eGospodarka.pl

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Nie chce zapalić
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 30

  • 1. Data: 2018-06-12 12:44:34
    Temat: Nie chce zapalić
    Od: Trybun <c...@j...ru>


    Pytanie do tych co mają jakieś pojęcie o współczesnych autach. Sytuacja
    wygląda następująco, - zaistniała konieczność wymiany pękniętego wężyka
    płynu chłodzącego. A że to w miarę "nowoczesne" auto to do takiej
    operacji trzeba było rozebrać nieomal pół samochodu, łącznie z
    wymontowaniem rozrusznika. Naprawiłem co trzeba, złożyłem i klops, auto
    nie chce zapalić - nie ma iskry. Co mogłem schrzanić, bo wcześniej palił
    na dotyk? Aha, auto to benzyna z gazem.


  • 2. Data: 2018-06-12 13:05:09
    Temat: Re: Nie chce zapalić
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 12-06-2018 o 12:44, Trybun pisze:
    >
    > Pytanie do tych co mają jakieś pojęcie o współczesnych autach. Sytuacja
    > wygląda następująco, - zaistniała konieczność wymiany pękniętego wężyka
    > płynu chłodzącego. A że to w miarę "nowoczesne" auto to do takiej
    > operacji trzeba było rozebrać nieomal pół samochodu, łącznie z
    > wymontowaniem rozrusznika. Naprawiłem co trzeba, złożyłem i klops, auto
    > nie chce zapalić - nie ma iskry. Co mogłem schrzanić, bo wcześniej palił
    > na dotyk? Aha, auto to benzyna z gazem.
    >

    Nie podłączyłeś jakiejś kostki elektrycznej albo któregoś z czujników.
    Albo urwałeś kabelek.
    Zacznij od sprawdzenia czy jest dobrze podłączony sterownik silnika, czy
    ma zasilanie, masa z akumulatora do karoserii i bloku silnika oraz
    podłączenia czujnika położenia wału korbowego i wałka rozrządu.
    Czy masz interfejs i program do tego samochodu?

    yabba


  • 3. Data: 2018-06-12 13:25:33
    Temat: Re: Nie chce zapalić
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-06-12 o 13:05, yabba pisze:
    > W dniu 12-06-2018 o 12:44, Trybun pisze:
    >>
    >> Pytanie do tych co mają jakieś pojęcie o współczesnych autach.
    >> Sytuacja wygląda następująco, - zaistniała konieczność wymiany
    >> pękniętego wężyka płynu chłodzącego. A że to w miarę "nowoczesne"
    >> auto to do takiej operacji trzeba było rozebrać nieomal pół
    >> samochodu, łącznie z wymontowaniem rozrusznika. Naprawiłem co trzeba,
    >> złożyłem i klops, auto nie chce zapalić - nie ma iskry. Co mogłem
    >> schrzanić, bo wcześniej palił na dotyk? Aha, auto to benzyna z gazem.
    >>
    >
    > Nie podłączyłeś jakiejś kostki elektrycznej albo któregoś z czujników.
    > Albo urwałeś kabelek.
    > Zacznij od sprawdzenia czy jest dobrze podłączony sterownik silnika,
    > czy ma zasilanie, masa z akumulatora do karoserii i bloku silnika oraz
    > podłączenia czujnika położenia wału korbowego i wałka rozrządu.
    > Czy masz interfejs i program do tego samochodu?
    >
    > yabba
    >

    Niestety nie mam. A  urwanie czegoś całkiem prawdopodobne, tam jest taki
    gąszcz kabli, kabelków i innych dupereli, a wszystko trzeba robić
    siłowo, że nie tylko można coś urwać ale nawet tego nie zauważyć..

    Bez tego narzędzia nie da się sprawdzić jakoś sterownika i czujników?
    Chociaż odłączenie masy najbardziej prawdopodobne. Do czego mogłaby być
    podłączona?


