  • 21. Data: 2018-10-21 21:00:06
    Temat: Re: Nawijanie silnikow.
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > Katalizuje utlenianie aldehydów do kwasów. Trudniej lotny kwas wraca do
    > naczynia z wrzącą cieczą. Jeśli do destylowanego surowca dodano nieco
    > sody, to kwas już nie wróci do obiegu.
    >
    > P.P.

    A jaki wpływ ma ten pożądany kształt sprężynek?
    Czyżby w makroskali obraz cząsteczki surowca?

  • 22. Data: 2018-10-21 21:44:40
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-10-21 o 21:00, t-1 pisze:

    > A jaki wpływ ma ten pożądany kształt sprężynek?
    > Czyżby w makroskali obraz cząsteczki surowca?

    No właśnie... w czym gorsze siatki jak w perlatorze?

    Robert

  • 23. Data: 2018-10-21 22:06:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z tego co mi wiadomo ksztalt sprezynek ma wplyw na sprzedaz. Klienci chca gwiazdki.
    Chociaz moge sie troche mylic. Bardziej luzne beda mialy mniejsze opory przeplywu.
    Czy to sie jakos przelozy na produkt koncowy nie wiem.

  • 24. Data: 2018-10-21 22:15:49
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 21.10.2018 o 21:00, t-1 pisze:

    > A jaki wpływ ma ten pożądany kształt sprężynek?

    Najprostszym wypełnieniem kolumny są pierścienie Raschiga, lepsze są
    pierścienie Palla czy Białeckiego. Kształt wypełnienia ma zapewnić dobry
    kontakt fazy ciekłej z fazą gazową i odpowiedni charakter przepływu obu
    faz.

    > Czyżby w makroskali obraz cząsteczki surowca?

    To już voodoo, nie chemia.

    P.P.

  • 25. Data: 2018-10-21 22:30:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Oct 2018 20:12:56 +0200, Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > Katalizuje utlenianie aldehydów do kwasów.

    A jest tam tlen ?
    Na poczatku jest, ale przy dluzej trwajaej destylacji ...

    > Trudniej lotny kwas wraca do
    > naczynia z wrzącą cieczą. Jeśli do destylowanego surowca dodano nieco
    > sody, to kwas już nie wróci do obiegu.

    A wlasciwie dlaczego nie ?
    Przeciez sole organicznych kwasow latwo dysocjuja, i w roztworze jest
    tego kwasu sporo w pełnej postaci.

    J.

  • 26. Data: 2018-10-21 23:36:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ale czy zawsze chodzi o najprostsze, najtansze itd. Od tego co probowal zrobic troche
    sie dowiedzialem. Zaciekawilo mnie i doczytalem w necie. Pierscienie zwijane z drutu
    to wynalazek rodem z ZSRR. Maja najwyzszy stosunek powierzchni do objetosci wsrod
    wszystkich wypelnien. Uzywali takich pierscieni do zageszczania ciezkiej wody.
    Metrowa amatorska kolumna na pierscieniach jakie wymieniles ma kilka kilkanascie
    polek. Z drucianymi kilkadziesiat. Probowalem trunkow z takiej kolumny. Spirytus jaki
    mozna zrobic w domu na kolumnie z drucianymi pierscieniami w niczym nie odbiega od
    rektyfikowanego ze sklepu. Zrobione z niego wodki, likiery, nalewki jakosciowo sa
    lepsze od sklepowych. Do tego w Polsce pierscienie z drutu sa tanie. Na Allegro ceny
    zaczynaja sie od pieciu dych za litr. Na Alibabie sa zdecydowanie drozsze. Od
    czterech do dziesieciu razy drozej sprzedaja je Chinczycy. Jest w necie troche filmow
    jak ludzie robia druciane pierscienie. Ale zadnej profesjonalnej maszyny tam nie
    widzialem.

  • 27. Data: 2018-10-22 16:14:17
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 21.10.2018 o 22:30, J.F. pisze:

    > A jest tam tlen ?
    > Na poczatku jest, ale przy dluzej trwajaej destylacji ...

    Nie trzeba go dużo, dyfuzja przez chłodnicę wystarczy.

    > A wlasciwie dlaczego nie ?
    > Przeciez sole organicznych kwasow latwo dysocjuja, i w roztworze jest
    > tego kwasu sporo w pełnej postaci.

    Jonów kwasu, nie kwasu. Lotne są niezdysocjowane cząsteczki kwasu,
    powstają one w wyniku hydrolizy jonów soli. I jest ich co kot napłakał,
    policz ze stałej dysocjacji.

    P.P.

  • 28. Data: 2018-10-23 22:47:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Jonów kwasu, nie kwasu. Lotne są niezdysocjowane cząsteczki kwasu,
    >powstają one w wyniku hydrolizy jonów soli. I jest ich co kot
    >napłakał, policz ze stałej dysocjacji.

    stala dla kwasu octowego 1,8 ? 10^-5

    Nie wydaje sie to duza liczba ... ale przy sladowych stezeniach chyba
    faktycznie wystarczy. Szczegolnie w srodowsku zasadowym.

    Ale z drugiej strony ... jesli taki octan sodu ma w roztworze wodnym
    odczyt zasadowy, to chyba oznacza, ze niezdysocjowany kwas tam jest

    A tak swoja droga ... czemu jony nie paruja ?

    J.

  • 29. Data: 2018-10-25 00:42:36
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2018-10-21 10:49, J.F. wrote:

    > Ale to chinski pomysl czy amerykanski, albo niemiecki ?
    >
    > Ha, patenty by trzeba poszukac ...

    No, raczej, demobile z Europy.

    Na okolicznosc nadciagajacej apokalipsy moze warto zapoznac sie z
    recznym przezwajaniem.
    https://www.youtube.com/results?search_query=hand+re
    winding+electric+motor

    no i pulapki na myszy
    https://www.youtube.com/watch?v=A5MdCc1jmlk

  • 30. Data: 2018-10-25 01:24:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na wypadek nadciagajacej apokalipsy nie trzeba wiedziec jak sie silnik przewija bo
    pradu nie bedzie. Trzeba wiedziec jak zrobic luk, kusze, wilczy dol na ludzi, umiec
    zatrzymac motocykl za pomoca dwoch kijow i kawalka drutu itp. I najwazniejsze jak
    zrobic bimber. Alchemika co potrafi zrobic bimber zadna za stron nie wykonczy.