  • 31. Data: 2018-07-02 00:09:10
    Temat: Re: Nawigacja od innej strony
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 1 Jul 2018 23:11:57 +0200, w <phbg33$cvu$1@news.icm.edu.pl>, kk <k...@o...pl>
    napisał(-a):

    > Nie ma znaczenia jaką dokładność ma mapa, nawigacja dociąga do
    > istniejącej drogi zarówno wtedy jak GPS jest mniej dokładny jak i
    > bardziej, więc nie trzeba robić specjalnej mapy pod dokładniejszy.

    Jeżeli chcesz mieć dokładność 1m i położenie na jezdni/pasie, to trzeba.

  • 32. Data: 2018-07-02 18:38:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    napisał(-a):

    >Jeżeli chcesz mieć dokładność 1m i położenie na jezdni/pasie, to
    >trzeba.

    A tak swoja drogą - one nie sa juz dokładniejsze ?

    Te geodezyjne GPS ponoć w miarę dokładne, gdzies do 10 cm,
    a w miejskich warunkach trudno byłoby mniej dokladnego uzywac.

    Nawet jesli stare siatki pamietajace teodolity byly troche rozjechane,
    to chyba przez lata dorobiono sie poprawnych wspolrzednych GPS, skoro
    geodeci z takimi odbiornikami biegaja ...

    J.

  • 33. Data: 2018-07-03 03:08:25
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-07-02 o 18:38, J.F. pisze:
> [...]
    > to chyba przez lata dorobiono sie poprawnych wspolrzednych GPS, skoro
    > geodeci z takimi odbiornikami biegaja ...

    No właśnie. Czemu te mapy miałyby być takie niedokładne jak tradycyjne
    pomiary geodezyjne miały metrową dokładność.

  • 34. Data: 2018-07-03 10:08:20
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 3 Jul 2018 03:08:25 +0200, w <pheiah$la3$1@news.icm.edu.pl>, kk <k...@o...pl>
    napisał(-a):

    > No właśnie. Czemu te mapy miałyby być takie niedokładne jak tradycyjne
    > pomiary geodezyjne miały metrową dokładność.

    Bo po prostu nie nanoszono ich z taką dbałością.
    Ba -- nanosząc jedne mapy na drugie widać czasami kilkumetrowe przesunięcia.
    I zgadnij która jest dokładniejsza.

  • 35. Data: 2018-07-10 21:19:38
    Od: j...@i...pl

    On Sun, 1 Jul 2018 09:02:42 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:

    >Kazda nawigacja jest tak zrobiona ze moznanja wylaczyc. Nie pasuje dokladnosc to
    wylaczasz i po sprawie.

    Dokładnie. Z bólem serca muszę się z Zenkiem Kogutkiem zgodzić ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 36. Data: 2018-07-10 21:22:18
    Od: j...@i...pl

    On Sat, 30 Jun 2018 14:23:35 +0200, Robert Wańkowski <r...@w...pl>
    wrote:

    >Bajką jest 1 m Galileo, a nawet płatne 10 cm?

    A Galileo działa czy to tylko wydmuszka do przepompowywania kasy?
    Jakieś urządzenia to obsługują? Bo moje wszystkie tylko GPS i Glonass.