  • 4. Data: 2018-06-12 13:42:34
    Temat: Re: Nie chce zapalić
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 12-06-2018 o 13:25, Trybun pisze:
    > W dniu 2018-06-12 o 13:05, yabba pisze:
    >> W dniu 12-06-2018 o 12:44, Trybun pisze:
    >>>
    >>> Pytanie do tych co mają jakieś pojęcie o współczesnych autach.
    >>> Sytuacja wygląda następująco, - zaistniała konieczność wymiany
    >>> pękniętego wężyka płynu chłodzącego. A że to w miarę "nowoczesne"
    >>> auto to do takiej operacji trzeba było rozebrać nieomal pół
    >>> samochodu, łącznie z wymontowaniem rozrusznika. Naprawiłem co trzeba,
    >>> złożyłem i klops, auto nie chce zapalić - nie ma iskry. Co mogłem
    >>> schrzanić, bo wcześniej palił na dotyk? Aha, auto to benzyna z gazem.
    >>>
    >>
    >> Nie podłączyłeś jakiejś kostki elektrycznej albo któregoś z czujników.
    >> Albo urwałeś kabelek.
    >> Zacznij od sprawdzenia czy jest dobrze podłączony sterownik silnika,
    >> czy ma zasilanie, masa z akumulatora do karoserii i bloku silnika oraz
    >> podłączenia czujnika położenia wału korbowego i wałka rozrządu.
    >> Czy masz interfejs i program do tego samochodu?
    >>
    >> yabba
    >>
    >
    > Niestety nie mam. A  urwanie czegoś całkiem prawdopodobne, tam jest taki
    > gąszcz kabli, kabelków i innych dupereli, a wszystko trzeba robić
    > siłowo, że nie tylko można coś urwać ale nawet tego nie zauważyć..
    >
    > Bez tego narzędzia nie da się sprawdzić jakoś sterownika i czujników?

    Ułatwia stwierdzenie czy sterownik w ogóle żyje i ma zasilanie oraz jaki
    czujnik się nie zgłasza.

    > Chociaż odłączenie masy najbardziej prawdopodobne. Do czego mogłaby być
    > podłączona?
    >

    Masa łączy grubym kablem minus akumulatora, karoserię samochodu i blok
    silnika. Czasem jest to jeden kabel, czasem dwa.

    yabba



  • 5. Data: 2018-06-12 13:46:33
    Temat: Re: Nie chce zapalić
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2018-06-12 o 12:44, Trybun pisze:
    >
    > Pytanie do tych co mają jakieś pojęcie o współczesnych autach. Sytuacja
    > wygląda następująco, - zaistniała konieczność wymiany pękniętego wężyka
    > płynu chłodzącego. A że to w miarę "nowoczesne" auto to do takiej
    > operacji trzeba było rozebrać nieomal pół samochodu, łącznie z
    > wymontowaniem rozrusznika. Naprawiłem co trzeba, złożyłem i klops, auto
    > nie chce zapalić - nie ma iskry. Co mogłem schrzanić, bo wcześniej palił
    > na dotyk? Aha, auto to benzyna z gazem.
    >
    Zacznij od najprostszej rzeczy, czyli sprawdzić bezpieczniki, być może w
    momencie rozłączania/podłączania kostek/przewodów któryś bezpiecznik
    strzelił...


  • 6. Data: 2018-06-12 15:16:18
    Temat: Re: Nie chce zapalić
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-06-12 o 13:42, yabba pisze:
    >
    >>
    >> Bez tego narzędzia nie da się sprawdzić jakoś sterownika i czujników?
    >
    > Ułatwia stwierdzenie czy sterownik w ogóle żyje i ma zasilanie oraz
    > jaki czujnik się nie zgłasza.

    Czyli w tej kwestii pozostaje tylko mechanik. Jedno że nie mam narzędzi,
    drugie - żadnej wiedzy o tym.

    >
    >
    >> Chociaż odłączenie masy najbardziej prawdopodobne. Do czego mogłaby
    >> być podłączona?
    >>
    >
    > Masa łączy grubym kablem minus akumulatora, karoserię samochodu i blok
    > silnika. Czasem jest to jeden kabel, czasem dwa.
    >
    > yabba
    >
    >

    Ch*ra, nie sposób wyczaić tego kabla. Pamiętam że w Polonezie była to
    taka gruba miedziana plecionka dokręcona do silnika - tu nic takiego
    (ani podobnego)nie widzę. Aha, jeszcze jedno - czy jakieś znaczenie może
    mieć dla problemu to że auto stało przez parę dni z odłączonym
    akumulatorem?


  • 7. Data: 2018-06-12 15:18:55
    Temat: Re: Nie chce zapalić
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-06-12 o 13:46, Kamil 'Model' pisze:
    > W dniu 2018-06-12 o 12:44, Trybun pisze:
    >>
    >> Pytanie do tych co mają jakieś pojęcie o współczesnych autach.
    >> Sytuacja wygląda następująco, - zaistniała konieczność wymiany
    >> pękniętego wężyka płynu chłodzącego. A że to w miarę "nowoczesne"
    >> auto to do takiej operacji trzeba było rozebrać nieomal pół
    >> samochodu, łącznie z wymontowaniem rozrusznika. Naprawiłem co trzeba,
    >> złożyłem i klops, auto nie chce zapalić - nie ma iskry. Co mogłem
    >> schrzanić, bo wcześniej palił na dotyk? Aha, auto to benzyna z gazem.
    >>
    > Zacznij od najprostszej rzeczy, czyli sprawdzić bezpieczniki, być może
    > w momencie rozłączania/podłączania kostek/przewodów któryś bezpiecznik
    > strzelił...


