  • 11. Data: 2018-03-10 21:40:59
    Temat: Re: Następca iskry
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-03-10 17:30, Maciek wrote:

    > Obowiązkowy w każdym aucie rejestrator, który zapisuje prędkość z ostatnich
    > 10 minut. Policjant zatrzymuje na podstawie fotoradaru, ale decydujący jest
    > odczyt z rejetratora. Dane są zakodowane, odczyt jest zdalny (przykładasz
    > czytnik np. do podszybia) i po zawodach.

    czyste sf

    ale zrobienie zrzutu z celowniczka radaru jest banalne, jezeli na
    zdjeciach sie nie zgadza to tematu w zasadzie nie ma

    tylko do tego trzeba wybrac rozsadny sprzet a nie ten ktorego producent
    ma znajomosci czy wieksze przebicie

  • 12. Data: 2018-03-10 21:46:34
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Mar 2018 21:40:59 +0100, m4rkiz napisał(a):

    > czyste sf

    Ale dlaczego? Mogłoby to nawet być dobrowolne, gdyby odpowiednio dostosować
    przepisy. Kosztowałoby to zapewne grosze i mogło uchronić przed niesłusznie
    nałożonym mandatem.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 13. Data: 2018-03-10 22:35:18
    Od: "Jarek" <jarek@pl>

  • 14. Data: 2018-03-10 22:40:23
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-03-10 o 17:30, Maciek pisze:

> [...]
    > odczyt z rejetratora. Dane są zakodowane, odczyt jest zdalny (przykładasz
    > czytnik np. do podszybia) i po zawodach.

    Ok, to nie prościej w każdym aucie tempomat sprzężony z GPS/systemem
    rozpoznawania znaków/tagowaniem na znakach i po prostu brak możliwości
    przekroczenia dozwolonej w danym miejscu prędkości?
    Nie rozumiem, jak to się dzieje, że w końcu drugiej dekady XXI wieku
    masowo sprzedawane są samochody, które mają prędkość maksymalną ponad
    200 km/godz. (czasami blisko 300 km/godz.), podczas, gdy poza kilkoma
    miejscami w jednym kraju, w całej reszcie świata dopuszczalna prędkość
    nie przekracza 140 km/godz.

  • 15. Data: 2018-03-10 22:41:54
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-03-10 o 21:46, Maciek pisze:

    > Ale dlaczego? Mogłoby to nawet być dobrowolne, gdyby odpowiednio dostosować
    > przepisy. Kosztowałoby to zapewne grosze i mogło uchronić przed niesłusznie
    > nałożonym mandatem.

    Dlatego, że mamy demokrację. Żadna władza nie zdecyduje się na
    wprowadzenie czegoś podobnego. Ze strachu, że straci władzę.

  • 16. Data: 2018-03-10 22:43:19
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-03-10 o 15:40, Shrek pisze:

    > Effekt dopplera.

    Czyli pomiar częstotliwości fali akustycznej emitowanej przez jadący
    samochód najpierw, gdy się zbliża, a potem, gdy się oddala od punktu
    pomiarowego?

  • 17. Data: 2018-03-10 23:29:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.03.2018 o 22:41, Poldek pisze:

    > Dlatego, że mamy demokrację. Żadna władza nie zdecyduje się na
    > wprowadzenie czegoś podobnego. Ze strachu, że straci władzę.

    Już nawet pomijając to. Żeby to było dokładne i niemodyfikowalne musi
    być albo kurewsko drogie (a i tak ktoś złami i co wtedy) albo kara za
    modyfikację musi być wysokości 2 pensji i modyfikacja łatwo wykrywalna.

    Shrek

  • 18. Data: 2018-03-10 23:29:47
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 10.03.2018 o 22:43, Poldek pisze:

    > Czyli pomiar częstotliwości fali akustycznej emitowanej przez jadący

    Nie, bo częstotliwość dźwięków wydawanych przez samochód jest zmienna
    nie tylko z powodu prędkości samochodu ale też np. z powodu zmiany
    obrotów silnika, rodzaju nawierzchni oraz na nią nakładają się wszelkie
    inne dźwięki otoczenia (byłaby konieczność stosowania super kierunkowego
    mikrofonu) to byłby radar pasywny, który w tym przypadku miałby bardzo
    małe szanse na działanie, nie mówiąc o precyzji pomiaru.

    W przypadku radarów mierzących prędkość stosowane radary aktywne,
    emitujące wiązkę pomiarową - w tym przypadku fale radiowe - w tu też
    występuje efekt Dopplera.

    > samochód najpierw, gdy się zbliża, a potem, gdy się oddala od punktu
    > pomiarowego?

    Tu pojechałeś "po bandzie" ;-) Jak to sobie wyobrażasz? Policjant z
    miernikiem prędkości by miał obracać się zgodnie z ruchem pojazdu,
    którego prędkość mierzy? Pomyśl trochę zanim napiszesz takie "cóś"

    Wystarczy, że się oddala lub zbliża, nie ma potrzeby korzystania z obu
    wariantów.

    --
    Czarek

  • 19. Data: 2018-03-10 23:30:38
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 10.03.2018 o 15:40, Shrek pisze:

    > Effekt dopplera.

    Co to znaczy "effekt"? Chciałbym o nim poczytać ale jakoś nie mogę na
    nic trafić.

    --
    Czarek

  • 20. Data: 2018-03-10 23:31:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.03.2018 o 22:40, Poldek pisze:

> [...]
    > 200 km/godz. (czasami blisko 300 km/godz.), podczas, gdy poza kilkoma
    > miejscami w jednym kraju, w całej reszcie świata dopuszczalna prędkość

    Było dyskutowane - raz że za duża szansa, że coś pójdzie nie tak przy
    wyprzedzaniu, dwa że wyborcy tego nie chcą. Były jakieś plany, ale IMHO
    dopóki UE trzęsą niemcy to nie ma siły.

    Shrek