  • 11. Data: 2010-01-16 13:51:56
    Temat: Re: Nawijanie toroidalnego transformatora
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Wyobraź sobie ręczne przyszywanie guzika z nitką
    > o długości wielu kilometrów :-P
    >
    > A guziki przyszywałem i ręcznie i na maszynie.

    Chodzi o wyobraźnię.

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 12. Data: 2010-01-16 15:31:14
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> napisał(a):

    > A nie wpadło Ci do głowy, że ten element robi za ,,łożysko'' ślizgowe
    > ustalające magazynek we właściwej pozycji?

    I co łożysko bazuje na powierzchni zmieniającej wymiar w trakcie nawijania?
    Nie sądzę.

    Pozycja drutu ustalana jest inaczej, bo w szczelinie między dwiema płytami.
    Widać to od 5min15 sek tego filmu:
    http://www.youtube.com/watch?v=k9W8Ogzl-kU&feature=p
    layer_embedded

    Tu widać, że jest system belt-magazine, pokazali wylot drutu:
    http://www.credo-tech.net/TW45B_India_090620.pdf
    lub jest system slider-magazine:
    http://www.credo-tech.net/TU140_indisch.pdf
    Na rysunku pokazali, że się mieści całość w najmniejszym otworze toroidu
    z nawiniętym drutem.

    WM

  • 13. Data: 2010-01-18 09:13:48
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sat, 16 Jan 2010 15:31:14 +0000 (UTC), "WM "
    <c...@g...pl> wrote:

    Dokładniejsze szczegóły:

    * głowica typu Gear Rack wg. Ruffa: magazynek jest sprzężony z dużym
    kołem zębatym za pomocą sprzęgiełka. Podczas ładowania drutu magazynek
    jest na sztywno sprzężony z kołem zębatym. Niezależnie od tego, do
    koła zębatego na sztywno jest podłączony taki dynks:
    http://img707.yfrog.com/i/dsc03186n.jpg/
    Podczas nawijania magazynek jest odsprzęgany od napędowego koła
    zębatego, za to jest hamowany za pomocą hamulca do regulacji naciągu
    drutu. Początek drutu prowadzony jest przez górne kółeczko, dolne
    kółeczko aż do rdzenia. Koło zębate z dynksem służy do nawijania, zaś
    drut odwijany jest z luźno kręcącego się magazynka z odpowiednim
    naciągu.

    * głowica typu Slider: tutaj jest tylko magazynek, który jest
    bezpośrednio napędzany podczas ładowania nawijania. Różnica występuje
    tylko podczas nawijania. Drut podczas nawijania ,,przelewa'' się przez
    górną krawędź magazynka za pomocą takiego wodzika ślizgającego się po
    krawędzi magazynka:
    http://img686.yfrog.com/i/dsc03185a.jpg/
    Ten akurat składa się z trzech części: pierwsza najbardziej na lewo
    jest metalowa i prowadzi drut, pozostałe dwie są plastikowe i robią za
    hamulec/regulację naciągu. Regulację tę realizuje się za pomocą
    wyginania drutu łączącego te trzy części.

    * głowicy typu Belt nie widziałem nigdy na oczy
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 14. Data: 2010-01-20 18:18:33
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

    a.com> napisał(a):

    > Wyobraź sobie ręczne przyszywanie guzika z nitką
    > o długości wielu kilometrów :-P
    >
    > A guziki przyszywałem i ręcznie i na maszynie.
    >
    > WM

    Bardzo ciekawy watek zapodales. Mnie osobiscie troche zdenerwowal, ze sam
    takiej maszynki kiedys nie wymyslilem a bylem blisko.
    Ze 40 lat temu nawijalem opornice suwakowa na toridalnym rdzeniu tyle, ze
    ceramicznym. I we dwoch z Wladkiem, wpadlismy na pomysl aby tego drutu nie
    przewlekac bo sie pokilkla, lecz najpierw nawinelismy z niego "cewke"
    przechodzaca przez srodek toroidu po czym Wladek ja trzymal popuszczajac a ja
    nawijalem.
    G.. z tego wyszlo bo pod obciazeniem drut sie wydluzal i uzwojenie poluznilo
    ale idea byla przednia.
    Ale ta nawijarka to jest male piwo w porownaniu do maszynki robiacej np
    zlote czy srebrne lancuszki. Kazde takie ogniwko o wymiarze np. milimetrowym
    jest zlutowane. Samo formowanie ogniwek, przewlekanie przez poprzednie
    wykonuja bodajze trzy odpowiednio uformowane i mechanicznie sprzezone
    koncowki, tak, ze wchodzi zloty drut a wychodzi lancuszek, ale jak to sie
    lutuje?
    Pzdr.
    Tornad

  • 15. Data: 2010-01-20 23:51:00
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    a.com> napisał(a):

> [...]
    > wykonuja bodajze trzy odpowiednio uformowane i mechanicznie sprzezone
    > koncowki, tak, ze wchodzi zloty drut a wychodzi lancuszek, ale jak to sie

    Maszynka robiąca ogniwa smaruje otwarte końcówki ogniwa lutem złotym o
    temperaturze topnienia niższej niż drut na łańcuszek. Potem dogina oczko. Cały
    łańcuszek idzie do pieca i tam się sam lutuje. W programie " jak to jest
    zrobione" pokazywali.

  • 16. Data: 2010-01-21 07:03:00
    Od: "WM" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > ceramicznym. I we dwoch z Wladkiem, wpadlismy na pomysl aby tego drutu nie
    > przewlekac bo sie pokilkla, lecz najpierw nawinelismy z niego "cewke"

    Taka cewka nie pomieści tyle co duża cewka magazynka maszyny.

> [...]
    > wykonuja bodajze trzy odpowiednio uformowane i mechanicznie sprzezone
    > koncowki, tak, ze wchodzi zloty drut a wychodzi lancuszek, ale jak to sie

    Tu widać jak sie wykonuje jubilerskie łańcuszki:
    http://www.youtube.com/watch?v=Mt4Lh-hgGok&feature=r
    elated

    Ogniwa mozna też spawać laserem:
    http://www.youtube.com/watch?v=iQMuqSpeI9M&feature=r