    Bezpieczniki dobre. Sprawdziłem w pierwszej kolejności.


  • 8. Data: 2018-06-12 16:11:49
    Temat: Re: Nie chce zapalić
    Od: sirapacz <n...@s...pl>


    > nie chce zapalić - nie ma iskry. Co mogłem schrzanić, bo wcześniej palił
    > na dotyk? Aha, auto to benzyna z gazem.
    >

    Spradź czy nie odpiąłeś kabla idącego do cewek zapłonowych
    Sprawdź czyjnik położenia wału (czy nie odpiąłeś kabla) - będzie przy
    kole zamachowym - zwykle u dołu samochodu

    brak sygnału z obu czujników da ten sam efekt.

    Jeśli to coś z grupy fiata to użyj darmowego MultiEcuScana i odczytaj
    czego sterownik nie dostaje.


  • 9. Data: 2018-06-12 16:23:43
    Temat: Re: Nie chce zapalić
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 12-06-2018 o 15:16, Trybun pisze:
    > W dniu 2018-06-12 o 13:42, yabba pisze:
    >>
    >>>
    >>> Bez tego narzędzia nie da się sprawdzić jakoś sterownika i czujników?
    >>
    >> Ułatwia stwierdzenie czy sterownik w ogóle żyje i ma zasilanie oraz
    >> jaki czujnik się nie zgłasza.
    >
    > Czyli w tej kwestii pozostaje tylko mechanik. Jedno że nie mam narzędzi,
    > drugie - żadnej wiedzy o tym.
    >
    >>
    >>
    >>> Chociaż odłączenie masy najbardziej prawdopodobne. Do czego mogłaby
    >>> być podłączona?
    >>>
    >>
    >> Masa łączy grubym kablem minus akumulatora, karoserię samochodu i blok
    >> silnika. Czasem jest to jeden kabel, czasem dwa.
    >>
    >> yabba
    >>
    >>
    >
    > Ch*ra, nie sposób wyczaić tego kabla. Pamiętam że w Polonezie była to
    > taka gruba miedziana plecionka dokręcona do silnika - tu nic takiego
    > (ani podobnego)nie widzę. Aha, jeszcze jedno - czy jakieś znaczenie może
    > mieć dla problemu to że auto stało przez parę dni z odłączonym
    > akumulatorem?
    >

    Co to za samochód?

    yabba


  • 10. Data: 2018-06-12 16:57:54
    Temat: Re: Nie chce zapalić
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-06-12 o 16:23, yabba pisze:
    > W dniu 12-06-2018 o 15:16, Trybun pisze:
    >> W dniu 2018-06-12 o 13:42, yabba pisze:
    >>>
    >>>>
    >>>> Bez tego narzędzia nie da się sprawdzić jakoś sterownika i czujników?
    >>>
    >>> Ułatwia stwierdzenie czy sterownik w ogóle żyje i ma zasilanie oraz
    >>> jaki czujnik się nie zgłasza.
    >>
    >> Czyli w tej kwestii pozostaje tylko mechanik. Jedno że nie mam
    >> narzędzi, drugie - żadnej wiedzy o tym.
    >>
    >>>
    >>>
    >>>> Chociaż odłączenie masy najbardziej prawdopodobne. Do czego mogłaby
    >>>> być podłączona?
    >>>>
    >>>
    >>> Masa łączy grubym kablem minus akumulatora, karoserię samochodu i
    >>> blok silnika. Czasem jest to jeden kabel, czasem dwa.
    >>>
    >>> yabba
    >>>
    >>>
    >>
    >> Ch*ra, nie sposób wyczaić tego kabla. Pamiętam że w Polonezie była to
    >> taka gruba miedziana plecionka dokręcona do silnika - tu nic takiego
    >> (ani podobnego)nie widzę. Aha, jeszcze jedno - czy jakieś znaczenie
    >> może mieć dla problemu to że auto stało przez parę dni z odłączonym
    >> akumulatorem?
    >>
    >
    > Co to za samochód?
    >
    > yabba
    >

    Chevrolet Rezzo.  A wracając do masy, to chyba nie jej wina - wziąłem
    "na krótko", czyli oddzielny kabel do minusa akumulatora do silnika nic
    nie dał.

strony : [ 1 ] . 2 . 3



Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

REKLAMA

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Ok, rozumiem Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.