  • 11. Data: 2011-07-11 14:21:02
    Temat: Re: Nie lubimy darmowego netu?
    Od: "Zboj" <z...@m...dot.pl>

    > A jakieś konkretne pomysły/działania w celu ukrócenia patlogii?

    Owszem. Nowelizacja Megaustawy jest na tapecie i tam oraz tylko tam powinny
    być stosowne zmiany. Same wypowiedzi w mediach i na forach niewiele, o ile
    cokolwiek zmienią. Może dodadzą ciut presji. Niemniej trudno nie zauważyć,
    że JST mają zdecydowanie większe przełożenie na ministerstwa i parlament,
    niż przedsiębiorcy. Pozostaje więc praca nad polskimi przepisami w
    kontekście wspólnotowych regulacji dot. konkurencji. To tak w największym
    uproszczeniu. I na wszelki dodam - pracujemy nad tym. Pewien kłopot sprawia
    jednak jeszcze fakt, iż idą wybory i... zmiany mogą być potrzebne wyborczo
    szybko lub zostaną odłożone na po wyborach, jeśli będą inne _ważne_ sprawy.

    Pozdrawiam,

    Piotr Marciniak (ISP/KIKE)

  • 12. Data: 2011-07-11 18:36:10
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2011-07-11 16:21, Zboj pisze:

    > Niemniej trudno nie zauważyć,
    > że JST mają zdecydowanie większe przełożenie na ministerstwa i parlament,
    > niż przedsiębiorcy.

    Z naszych podatków. :-/ Czekamy zatem na ruchy, aczkolwiek czas jest
    rzeczywiście zdecydowanie niekorzystny - produkcja kiełbasy wyborczej
    wzrosła ostatnio.

    --
    Ślązak

  • 13. Data: 2011-07-12 11:36:07
    Od: "Zboj" <z...@m...dot.pl>

    > Z naszych podatków. :-/ Czekamy zatem na ruchy, aczkolwiek czas jest
    > rzeczywiście zdecydowanie niekorzystny - produkcja kiełbasy wyborczej
    > wzrosła ostatnio.

    Czemu chcesz czekać na cudze ruchy? Rób swoje tak, jak każdy zainteresowany.
    :-) Też jestem lokalnym ISP. I też martwią mnie działania JST oraz sposób
    wydawania równeiż moich podatków. Ale nic nie zmieni czekanie na czyjeś
    ruchy... Samo się nie zrobi.

    Piotr

  • 14. Data: 2011-07-12 12:00:02
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Zboj wrote:

> [...]
    > działania JST oraz sposób wydawania równeiż moich podatków. Ale nic nie
    > zmieni czekanie na czyjeś ruchy... Samo się nie zrobi.

    Robię, piszę, pytam, oceniam skalę zagrożenia. Wiem już, że prawnych
    mechanizmów obronnych na razie nie ma. Mogę tylko zwracać uwagę, że źle się
    dzieje, że trzeba zmienić prawo tak, aby można było egzekwować (pod groźbą
    dolegliwej kary, czy cofnięcia dotacji) łamanie zasad dostarczania
    'socjalnego' internetu.

    --
    Ślązak

  • 15. Data: 2011-07-12 12:06:30
    Od: "Zboj" <z...@m...dot.pl>

> [...]
    > się dzieje, że trzeba zmienić prawo tak, aby można było egzekwować (pod
    > groźbą dolegliwej kary, czy cofnięcia dotacji) łamanie zasad dostarczania

    To pisz do MI, czy UKE. Ew. do prasy. Na polipie nie zmienia się prawa. ;-)

  • 16. Data: 2011-07-12 12:39:10
    Od: Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>

    W dniu 2011-07-12 14:06, Zboj pisze:

    > To pisz do MI, czy UKE. Ew. do prasy. Na polipie nie zmienia si? prawa. ;-)

    Ale trzeba zaczac od dyskusji, a jezeli o nie chodzi i o polski
    internet, to wlasnie polip jest jak najbardziej wlasciwa grupa.

