  • 11. Data: 2007-03-27 21:26:40
    Temat: Re: Netia opinie
    Od: Szymon Wyrembak <_@_.eu>

    Bartloo napisał(a):

    > Aby dostac pełną przepływność po IP ze szkieletu to trzeba. ;)

    To rozumiem (narzut ATM + AAL5), ale czy typowa radiolinia STM-1
    przepchnie więcej niż 155Mbps? Chyba nie.

    Szymon Wyrembak

    (odpowiadajac popraw adres: i...@n...eu)

  • 12. Data: 2007-03-27 21:32:00
    Od: G...@S...Janoszka.pl (Grzegorz Janoszka)

    On Tue, 27 Mar 2007 16:09:59 +0200 I had a dream that Sied@r
    <s...@d...lub.pl> wrote:
    >Zastanawiamy sie (w zasadzie zdecydowalismy sie juz) nad zakupem
    >dodatkowego lacza, akurat w budynku gdzie mamy wezel mamy rowniez
    >mozliwosc podpiecia Netii (maja swiatelko - styk GE). Ofertke zlozyli
    >calkiem fajna.
    >Nie wiem tylko jak Netia sobie radzi z obsluga klientow ?
    >Wolumen ok. 100-150Mb/s
    >Miasto Lublin.

    Netia sama sobie nie obsługuje sieci, ma firmę podwykonawczą na E od tego.
    O ile się dodzwonisz i informacja trafi do podwykonawcy, to będzie OK,
    problem możesz jedynie mieć z tym pierwszym. Choć jak zostaniesz
    zakwalifikowany do grona kluczowych klientów, to będziesz miał inny
    numer, który jest odbierany częściej niż numer dla zwykłych szaraczków.

    Nie wiem jak Lublin, ale w innych miejscach Polski po prostu działa.
    Z reguły problemy dotyczyły radiolinii itp, jak będziesz miał światełko,
    to raczej nie powinno nic złego się dziać.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 13. Data: 2007-03-27 22:11:46
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > To rozumiem (narzut ATM + AAL5), ale czy typowa radiolinia STM-1
    > przepchnie więcej niż 155Mbps? Chyba nie.

    A czy FastEthernet 100Mbit przepchnie więcej niż 100Mbit ? Chyba nie ;-)
    Za to jakby się uprzeć to można dołożyć 2gie radio do tych samych anten (w
    konfiguracji H i V)
    i mieć link 2xSTM-1 zamiast 1xSTM-1 z protekcją.
    Tyle ze trzeba by potem znaleść jakiegoś ADMa który puści gethernet w
    2xSTM-1.

    Marcin

  • 14. Data: 2007-03-28 07:27:24
    Od: Szymon Wyrembak <_@_.eu>

    Marcin Kuczera napisał(a):

    > A czy FastEthernet 100Mbit przepchnie więcej niż 100Mbit ? Chyba nie ;-)

    No właśnie o tym pisałem ;)
    BTW. Jaką przepustowość przy dostępie ATM podają/sprzedają operatorzy (z
    reguły) - uwzględniając narzut nagłówków celek ATM? Z tego co widzę
    tepsa tak daje, ale AAL5 trzeba już przełknąć.

    Szymon Wyrembak
    (popraw adres e-mail: imie at nazwisko . eu)

  • 15. Data: 2007-03-28 08:11:21
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > BTW. Jaką przepustowość przy dostępie ATM podają/sprzedają operatorzy (z
    > reguły) - uwzględniając narzut nagłówków celek ATM? Z tego co widzę tepsa
    > tak daje, ale AAL5 trzeba już przełknąć.

    no wiesz, jak dla mnie do uczciwi dostawcy powinni określać przepustowość na
    pozimie
    payload w ATM, czyli z grubsza 13% dodać.
    A jeżeli chodzi o AAL5, to to jest tylko trailer w ostatniej celce więc
    zasadczniczo można pominąć.
    Fakt, jest to 8 bajtów, ale ostatnia celka w całości, przy małych pakietach
    jakieś znaczenie ma, ale przy
    normalnym ruchu jest to praktycznie pomijalne.

    Marcin

  • 16. Data: 2007-03-28 08:36:31
    Od: Szymon Wyrembak <_@_.eu>

    Marcin Kuczera napisał(a):

> [...]
    > jakieś znaczenie ma, ale przy
    > normalnym ruchu jest to praktycznie pomijalne.

    Przy zamówieniu 20Mb/s dostaliśmy PCR=SCR=52100 cells/s. Teraz mamy
    większe pasmo, jak ustawili nie wiem bo nie mam protokołu.

  • 17. Data: 2007-03-28 09:29:03
    Od: G...@S...Janoszka.pl (Grzegorz Janoszka)

    On Wed, 28 Mar 2007 10:11:21 +0200 I had a dream that Marcin Kuczera
    <m...@l...usun-to.pl> wrote:
> [...]
    >jakieś znaczenie ma, ale przy
    >normalnym ruchu jest to praktycznie pomijalne.

    W normalnym ruchu połowę stanowią małe pakiety. Wiem, wiem, kwestia
    definicji normalności ;)

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 18. Data: 2007-03-28 10:01:25
    Od: none <n...@n...pl>

    Grzegorz Janoszka wrote:
    > Netia sama sobie nie obsługuje sieci, ma firmę podwykonawczą na E od tego.

    ericsson przejal pracownikow z netii

  • 19. Data: 2007-03-28 14:10:31
    Od: a...@b...veroxsystems.com (Verox)

    On Wed, 28 Mar 2007 12:01:25 +0200, none napisał:

    > ericsson przejal pracownikow z netii

    I już niedługo zwolni połowe

    --
    begin 755 signature.exe
    [tomek <at> kalety <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 20. Data: 2007-03-29 20:33:54
    Od: "Wojtasss" <w...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl> napisał w wiadomości

    > same radio, jeżeli jest STM-1 i do tego jakiś konwerter STM-1 na ethernet,
    > ale na zasadzie PoS a nie over ATM, to wyciągnie praktycznie całe 155Mbit.
    > Przynajmniej Ericsson tak ma. Jeżeli toto będzie następnie wpięte w
    > switcha
    > ethernetowego portem gigabitowym, to poleci tyle ile trzeba.

    A który Ericsson to potrafi?? STM-1 jest "w powietrzu", po zmapowaniu na eth
    nie dasz rady wyciągnąc 155 Mb/s

    Pozdr.
    Wojtek