    samym czasie pół metra nie robiło nic Okęciu (osobisty przypadek). I już
    misterne obliczenia co ile się łąduje o kant dupy.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2019-08-18 07:17:49
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mogę się licytować z już pewnie 10-letnimi Kindle.
    Swoją drogą szkoda, ze tak mało urządzeń jest na taki niepodświetlany ale za to
    doskonale widoczny w pełnym słońcu ekran.

    -----

  • 16. Data: 2019-08-18 08:24:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-18, ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:
    > Mogę się licytować z już pewnie 10-letnimi Kindle.
    > Swoją drogą szkoda, ze tak mało urządzeń jest na taki niepodświetlany ale za to
    doskonale widoczny w pełnym słońcu ekran.

    Kindle to trochę inna klasa...

    Ile Ci nb. ten Kindle trzyma i ile dziennie czytasz? Kupiłem teraz żonie
    na uro Paperwhite 10gen, czyta z godzinkę przed zaśnięciem, z
    podświetleniem i trzyma jej coś koło tygodnia. Trochę rozczarowujące
    prawdę mówiac.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2019-08-18 10:37:42
    Od: z <...@...pl>

    > A jak będzie słaby sygnał i zimno to też Ci utrzyma ten 1 dzień?

    Anie rozumiem. Przecież normalnemu nieuzależnionemu człowiekowi
    wytrzymuje 3 dni. To w mrozie dzień powinien ;-)

    PS. Co Ty bierzesz? ;-)

  • 18. Data: 2019-08-18 11:29:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-18, z <...@...pl> wrote:

    > Anie rozumiem. Przecież normalnemu nieuzależnionemu człowiekowi
    > wytrzymuje 3 dni. To w mrozie dzień powinien ;-)

    Tu masz wykresik (dla 18650 Li-ion), a z 1 dniem to w końcu Twój pomysł.
    https://batteryuniversity.com/_img/content/discharge
    -voltage-temperature.jpg

    > PS. Co Ty bierzesz? ;-)

    Nic nie biorę. Mam odrobinę wyobraźni i sporo doświadczenia. Więc
    niestety, nie dasz rady tak na skróty.

    Dobra, odpuszczam.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2019-08-18 11:43:41
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Normalnie w domu parę dni.
    Na wakacjach gdzieś w PL parę godzin.
    Tak swoją drogą ciekawe zachowanie przy ładowarce typu "do gniazda zapalniczki" z
    dwoma wyjściami USB (kabelek data jaki dodawali do
    fona):
    W jednym z gniazdek zawsze komunikaty na fonie "wybierz windows lub mass storage lub
    ..." i w żaden sposób nie dało się tego
    przeskoczyć do ładowania (paragraf 22).
    W drugim ładowało.
    A drugiemu fonowi było obojętnie które gniazdko.

    -----

  • 20. Data: 2019-08-21 12:07:47
    Od: jureq <j...@n...no>

    W dniu Sun, 18 Aug 2019 06:24:08 +0000, użytkownik Marcin Debowski
    napisał:

> [...]
    > na uro Paperwhite 10gen, czyta z godzinkę przed zaśnięciem, z
    > podświetleniem i trzyma jej coś koło tygodnia. Trochę rozczarowujące

    Jeśli czytnik nowy i wgrane dużo książek, to pierwsze dwa tygodnie może
    rozładowywać szybciej. W przeciwnym wypadku stanowczo za krótko przy
    typowym podświetleniu 10-12. Pierwsza rzecz, którą należy zrobić to
    restart czytnika z menu. Gdy nie pomoże to pełny reset (przywrócenie
    ustawień fabrycznych). Jeśli nadal będzie tak krótko trzymać, to jest to
    już powód do reklamacji.