    Poza tym, UKE tez tutaj zaglada...

    --
    Mikołaj Jopczyński, Tychy Online

    tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 |
    www.tychy-online.pl

    Znajdz nas na Facebooku: http://www.facebook.com/TychyOnline
    Hotspot w Tychach: http://www.hotspot.tychy.pl

  • 17. Data: 2011-07-12 13:08:00
    Od: "Zboj" <z...@m...dot.pl>

    > Ale trzeba zaczac od dyskusji, a jezeli o nie chodzi i o polski
    > internet, to wlasnie polip jest jak najbardziej wlasciwa grupa.

> [...]

    Pewnie masz rację, tylko... mało kto później z tych różnych dyskusji tworzy
    realne dokumenty i angażuje jakikolwiek czas na potrzebne działania. Mimo
    wszystko uwielbiamy gł. dyskutować. Clue w tym, żeby na tym nie kończyć.

    Przykład konkretny (niestety, personalny, bo jak inaczej?) - w ciągu mniej
    więcej ostatniego m-ca wyszły z KIKE 3 oficjalne stanowiska do MI oraz UKE.
    Niektóry miały wsparcie w dyskusjach i mailach, inne powstały w bardzo
    skromnym gronie. Choć wszystkie zdają się dot. istotnych kwestii branżowych,
    które m.in. takich oficjalnych stanowisk wymagają. Niestety, nawet po
    najciekawszej dyskusji - ktoś musi temat ubrać w podsumowanie i to
    podsumowanie zaadresować. Można i warto zadać trudne pytanie - ile osób w
    tej dyskusji przygotowało w ciągu ostatniego roku jakiekolwiek oficjalne
    wystąpienie omawianego typu - nie we własnej sprawie, a w interesie branży?
    I nie chodzi mi o licytację, a o dotknięcie ważnej kwestii - nie można tylko
    sobie na newsach i polipach gadać i czekać na dzałania innych. Lub może ktoś
    coś przeczyta i z tego będzie efekt. To po prostu za mało. I wszyscy o tym
    wiemy. Dlaczego więc... tak mało naszych spraw, które nas emocjonują
    przecięz i dotyczą biznesowo, przekuwanych jest na nasze włąsne dokumenty i
    opracowania? O tym też trzeba wreszcie zacząć rozmawiać. Samo się nie zrobi.

    Pozdrawiam,

    Piotr Marciniak (ISP/KIKE)

  • 18. Data: 2011-07-12 14:27:33
    Od: Andrzej Banach <a...@g...pl>

    W dniu 2011-07-12 14:06, Zboj pisze:

    > Na polipie nie zmienia si? prawa. ;-)

    Mylisz sie :) Co zostalo juz zreszta udowodnione jakis czas temu :P
    Polip jest dobrym "startem" do dalszej dyskusji.

    pozdrawiam
    --
    Andrzej Banach | NET-KOMP | www.net-komp.net.pl
    Miejska Sieć Komputerowa KOLMAN | Internet Kolno

  • 19. Data: 2011-07-12 14:29:17
    Od: "Zboj" <z...@m...dot.pl>

    > Mylisz sie :) Co zostalo juz zreszta udowodnione jakis czas temu :P
    > Polip jest dobrym "startem" do dalszej dyskusji.

    Mylę się, jeśli ten start wystarczył do zmian. Wystarczył? I do ilu? ;-)

    Piotr Marciniak (ISP/KIKE)

  • 20. Data: 2011-07-12 14:52:48
    Od: Andrzej Banach <a...@g...pl>

    W dniu 2011-07-12 16:29, Zboj pisze:

    > Myl? si?, je?li ten start wystarczy? do zmian. Wystarczy?? I do ilu? ;-)

    Sam "start" nie wystarczyl, ale za nim poszly dyskusje, spotkania,
    rozmowy i one wystarczyly (choc nie do konca). Bez "startu" nie udaloby
    sie tego osiagnac, poniewaz nie byloby o czym rozmawiac.

    pozdrawiam