  • 1. Data: 2015-05-24 11:26:40
    Temat: Nforce 4 i dysk 4TB
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Mam płytę z chipsetem nforce4. Chciałbym wstawić do tego kompa dysk 4TB.
    System to Win7 64 bit. To ma być jedyny dysk w tym komputerze, czyli
    system i wszystko na nim. Nie będzie cyrków?

  • 2. Data: 2015-05-24 22:42:03
    Temat: Re: Nforce 4 i dysk 4TB
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    > Mam płytę z chipsetem nforce4. Chciałbym wstawić do tego kompa dysk 4TB.
    > System to Win7 64 bit. To ma być jedyny dysk w tym komputerze, czyli system i
    > wszystko na nim. Nie będzie cyrków?

    Co rozumiesz przez cyrki? Clownów nie będzie.

  • 3. Data: 2015-05-25 14:22:50
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-05-24 o 11:26, Poldek pisze:

    > Mam płytę z chipsetem nforce4. Chciałbym wstawić do tego kompa dysk 4TB.
    > System to Win7 64 bit. To ma być jedyny dysk w tym komputerze, czyli
    > system i wszystko na nim. Nie będzie cyrków?

    Działać będzie ale ostaniesz przy okazji bardzo wolny dysk systemowy.
    Jeśli nie chcesz czy nie potrzebujesz SSD to dokup przynajmniej
    szybką pięćsetkę (lub coś mniejszego) na system.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2015-05-25 14:31:22
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Sun, 24 May 2015 11:26:40 +0200, Poldek napisał(a):

    > Mam płytę z chipsetem nforce4. Chciałbym wstawić do tego kompa dysk 4TB.
    > System to Win7 64 bit. To ma być jedyny dysk w tym komputerze, czyli
    > system i wszystko na nim. Nie będzie cyrków?

    Żeby postawić system na partycji GPT potrzebujesz UEFI a nie BIOS. Na
    nForce nie pójdzie.

  • 5. Data: 2015-05-25 15:22:36
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Leszek K. pisze:

    > Żeby postawić system na partycji GPT potrzebujesz UEFI a nie BIOS. Na
    > nForce nie pójdzie.

    Planowałem sklonować istniejące partycje ze starego dysku, czyli ok. 6
    GB recovery, 74 GB system Windows. Na pozostałej części dysku, czyli te
    niecałe 4 TB chcę utworzyć trzecią partycję. Tak pójdzie? Ew. mogę
    zrobić partycje po 2TB, jeżeli to coś pomoże.

  • 6. Data: 2015-05-25 15:27:55
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Mon, 25 May 2015 15:22:36 +0200, Poldek napisał(a):

> [...]
    > niecałe 4 TB chcę utworzyć trzecią partycję. Tak pójdzie? Ew. mogę
    > zrobić partycje po 2TB, jeżeli to coś pomoże.

    Nie nie pójdzie. MBR zobaczy tylko 2TB a bez UEFI nie wystartujesz z GPT.
    Jako drugi dysk jak najbardziej.

  • 7. Data: 2015-05-25 15:44:18
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Poldek" <p...@i...eu> napisał w wiadomości

    > Mam płytę z chipsetem nforce4. Chciałbym wstawić do tego kompa dysk 4TB.
    > System to Win7 64 bit. To ma być jedyny dysk w tym komputerze, czyli
    > system i wszystko na nim. Nie będzie cyrków?

    Kup SSD 60-80 GB na system (dowolnego typu, nawet najwolniejszy Goodram
    będzie dużo szybszy od najszybszego HDD) i tego 4TB na resztę danych.
    Wyjdzie trochę drożej niż sam dysk 4TB, ale komfort używania windows z SSD
    nieporównywalny z HDD.
    Alternatywnie 2 dyski 2TB, ale wariant nr.1 jest zdecydowanie lepszy.

  • 8. Data: 2015-05-25 17:44:40
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    maX wrote:

> [...]
    > SSD nieporównywalny z HDD.
    > Alternatywnie 2 dyski 2TB, ale wariant nr.1 jest zdecydowanie lepszy.

    Trochę za drogo wychodzi i do tego komplikacje związane z klonowaniem
    partycji recovery + partycji systemowej z obecnego HDD na SSD mnie chyba
    przerastają.
    Raczej zmniejszę apetyt na TB i kupię SSHD 2TB.

  • 9. Data: 2015-05-25 18:52:21
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Leszek K." napisał w wiadomości grup
    > Nie nie pójdzie. MBR zobaczy tylko 2TB a bez UEFI nie wystartujesz z GPT.
    > Jako drugi dysk jak najbardziej.

    Ciiii. Nie mów producentom płyt głównym, bo np. moja nie ma UEFI, a łyka
    partycje 3TiB.

  • 10. Data: 2015-05-25 19:39:47
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Mon, 25 May 2015 18:52:21 +0200, qwerty napisał(a):

    > Użytkownik "Leszek K." napisał w wiadomości grup
    >
    > Ciiii. Nie mów producentom płyt głównym, bo np. moja nie ma UEFI, a łyka
    > partycje 3TiB.

    Jako bootującą?