  • 21. Data: 2018-03-11 01:06:50
    Temat: Re: Następca iskry
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 10 Mar 2018 22:40:23 +0100, Poldek napisał(a):

    > Ok, to nie prościej w każdym aucie tempomat sprzężony z GPS/systemem
    > rozpoznawania znaków/tagowaniem na znakach i po prostu brak możliwości
    > przekroczenia dozwolonej w danym miejscu prędkości?

    Po pierwsze to przekraczanie prędkości to poza kilkoma krajami wschodniej
    Europy (w których i tak prawie nikt nie kupuje nowych samochodów), to nie
    jest jakiś wielki problem.

    Po drugie - dawniej samochody były dużo wolniejsze, a na drogach było
    bardziej niebezpiecznie. Czyli to jednak nie do końca jest problem w
    możliwej do rozwinięcia prędkości.

    Po trzecie takie ograniczenie prędkości, jeśli ma być dynamiczne w
    zależności od sytuacji - nie jest znowu takie proste.

    Po czwarte nikt nie chciałby kupić takiego samochodu, a wymuszenie tego
    odgórnie, prawnie we wszystkich nowych samochodach może wręcz spowodować
    załamanie rynku - kierowcy przez długi czas będą woleli jeździć starym
    autem niż kupić nowe z ograniczeniem.

    Po czwarte już na horyzoncie widać technologię autonomicznych pojazdów i to
    raczej będzie faktyczne rozwiązanie tego problemu, a nie jakieś takie
    półśrodki.

  • 22. Data: 2018-03-11 01:44:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak nie jak tak. Od ktoregos wcale nie odleglego roku w chujni nowe samochody osobowe
    maja byc wyposazane w tachografy. Zadne fotoradary nie beda potrzebne. Przy
    przegladzie podlacza samochod pod costam i drukarka wydrukuje mandaty. Zaden rzad
    tego nie wprowadzi tylko anonimowa bezosobowa chujnia.

  • 23. Data: 2018-03-11 12:46:16
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-03-11 01:44, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    przegladzie podlacza samochod pod costam i drukarka wydrukuje mandaty. Zaden rzad
    tego nie wprowadzi tylko anonimowa bezosobowa chujnia.

    nie da rady bo trzeba by miec pancerna skrzynie wspawana w plyte
    podlogowa na stale, inaczej psuly by sie mlotkiem przed przegladem a
    wiekszosci ludzi wychodziloby taniej rozwalic i kupic nowy niz zaplacic
    to co sie nazbieralo :D

  • 24. Data: 2018-03-11 13:46:59
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 10-03-2018 o 21:40, m4rkiz pisze:

    > czyste sf

    Tachografy to też sf?

  • 25. Data: 2018-03-11 21:13:20
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-03-11 13:46, Cavallino wrote:

    >>> 10 minut. Policjant zatrzymuje na podstawie fotoradaru, ale decydujący

    > Tachografy to też sf?

    po pierwsze - jezeli jest system z dostepem zdalnym to nie trzeba fotoradaru

    po drugie - wyposazenie 15 milionow (niech bedzie 10, co trzeci sie
    zezlomuje) polskich samochodow w kosztujacy minimum tysiac zlotych
    system daje razem przegrane wszystkie mozliwe wybory temu kto to przyklepie

    po trzecie - tacho w ciezarowkach to byl problem pracodawcy, kierowcy
    owszem mieli swoje zdanie ale bezposrednio dotkniete wprowadzeniem tacho
    bylo maksimum kilkadziesiat tysiecy osob a nie cale spoleczenstwo to
    raz, a dwa od strony technicznej - tachografy w zasadzie byly a tu
    mowimy o dolozeniu niebanalnego sprzetu do kazdego zarejestrowanego
    pojazdu z najrozniejszymi rozwiazaniami technicznymi

  • 26. Data: 2018-03-11 23:02:30
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-03-11 o 21:13, m4rkiz pisze:

> [...]
    > mowimy o dolozeniu niebanalnego sprzetu do kazdego zarejestrowanego
    > pojazdu z najrozniejszymi rozwiazaniami technicznymi

    Przepis o tachografach wprowadzili jeszcze za komuny.
    W 88 lub 89 roku.

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2018-03-11 23:47:10
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

> [...]
    > odczyt z rejetratora. Dane są zakodowane, odczyt jest zdalny (przykładasz
    > czytnik np. do podszybia) i po zawodach.

    Mam nadzieję, że rządzący nie czytają Usenetu, bo Twój pomysł jest na
    tyle kretyński, że rządzący z chęcią go podchwycą. Potem zrobią przetarg
    i wyłonią zagranicznego operatora, który za 30mdl eurów plus zysk z
    mandatów system uruchomi. Co prawda PO już nie rządzi, więc może nie
    będzie to 30, a 3mld, ale będziemy się wlec jak smród po gaciach.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 28. Data: 2018-03-12 09:47:26
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 11 Mar 2018 23:47:10 +0100, Pawel "O'Pajak" napisał(a):

    > ale będziemy się wlec jak smród po gaciach.

    Ale za to mnóstwo oszczędzimy na składaniu do kupy ścigantów oraz
    pogrzebach.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 29. Data: 2018-04-06 19:05:16
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Maciek d...@p...onet.pl ...

    > Ale dlaczego? Mogłoby to nawet być dobrowolne, gdyby odpowiednio
    > dostosować przepisy. Kosztowałoby to zapewne grosze i mogło uchronić
    > przed niesłusznie nałożonym mandatem.

    Maciek, przemysl kwestie wolnosci obywatelskich
    Jak juz to zrobisz to przemysl kwestie nakładów finansowych vs efekty...
    Bo brzmi to troche jak wylewanie dziecka z kąpielą...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie