  • 1. Data: 2012-12-19 11:40:15
    Temat: Naziemna TV cyfrowa DVB-T w komputerze
    Od: "rumcajs" <o...@r...com>

    Czy ktoś używał tunera lub karty pci do odbioru telewizji cyfrowej naziemnej
    w komputerze?
    Czy tuner USB przeznaczony na USB 2 da się używać na starszym komputerze z
    USB 1 ?
    Czy ktoś używał tunera w postaci karty PCI? Jakie wrażenia i jaki model
    polecasz?

  • 2. Data: 2012-12-19 15:37:14
    Temat: Re: Naziemna TV cyfrowa DVB-T w komputerze
    Od: Marx <a...@g...com>

    On 19.12.2012 11:40, rumcajs wrote:
> [...]
    > z USB 1 ?
    > Czy ktoś używał tunera w postaci karty PCI? Jakie wrażenia i jaki model

    Miłego czytania
    http://forum.emitel.pl/viewtopic.php?f=36&t=812

    Marx

  • 3. Data: 2012-12-19 16:45:02
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "rumcajs" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Czy tuner USB przeznaczony na USB 2 da się używać na starszym komputerze z USB
    > 1 ?

    Nawet jeżeli pójdzie to chcesz oglądać pokaz slajdów?

  • 4. Data: 2012-12-20 09:43:27
    Od: Marx <a...@g...com>

    On 19.12.2012 16:45, qwerty wrote:
    > Użytkownik "rumcajs" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Nawet jeżeli pójdzie to chcesz oglądać pokaz slajdów?
    na USB 1 jest szansa ze kanaly SD pojda, ale na HD nie ma najmniejszych
    szans
    Marx

  • 5. Data: 2012-12-20 10:37:51
    Od: Kazimierz <g...@r...mm.pl>

    Cześć.

    W dniu 2012-12-19 11:40, rumcajs pisze:
    > Czy ktoś używał tunera lub karty pci do odbioru telewizji cyfrowej
    > naziemnej w komputerze?
    > Czy tuner USB przeznaczony na USB 2 da się używać na starszym komputerze
    > z USB 1 ?

    Kupiłem taki wynalazek na USB za 49 zł, do tego dobrej klasy antenę ze
    wzmacniaczem, odległość od nadajnika około 80 km, antena w mieszkaniu.
    Komputer starszego typu z procesorem 1,6GHz, 1,2GB RAM.
    Tuner znalazł wszystkie trzy multipleksy, ale nie byłem w stanie uzyskać
    płynnie wyświetlanego obrazu. Od biedy dałoby się to oglądać w SD, tylko
    że i tak następował coraz większy rozjazd obrazu i dźwięku. Jakość
    obrazu jako klatki rewelacyjna.
    Uruchomiłem ten sam zestaw na laptopie o znacznie większej wydajności i
    było to samo, z czego wnioskuję, że albo w obydwu komputerach był
    problem z jakimiś sterownikami, albo tuner nie nadawał się do niczego.

    Wydaje mi się, że tuner na karcie PCI ma dodatkowe wsparcie sprzętowe
    dla obróbki sygnału i bez problemu powinien dać płynny obraz.

    Jeżeli myślisz o nagrywaniu na HDD, to jednak musisz mieć wydajny sprzęt.

    Albo też możesz sobie kupić zewnętrzny tuner DVB-T i podłączyć
    bezpośrednio do monitora przez gniazdo HDMI - jeżeli takie masz.
    Widziałem takie rozwiązanie i działa rewelacyjnie. Tuner z możliwością
    nagrywania na zewnętrzny nośnik przez USB.

    Pozdrowienia,
    Kazimierz

  • 6. Data: 2012-12-20 11:34:27
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > antenę ze wzmacniaczem

    Wzmacniacz w antenie moze stanowic problem, jakies przesuniecia fazowe,
    szumy itp. Ja bym sprobowal dobra antena (dluga YAGI) bez zadnych
    wzmacniaczy.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 7. Data: 2012-12-20 14:15:36
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Dzień dobry

    Użytkownik "Pawel O'Pajak" <o...@i...pl> napisał w wiadomości

    [...]
    > Wzmacniacz w antenie moze stanowic problem, jakies przesuniecia
    > fazowe, szumy itp. Ja bym sprobowal dobra antena (dluga YAGI) bez
    > zadnych wzmacniaczy.
    [...]

