  • 1. Data: 2009-04-04 20:49:38
    Temat: Widoczna połowa pamięci RAM
    Od: pytajnik <n...@a...pl>

    Witam

    Dostałem kość pamięci RAM - 1GB o następujących parametrach:

    http://img145.imageshack.us/img145/3623/pamiecg.png

    Po uruchomieniu komputera tylko z tą kością (tzn. w pozostałych slotach
    nie ma innych kości) system wykrywa tylko 512 MB. Wygląda to tak:

    http://img145.imageshack.us/img145/5773/wykrywah.png

    Czy ktoś może odpowiedzieć dlaczego wykrywa tylko połowe pamięci?

    P.S.
    Dane dotyczące mojej płyty są tutaj:
    http://img145.imageshack.us/img145/7973/plyta.png
    Update biosu robiłem.

  • 2. Data: 2009-04-04 21:08:29
    Temat: Re: Widoczna połowa pamięci RAM
    Od: "Chopin" <s...@w...pEl>

    Użytkownik "pytajnik" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > http://img145.imageshack.us/img145/5773/wykrywah.png
    >
    > Czy ktoś może odpowiedzieć dlaczego wykrywa tylko połowe pamięci?

    Pamięć jest jednostronna czy dwustronna?

    --
    Chopin
    "Gdynia Moje Miasto"

  • 3. Data: 2009-04-04 21:29:15
    Od: pytajnik <n...@a...pl>

    Chopin wrote:

    > Pamięć jest jednostronna czy dwustronna?

    dwustronna.

  • 4. Data: 2009-04-05 06:21:42
    Od: "Washi" <s...@n...pl>

    > dwustronna.

    To sprawdz w Manualu czy Twoja plyta obsluguje poprawnie pamieci dwustronne,
    sprawdz od razu czy masz aktualny BIOS, a jesli nie to co wnosza nowe....

    Washi
    --
    Porozmawiajmy o wirtualizacji
    -> http://www.virtual-it.pl/

  • 5. Data: 2009-04-05 08:54:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sun, 5 Apr 2009 08:21:42 +0200, Washi napisał(a):

    > To sprawdz w Manualu czy Twoja plyta obsluguje poprawnie pamieci dwustronne,
    > sprawdz od razu czy masz aktualny BIOS, a jesli nie to co wnosza nowe....

    W manualu akurat nic nie ma ale w opisie na stronie MSI jest coś
    zastanawiającego tylko za słabo znam angielski żeby to zdeszyfrować:

    Main Memory
    o Maximum 2GB of memory size
    o Support Two 184-pin DDR DIMM sockets
    o Support a 64 to 512MB technologies for x8 and x16 devices

    jak widać, mogą być moduły 1G ale prawdopodobnie tylko 8-chipowe (a może
    tylko 16-chipowe? :)
    --
    Jacek

  • 6. Data: 2009-04-05 09:27:49
    Temat: Re: Widoczna ?
    Od: pytajnik <n...@a...pl>

    Jacek Maciejewski wrote:

> [...]
    > o Support a 64 to 512MB technologies for x8 and x16 devices
    >
    > jak widać, mogą być moduły 1G ale prawdopodobnie tylko 8-chipowe (a może

    hmmm tez nie wiem jak to rozumieć .....
    Z tą dwustronością to chyba się pośpieszyłem
    W evereście jest opisane jako:
    Rozmiar modułu 1024 MB (1 rank, 4 banks)
    1 rank - czyli pamięc jednostronna - dobrze interpretuje ?

  • 7. Data: 2009-04-05 09:51:18
    Od: "zho" <b...@p...com>

    Panowie zwroccie uwage ze ona obsluguje moduly 64 to 512MB 1 GB to deczko
    wiecej wiec pokazuje co umi i szlus moze upgrade biosa pomoze a moze nie
    stawiam orzeszki przeciwko dolarom ze nie. :)

    --
    Pozdrawiam ZHO
    www.akwa.aip.pl Prawdopodobnie najstarsza strona akwarystyczna po polsku.

  • 8. Data: 2009-04-05 10:03:49
    Od: pytajnik <n...@a...pl>

    zho wrote:
    > Panowie zwroccie uwage ze ona obsluguje moduly 64 to 512MB 1 GB to
    > deczko wiecej wiec pokazuje co umi i szlus moze upgrade biosa pomoze a
    > moze nie stawiam orzeszki przeciwko dolarom ze nie. :)

    hmm to w takim razie do czego odnosi się poniższy zapis ?

    o Maximum 2GB of memory size

  • 9. Data: 2009-04-05 10:16:47
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sun, 5 Apr 2009 11:51:18 +0200, zho napisał(a):

    > ze ona obsluguje moduly 64 to 512MB

    "Support a 64 to 512MB technologies". Od kiedy technologies to to samo co
    modules? :)
    --
    Jacek

  • 10. Data: 2009-04-05 10:28:09
    Od: RyAn <r...@k...pl>

    pytajnik pisze:

    > hmm to w takim razie do czego odnosi się poniższy zapis ?
    >
    > . Maximum 2GB of memory size
    Chyba to ,że cała zainstalowana pamięć to max.2GiB
    Nie jest nigdzie napisane max.module size 2GiB prawda ? Wręcz przeciwnie
    "64 up to 512 MB"

    --
    pozdrawiam
    RyAn