  • 1. Data: 2009-04-05 14:57:36
    Temat: Netbook przed szybą w aucie
    Od: Meelosh <@meelosh.pl>

    Mam takie pytanko. Zaraz przed szybą w aucie, ustawiłem sobie netbooka
    '10, sprawuje sie to elegancko - jako nawigacja itp.

    Zaczynam jednak miec maly dylemat na temat temperatury zaraz za szyba.
    Jak wiadomo, najbardziej smazonym miejscem w aucie przez slonce znajduje
    sie deska rozdzielcza. Czy sugerowac sie danymi producenta odnosnie
    temperatur w jakich moze komputer pracowac ? Czy jednak co podaje
    producent mozna olac ? ;) Chcialbym jakiejs sensownej odpowiedzi na ten
    temat ? Co jak juz najbardziej jest czule ? Matryca ? Sam komputer ? A
    moze zainstalowac jakies oprogramowanie pokazujace obecna temperature np
    procesora ? Czy jednak to bez znaczenia ?

    Nie wiem czy nie myslec nad przeniesieniem netbooka w miejsce gdzie
    znajduje sie jednak cień. Nie ukrywam, ze zaraz za szyba to idealne
    miejsce dla mnie.

    Pytam, bo i slyszalem o przypadkach wybuchajacej zapalniczki z gazem,
    ktora znajdowala sie zaraz przed szyba. Wiec jednak temperatura tam jest
    nie mala.

    Prosze o pomoc w pytaniu.

  • 2. Data: 2009-04-05 15:15:49
    Temat: Re: Netbook przed szybą w aucie
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sun, 05 Apr 2009 16:57:36 +0200, Meelosh napisał(a):

    > Prosze o pomoc w pytaniu.

    Jaki problem - połóż na desce termometr i zaparkuj na słońcu na dwie
    godziny. Potem popatrz przez szybę na skalę. Następnie zajrzyj do
    instrukcji noteboka gdzie jest podana maksymalna użytkowa temperatura
    pracy. I już wszystko wiesz :)

    --
    Jacek

  • 3. Data: 2009-04-05 15:57:00
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-04-05 17:15, Użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

> [...]
    > godziny. Potem popatrz przez szybę na skalę. Następnie zajrzyj do
    > instrukcji noteboka gdzie jest podana maksymalna użytkowa temperatura

    Myślisz że ten netbook będzie leżał w środku w widocznym miejscu
    na parkingu ? Bo w czasie jazdy temperatura "za szybą" będzie
    jednak mniejsza niż na postoju.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-04-05 16:06:05
    Od: kffiatek <k...@s...op.pl>

    W dniu 2009-04-05 16:57, Meelosh pisze:
    > Mam takie pytanko. Zaraz przed szybą w aucie, ustawiłem sobie netbooka
    > '10, sprawuje sie to elegancko - jako nawigacja itp.

    Oprócz popatrzenia w instrukcji na max temperaturę pracy, popatrz
    jeszcze na wagę komputera, bo kiedy... odpukać... zrobisz "dacha",
    takiej właśnie wagi komputer będzie Ci latał po kabinie rażąc osoby w
    niej siedzące.

    pozdrawiam
    --
    kffiatek

  • 5. Data: 2009-04-05 17:15:08
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-04-05 18:06, Użytkownik kffiatek napisał:

> [...]
    > jeszcze na wagę komputera, bo kiedy... odpukać... zrobisz "dacha",
    > takiej właśnie wagi komputer będzie Ci latał po kabinie rażąc osoby w

    Skoro nie lata przy ruszaniu, zwalnianiu i na zakrętach to napisz
    dlaczego sądzisz że przy dachowaniu się zerwie ?

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-04-05 17:21:51
    Od: kffiatek <k...@s...op.pl>

    W dniu 2009-04-05 19:15, RadoslawF pisze:

    > Skoro nie lata przy ruszaniu, zwalnianiu i na zakrętach to napisz
    > dlaczego sądzisz że przy dachowaniu się zerwie ?

    Nie napisał(eś?), że go przymocowuje(sz?), ale że stawia(sz?). O ile to
    bryka, której przednie koła nie odrywają się od drogi przy ruszaniu, a
    tylne przy hamowaniu, może się nie ruszać. Za to gdy koła będą u góry,
    postawiony komputer może się jednak oderwać, nieprawdaż?

    pozdrawiam
    --
    kffiatek

  • 7. Data: 2009-04-05 17:38:15
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Sun, 5 Apr 2009 17:15:49 +0200, Jacek Maciejewski
    <j...@o...pl> wrote:

> [...]
    >godziny. Potem popatrz przez szybę na skalę. Następnie zajrzyj do
    >instrukcji noteboka gdzie jest podana maksymalna użytkowa temperatura

    W takich warunkach termometr nie zmierzy temperatury, a ilość energii
    zaabsorbowaną z promieni słonecznych (w uproszczeniu). Jeśli albedo
    obudowy komputera nie jest takie same, jak albedo termometru, to taki
    pomiar można OKDR.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 8. Data: 2009-04-05 17:51:51
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sun, 05 Apr 2009 19:38:15 +0200, Maciej Bojko napisał(a):

> [...]
    > zaabsorbowaną z promieni słonecznych (w uproszczeniu). Jeśli albedo
    > obudowy komputera nie jest takie same, jak albedo termometru, to taki

    No chyba dziecku nie radzę tylko komuś kto miał fizykę w szkole. Niech
    termometr wsadzi do czegoś co ma albedo podobne do pudła laptopa. To po
    pierwsze a po drugie, niech mierzy też temperaturę powietrza w środku
    samochodu na wysokości półki. Też może zaobserwować ciekawe rzeczy.
    --
    Jacek

  • 9. Data: 2009-04-05 21:32:23
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-04-05 19:21, Użytkownik kffiatek napisał:

> [...]
    > tylne przy hamowaniu, może się nie ruszać. Za to gdy koła będą u góry,
    > postawiony komputer może się jednak oderwać, nieprawdaż?

    Bez zamocowania to zawsze będzie latać, no chyba że trafisz na
    jakiś model auta w którym da sie tego netbooka wklinować.
    Wtedy faktycznie przy dachowaniu wyskoczy.
    Więc założyłem że jakoś jednak zamocował.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2009-04-06 08:31:47
    Od: "Przemek M" <p...@a...com.pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jakiś model auta w którym da sie tego netbooka wklinować.
    > Wtedy faktycznie przy dachowaniu wyskoczy.
    > Więc założyłem że jakoś jednak zamocował.

    Heh, mamy XXI wiek :) Nanotechnologia, super podkładki antypoślizgowe :)