  • 1. Data: 2018-06-12 12:44:34
    Temat: Nie chce zapalić
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    Pytanie do tych co mają jakieś pojęcie o współczesnych autach. Sytuacja
    wygląda następująco, - zaistniała konieczność wymiany pękniętego wężyka
    płynu chłodzącego. A że to w miarę "nowoczesne" auto to do takiej
    operacji trzeba było rozebrać nieomal pół samochodu, łącznie z
    wymontowaniem rozrusznika. Naprawiłem co trzeba, złożyłem i klops, auto
    nie chce zapalić - nie ma iskry. Co mogłem schrzanić, bo wcześniej palił
    na dotyk? Aha, auto to benzyna z gazem.

  • 2. Data: 2018-06-12 13:05:09
    Temat: Re: Nie chce zapalić
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 12-06-2018 o 12:44, Trybun pisze:

> [...]
    > wymontowaniem rozrusznika. Naprawiłem co trzeba, złożyłem i klops, auto
    > nie chce zapalić - nie ma iskry. Co mogłem schrzanić, bo wcześniej palił

    Nie podłączyłeś jakiejś kostki elektrycznej albo któregoś z czujników.
    Albo urwałeś kabelek.
    Zacznij od sprawdzenia czy jest dobrze podłączony sterownik silnika, czy
    ma zasilanie, masa z akumulatora do karoserii i bloku silnika oraz
    podłączenia czujnika położenia wału korbowego i wałka rozrządu.
    Czy masz interfejs i program do tego samochodu?

    yabba

  • 3. Data: 2018-06-12 13:25:33
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-06-12 o 13:05, yabba pisze:

> [...]
    > podłączenia czujnika położenia wału korbowego i wałka rozrządu.
    > Czy masz interfejs i program do tego samochodu?

    Niestety nie mam. A  urwanie czegoś całkiem prawdopodobne, tam jest taki
    gąszcz kabli, kabelków i innych dupereli, a wszystko trzeba robić
    siłowo, że nie tylko można coś urwać ale nawet tego nie zauważyć..

    Bez tego narzędzia nie da się sprawdzić jakoś sterownika i czujników?
    Chociaż odłączenie masy najbardziej prawdopodobne. Do czego mogłaby być
    podłączona?

  • 4. Data: 2018-06-12 13:42:34
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 12-06-2018 o 13:25, Trybun pisze:

> [...]
    > siłowo, że nie tylko można coś urwać ale nawet tego nie zauważyć..
    >
    > Bez tego narzędzia nie da się sprawdzić jakoś sterownika i czujników?

    Ułatwia stwierdzenie czy sterownik w ogóle żyje i ma zasilanie oraz jaki
    czujnik się nie zgłasza.

    > Chociaż odłączenie masy najbardziej prawdopodobne. Do czego mogłaby być
    > podłączona?

    Masa łączy grubym kablem minus akumulatora, karoserię samochodu i blok
    silnika. Czasem jest to jeden kabel, czasem dwa.

    yabba

  • 5. Data: 2018-06-12 13:46:33
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2018-06-12 o 12:44, Trybun pisze:

> [...]
    > wymontowaniem rozrusznika. Naprawiłem co trzeba, złożyłem i klops, auto
    > nie chce zapalić - nie ma iskry. Co mogłem schrzanić, bo wcześniej palił

    Zacznij od najprostszej rzeczy, czyli sprawdzić bezpieczniki, być może w
    momencie rozłączania/podłączania kostek/przewodów któryś bezpiecznik
    strzelił...

  • 6. Data: 2018-06-12 15:16:18
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-06-12 o 13:42, yabba pisze:

    > Ułatwia stwierdzenie czy sterownik w ogóle żyje i ma zasilanie oraz
    > jaki czujnik się nie zgłasza.

    Czyli w tej kwestii pozostaje tylko mechanik. Jedno że nie mam narzędzi,
    drugie - żadnej wiedzy o tym.

    > Masa łączy grubym kablem minus akumulatora, karoserię samochodu i blok
    > silnika. Czasem jest to jeden kabel, czasem dwa.
    >
    > yabba

    Ch*ra, nie sposób wyczaić tego kabla. Pamiętam że w Polonezie była to
    taka gruba miedziana plecionka dokręcona do silnika - tu nic takiego
    (ani podobnego)nie widzę. Aha, jeszcze jedno - czy jakieś znaczenie może
    mieć dla problemu to że auto stało przez parę dni z odłączonym
    akumulatorem?

  • 7. Data: 2018-06-12 15:18:55
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-06-12 o 13:46, Kamil 'Model' pisze:

    > Zacznij od najprostszej rzeczy, czyli sprawdzić bezpieczniki, być może
    > w momencie rozłączania/podłączania kostek/przewodów któryś bezpiecznik
    > strzelił...

    Bezpieczniki dobre. Sprawdziłem w pierwszej kolejności.

  • 8. Data: 2018-06-12 16:11:49
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > nie chce zapalić - nie ma iskry. Co mogłem schrzanić, bo wcześniej palił
    > na dotyk? Aha, auto to benzyna z gazem.

    Spradź czy nie odpiąłeś kabla idącego do cewek zapłonowych
    Sprawdź czyjnik położenia wału (czy nie odpiąłeś kabla) - będzie przy
    kole zamachowym - zwykle u dołu samochodu

    brak sygnału z obu czujników da ten sam efekt.

    Jeśli to coś z grupy fiata to użyj darmowego MultiEcuScana i odczytaj
    czego sterownik nie dostaje.

  • 9. Data: 2018-06-12 16:23:43
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 12-06-2018 o 15:16, Trybun pisze:

> [...]
    > (ani podobnego)nie widzę. Aha, jeszcze jedno - czy jakieś znaczenie może
    > mieć dla problemu to że auto stało przez parę dni z odłączonym

    Co to za samochód?

    yabba

  • 10. Data: 2018-06-12 16:57:54
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-06-12 o 16:23, yabba pisze:

    > Co to za samochód?
    >
    > yabba

    Chevrolet Rezzo.  A wracając do masy, to chyba nie jej wina - wziąłem
    "na krótko", czyli oddzielny kabel do minusa akumulatora do silnika nic
    nie dał.