  • 11. Data: 2006-08-19 20:16:36
    Temat: Re: Neostrada siedliskiem wirusów sieciowych
    Od: Piotr Suchowski <p...@t...wklej.moje.nazwisko.pl>

    Adam Wysocki napisał(a):
    > Generalnie, patrząc na target, do którego jest skierowana Neostrada
    > (zmienne IP, limity, niski upload), skłaniałbym się do postawienia
    > kilku NATów i całkowitego wycięcia routingu ze wszystkiego spoza
    > tego NATa.

    Z tego co sie orientuje AS France Telecom oddział Polska dysponuje
    3.424.256 adresami IP, co z tym zrobia jak znatuja sobie 9/10 sieci ?

    > Plus wycięcie SMTP i umożliwienie dostępu jedynie do tepsianego SMTP
    > z autoryzacją.

    A to jak najbardziej ;)

    --
    ,,,
    (o o)

  • 12. Data: 2006-08-19 20:21:32
    Od: Pink <P...@W...op.pl>

    Dnia 2006-08-19, o godzinie 21:46:43, użytkownik *Adam Wysocki* napisał(a)
    w wiadomości: <news:gophi.pip.1156016804@news.chmurka.net>

    > Neostrada jest dla klikaczy, dla profesjonalnych klientów jest DSL.

    A "profesjonalny" klient zazwyczaj odsprzedaje łącze kolejnym klikaczom.
    :-)

    Pink

  • 13. Data: 2006-08-19 20:23:03
    Od: Tomek Kruk <f...@p...pl>

    Sat, 19 Aug 2006 19:29:04 +0000 (UTC), użyszkodnik
    g...@n...invalid (Adam Wysocki) napisał:

> [...]
    > (zmienne IP, limity, niski upload), skłaniałbym się do postawienia
    > kilku NATów i całkowitego wycięcia routingu ze wszystkiego spoza
    > tego NATa. Plus wycięcie SMTP i umożliwienie dostępu jedynie do
    > tepsianego SMTP z autoryzacją. Ja (i pewnie większość z tej grupy)
    > w życiu nie skorzystałbym z takiego łącza, albo ostatecznie zestawiłbym
    > sobie VPNa z czymś normalnym, ale znakomita większość użytkowników Neo
    > byłaby po prostu bezpieczniejsza - w obie strony, raz że nie syfiliby
    > za bardzo a dwa, że ten syf miałby do nich trudniejszy dostęp.

    swego czasu ftp, dla kablówki dla której robie różne usługi, przyznała
    razem z uslugą Polpak klase C. zapytałem właściciela czy nie można by
    było dać ludziom po publicznym adresie IP, dostałem odpowiedź:
    "Po co,jeszcze by się pozabijali"

    Musze przyznać że takie podejście jest całkiem sensowne. Z sieci na
    kilkuset abonentów może ze 4 zażyczyło sobie publiczny adres IP, a
    tyle adresów to się daje wyłupić z pojedyńczego DSLa>1Mbps.
    Dawanie każdemu "po publiku" czy sobie tego życzy czy nie to zwyczajne
    marnotrawienie przestrzeni adresowej.

  • 14. Data: 2006-08-19 20:38:12
    Od: Paweł Małachowski <p...@t...niewazne>

    Pink wrote:

    > Bo byłoby to głupie
    > Najpierw uznają za niebezpieczny port 445, a później każdy inny, po którym
    > leci najwięcej danych i tym sposobem zostanie jedynie "bezpieczny" port 80.
    > Poza tym ma czegoś takiego jak "porty charakterystyczne dla wirusów".

    Akurat blokowanie 445 byłoby mądre.
    A że zablokuje pewną funkcjonalność MS Networking między hostami
    w Internecie... ktoś z tej funkcjonalności korzysta? Poza robakami
    oczywiście.

    > A ja nie po to płacę ciężkie pieniądze, żeby ktoś decydował za mnie, co
    > jest dla mnie lepsze.

    ,,Płacę, żądam! Płacę, żądam!''. ;)

    Jakoś w społeczeństwie ludzi z chorobą zakaźną zwykło się izolować.

    A komputery z sieciową gruźlicą sieeeją sobie radośnie...

    --
    Paweł Małachowski

  • 15. Data: 2006-08-19 20:44:07
    Od: Marcin Ciesielski <m...@o...nospam.pl>

    loksim wrote:

    > a jakiez to porty sa charakterystyczne ?

    Choćby osławiony 445.

  • 16. Data: 2006-08-19 20:53:00
    Od: Pink <P...@W...op.pl>

    Dnia 2006-08-19, o godzinie 22:38:12, użytkownik *Paweł Małachowski*
    napisał(a) w wiadomości: <news:ec7tce$6gd$1@node5.news.atman.pl>

    > ,,Płacę, żądam! Płacę, żądam!''. ;)
    >
    > Jakoś w społeczeństwie ludzi z chorobą zakaźną zwykło się izolować.
    >
    > A komputery z sieciową gruźlicą sieeeją sobie radośnie...

    To niech karają, odłączają, itp.
    Na pewno da się to podciągnąć pod jakiś punkt regulaminu Neostrady.

    Pink

  • 17. Data: 2006-08-19 22:46:34
    Od: Robert CyberM <c...@s...net>

    > Też bym się wyniósł. Inny target, po prostu. Neostrada jest dla klikaczy,
    > dla profesjonalnych klientów jest DSL.
    malo z krzesla nie spadlem he he
    --
    Robert CyberM

  • 18. Data: 2006-08-19 22:56:45
    Od: Piotr Suchowski <p...@t...wklej.moje.nazwisko.pl>

    Robert CyberM napisał(a):
    > malo z krzesla nie spadlem he he

    Wydaje mi się że to był żart...

    --
    ,,,
    (o o)

  • 19. Data: 2006-08-20 07:13:49
    Od: Szymon Wyrembak <_@_.eu>

    Tomek Kruk napisał(a):

    (Ciach)

    > Dawanie każdemu "po publiku" czy sobie tego życzy czy nie to zwyczajne
    > marnotrawienie przestrzeni adresowej.

    Ale uproszcza to bardzo ew. dochodzenie w razie nadużyć; bez tego trzeba
    by robić logi połączeń (bo zakładam, że druga strona nie sprawdzi
    identem kto się kryje za tym natem).

    --
    Pozdrawiamm
    Szymon Wyrembak

    (odpowiadajac popraw adres: i...@n...eu)

  • 20. Data: 2006-08-20 07:28:08
    Od: Szymon Wyrembak <_@_.eu>

    Tomek Kruk napisał(a):

    (Ciach)

> [...]

    Ale upraszcza to bardzo ew. dochodzenie w razie nadużyć; bez tego trzeba