  • 11. Data: 2018-10-21 11:52:14
    Temat: Re: Nawijanie silnikow.
    Od: jacek <j...@w...pl>

    > Takie jak pokazales robi sie jak napisales. Ale ja pokazalem inne. Znam kogos kto
    chcial robic takie pierscienie i polegl. Zrobil jakie pokazales a tych nikt kupowac
    nie chce. Poza tym tych co pokazales tez trzeba by zrobic z 10 na sekunde. 600 na
    minute to teoretyczna szybkostrzelnosc kalasznikowa. Ten ktos doszedl do trzech na
    sekunde i to dawalo ok trzech zlotych zysku na godzine. Zeby zrobic 10 na sekunde ten
    trojkatny rdzen musi sie obracac z predkoscia 12 000 obr/min a ciecie trwac kilka,
    kilkanascie milisekund.

    Nie wszystko da się tak szybko zrobić ale wystarczy puścić 20 drutów
    obok siebie i tyleż głowic do ich zwijania i już i szybkość będzie
    odpowiednia i wydajność oraz zysk.
    Tak wiele rzeczy się robi, które wymagają odpowiedniej prędkości.

    --
    pzdr, j.r.

  • 12. Data: 2018-10-21 15:04:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jeszcze zrob sobie okulary zebys zobaczyl ze na wiertarce inne niz pokazalem robia. A
    moze juz sobie zrobiles okuilarty z denek butelek i dlatego nie widzisz roznicy?

  • 13. Data: 2018-10-21 15:14:51
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Jeszcze zrob sobie okulary zebys zobaczyl ze na wiertarce inne niz pokazalem robia.
    A moze juz sobie zrobiles okuilarty z denek butelek i dlatego nie widzisz roznicy?

    Odrzucasz możliwość wykonania tych sprężynek tą metodą? Ja uważam, że to
    kwestia dobrania siły naciągu o R narożników trójkąta, może obrotów.

    Robert

  • 14. Data: 2018-10-21 15:22:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mozesz zrobic sto glowic i puscic na maksa tylko po co jak kluczem do sukcesu jest
    zrobienie takiego jak ja, a nie inni, pokazalem na zdjeciu

  • 15. Data: 2018-10-21 15:25:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Po probach zrobionych przez tego co chcial robic wykluczam. Musi byc inny sposob.
    Drut sprezynowy tez wykluczam bo jest drozszy od gotowego wyrobu.

  • 16. Data: 2018-10-21 17:58:39
    Od: b...@g...com

    W dniu niedziela, 21 października 2018 00:27:40 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Nawijanie silnikow to maly pikus. Wykombinuj jak to robia
    https://www.google.pl/search?q=pierścienie+pryzmatyc
    zne&client=tablet-android-lenovo&prmd=isvn&source=ln
    ms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjYhZaWhZbeAhUKCuwKHYXOBx
    kQ_AUIESgB&biw=1280&bih=800#imgrc=KRalg3FDRLq4bM&img
    dii=n04BxjI4EWG80M. To ma srednice 4mm i dlugosc 4mm. Kilogram w sklepie kosztuje ok
    siedmiu dych.

    https://youtu.be/WyEjic5SgiU

    Po co przy destylacji miedziane sprężynki?

  • 17. Data: 2018-10-21 18:26:22
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 21.10.2018 o 17:58, b...@g...com pisze:
> [...]
    siedmiu dych.

    > https://youtu.be/WyEjic5SgiU
    >
    > Po co przy destylacji miedziane sprężynki?

    Nad naczyniem z wrzącą cieczą montuje się pionową kolumnę wypełnioną
    sprężynkami. Część par skrapla się w owej kolumnie i skropliny płyną w
    dół w kontakcie z parą płynącą w górę. W trakcie tego przepływu trudniej
    wrzące składniki pary przechodzą do cieczy, a lżej wrzące składniki
    cieczy przechodzą do pary. Efekt jest taki, jakbyś prowadził destylację
    wielokrotnie.

    P.P.

  • 18. Data: 2018-10-21 18:32:24
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 21.10.2018 o 18:26, Paweł Pawłowicz pisze:
> [...]
    > wrzące składniki pary przechodzą do cieczy, a lżej wrzące składniki
    > cieczy przechodzą do pary. Efekt jest taki, jakbyś prowadził destylację
    Nie napisałem istotnej rzeczy: sprężynki (albo inny rodzaj wypełnienia
    kolumny) dają duża powierzchnię wymiany między parą a cieczą spływającą
    po nich.

    P.P.

  • 19. Data: 2018-10-21 19:38:52
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 21-10-2018 o 17:58, b...@g...com pisze:

    > Po co przy destylacji miedziane sprężynki?

    Miedź ponoć zmniejsza jakieś tam smrodki. Nie w każdym przypadku to jest
    konieczne, ale są instalacje z niewielką ilością takich sprężynek
    współpracujących z resztą nierdzewnych. Taka mała osobna komora tylko z
    miedzianymi.

  • 20. Data: 2018-10-21 20:12:56
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 21.10.2018 o 19:38, szod pisze:

    > Miedź ponoć zmniejsza jakieś tam smrodki.

    Katalizuje utlenianie aldehydów do kwasów. Trudniej lotny kwas wraca do
    naczynia z wrzącą cieczą. Jeśli do destylowanego surowca dodano nieco
    sody, to kwas już nie wróci do obiegu.

    P.P.