    Pawle, dobrze kombinujesz :-) Tzn. Twoja rada jest najzupełniej
    poprawna. Natomiast pierwotna przyczyna - już nie bardzo. Otóż zaraza
    p.t. "super -hiper-duper wzmacniacz TV" to rzeczywiście zuo :-) Tego
    typu urządzenia po pierwsze można bardzo łatwo przesterować (zarówno
    sygnałem odbieranym jak i obcym, zakłócającym). Po drugie wzmacniacze
    te są niestabilne w czasie, potrafią się bardzo brzydko wzbudzać i
    siać zakłóceniami. A już kompletne nieporozumienie to instalacja syfu
    p.t. "antena siatkowa" ze wzmacniaczem. To już kwintesensja zua :-/
    Szerokopasmowośc i szeroki kąt charakterystyki odbiorczej to idealny
    odbiornik wszelkich smieci i zakłóceń. W efekcie może dojśc do
    sytuacji pozornie paradoksalnej, kiedy przy duzym poziomie sygnału na
    wejściu tunera TV tenże jest zatkany syfem. Jedynym poprawnym
    rozwiązaniem jest Twoja sugestia - długa antena Y-U, bez wzmacniaczy.
    A jeżeli już, to wzmacniacz selektywny, kanałowy, o regulowanym
    wzmocnieniu.

    Serdecznie pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

  • 8. Data: 2012-12-20 14:44:58
    Od: Marx <a...@g...com>

    On 20.12.2012 10:37, Kazimierz wrote:
> [...]
    > Komputer starszego typu z procesorem 1,6GHz, 1,2GB RAM.
    > Tuner znalazł wszystkie trzy multipleksy, ale nie byłem w stanie uzyskać
    brak sterowników wspomagający sprzętowe dekodowanie

> [...]

    > Wydaje mi się, że tuner na karcie PCI ma dodatkowe wsparcie sprzętowe
    > dla obróbki sygnału i bez problemu powinien dać płynny obraz.
    wydaje ci się - ale się mylisz. Żaden tuner DVB-T nie ma dekodera.

    > Jeżeli myślisz o nagrywaniu na HDD, to jednak musisz mieć wydajny sprzęt.
    jeśli myślisz tylko o nagrywaniu to wystarczy nawet słaby sprzęt -
    wystarczy cokolwiek z USB 2 i dyskiem SATA. Jeśli chcesz oglądać -
    musisz mieć albo wydajny CPU, albo GPU które wspomaga dekodowanie.

> [...]
    > Widziałem takie rozwiązanie i działa rewelacyjnie. Tuner z możliwością
    > nagrywania na zewnętrzny nośnik przez USB.
    czyli tak zwany tuner STB. Obsługa jest dosyć upierdliwa, nagrania
    obejrzysz tylko na tym tunerze, ale oczywiście działa.
    Marx

  • 9. Data: 2012-12-20 16:21:08
    Od: Andrzej S <a...@g...com>

    W dniu 2012-12-20 14:15, Krzysztof Kucharski pisze:

    > A już kompletne nieporozumienie to instalacja syfu p.t.
    > "antena siatkowa" ze wzmacniaczem. To już kwintesensja zua :-/

    Jednak teoria potrafi zawiesc ... Testowalem anteny dedykowane
    do multipleksów, a sygnal mam slaby.

    Stara antena siatkowa ze wzmacniaczem okazala sie najlepszym
    rozwiazaniem, choc o dziwo dosc slabo dzialala z sygnalem analogowym
    (ale lepiej sie nie dalo). I zbiegiem okolicznosci pokrywa moje
    multipleksy co do czestotliwosci i kierunków, a anteny dedykowane
    mialy byc dwie, niezaleznie strojone.

    To cud.

    pozdro
    --
    A S

  • 10. Data: 2012-12-20 17:46:31
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Marx" napisał w wiadomości grup
    l...
    > na USB 1 jest szansa ze kanaly SD pojda, ale na HD nie ma najmniejszych szans

    Nie ma najmniejszych szans.
    USB 1.1 ma 12 Mbps. Multipleks ma przepustowość 24,882 Mbps. Jak chcesz to
    przesłać przez wolne USB?