  • 21. Data: 2011-07-12 15:15:31
    Temat: Re: Nie lubimy darmowego netu?
    Od: "Zboj" <z...@m...dot.pl>

    > Sam "start" nie wystarczyl, ale za nim poszly dyskusje, spotkania,
    > rozmowy i one wystarczyly (choc nie do konca). Bez "startu" nie udaloby
    > sie tego osiagnac, poniewaz nie byloby o czym rozmawiac.

    No to się nie mylę w zakresie mojej wypowiedzi, że same dyskutowanie na
    polipie nie zmieni przepisów i praktyki JST. :-) Ale oczywiście jest to
    dobry start. EOT?

    Piotr Marciniak (ISP/KIKE)

  • 22. Data: 2011-07-31 19:00:49
    Od: Andrzej Banach <a...@g...pl>

    W dniu 2011-07-09 09:49, Tomasz Śląski pisze:

    > Otóż wbrew temu co twierdzi w szumnym wywiadzie pani AS
    > www.przeglad-tygodnik.pl/pl/artykul/moja-wojna-o-int
    ernet
    > megaustawa doprowadziła do wypaczeń, które poprzez działania JST
    > wspierane przez UKE niszczą lokalny rynek. Co gorsza, sam UKE uchyla się
    > od zajęcia jednoznacznego stanowiska w sprawie. Nie czuję się

    Dla jasności chciałbym pokazać jak JST dziękują pani prezes za
    MEGAUSTAWĘ i ukazać jak liczą się z jej dokumentami, ustawami itp na
    temat "darmowości":

    http://www.bip.pisz.hi.pl/index.php?wiad=10091
    http://www.bip.pisz.hi.pl/zalaczniki/art/11070507485
    6.doc

    Samo zdanie:
    "
    dostarczanie bezpłatnego Internetu o przepustowości kanału nie mniejszej
    niż 2 Mbit/s przez 36 miesięcy realizacji Projektu oraz 5 lat trwałości
    Projektu." ukazuje jak JST liczy się z ograniczeniami przepustowości,
    czasami trwania sesji itp.
    Oczywiście jak już wcześniej pisałem (mam nadzieje ze na polipie też)
    siec BUDOWANA jest na obszarze sporego nasycenia lokalnymi ISP (na 20
    tys miasteczko jest ich poza gsm'owcami, adsl'owcami itp, 4 lokalnych +
    duża kablówka). Nie trzeba pisać jak to się zakończy dla tych "mniejszych".
    Jednym zdaniem - zaczyna się era powstawania lokalnych monopolów w
    postaci JST świadczących cholernie kosztowny "bezpłatny" dostęp do sieci
    Internet na który składamy się my wszyscy podatnicy. I żadne naginanie
    faktów, że to dla dobra biednych ludzi, którzy zrywają umowy z innymi
    ISP tylko dla tego że taki "kąsek" im się trafia tego nie zmieni.

    pozdrawiam
    --
    Andrzej Banach | NET-KOMP | www.net-komp.net.pl
    Miejska Sieć Komputerowa KOLMAN | Internet Kolno

  • 23. Data: 2011-07-31 23:08:23
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    W dniu 2011-07-31 21:00, Andrzej Banach pisze:

> [...]
    > biednych ludzi, którzy zrywają umowy z innymi ISP tylko dla tego że taki "kąsek"

    Pytanie czy ten "kanał" jest zdefiniowany (nie czytałem SIWZA), najlepiej kanał
    2Mbit na całą sieć darmową i gotowe ;)

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 ML 145

    +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    =-=-=-=-+

  • 24. Data: 2011-08-01 04:23:10
    Od: Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>

    W dniu 2011-08-01 01:08, Przemysław Gubernat pisze:

    > Pytanie czy ten "kanał" jest zdefiniowany (nie czytałem SIWZA), najlepiej kanał
    > 2Mbit na całą sieć darmową i gotowe ;)

    Wierzysz w to, co piszesz?

    --
    Mikołaj Jopczyński, Tychy Online

    tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 |
    www.tychy-online.pl

    Znajdz nas na Facebooku: http://www.facebook.com/TychyOnline
    Hotspot w Tychach: http://www.hotspot.tychy.pl

  • 25. Data: 2011-08-01 10:26:54
    Od: Andrzej Banach <a...@g...pl>

    6.doc

    > Pytanie czy ten "kanał" jest zdefiniowany (nie czytałem SIWZA), najlepiej kanał
    > 2Mbit na całą sieć darmową i gotowe ;)

    Jest zdefiniowany w umowie z WWPE, choc jezykiem "piszacych projekt".
    Tak wiec sa tam definicje "kanalow", "sygnalow internet", itp
    "kwiatkow". Ale to bylo pewne - jak ktos nie majacy zielonego pojecia
    bierze sie za taka robote to jest jak jest. To tak jakbysmy my ISP
    zajeli sie szydelkowaniem. Moze i nam cos wyjdzie, ale do zawodowcow
    duuuuzo nam brakuje.

    Z ciekawszych zapisow "Prawa Telekomunikacyjnego" to sa zakazy:
    - "Używania zestawów komputerowych pod wpływem alkoholu" - po piffku z
    dala od komputera;
    - "Wywożenia zestawów komputerowych poza teren gminy Pisz" - zeby
    przejechac do swojego domu (w gminie pisz) musze kawalek jechac po
    terenie innej gminy - mam nadzieje ze przywioza mi komputer, bo inaczej
    bede musial chyba przez lasy z nim isc by nie zlamac tego "przepisu";
    A zlamanie ktoregokolwiek z zapisow skutkuje wykluczeniem z udzialu w
    programie (zwrot wszystkiego co sie dostalo).
    Uff - mam nadzieje ze nie wyklucza mnie z programu bo wymagania po
    czesci spelniam:
    - nie mam umowy z zadnym prowiderem, gdyz internet dostarczam sobie sam
    - nie mam wlasnego komputera, gdyz wszystkie sa firmowe (a w firmie
    tylko pracuje)
    - dochody - hmm z tym moze byc problem, ale sa inne wyjscia awaryjne
    typu opieka nad niepelnosprawnym czy dziecko ze stypendium.
    Mysle ze dam rade zostac beneficjentem programu - moze to da do
    myslenia, ze projekt w teorii skierowany do ludzi "najubozszych" nie
    zawsze takim jest i sluzy tylko do jawnego monopolistycznego
    konkurowania z innymi ISP (legalnie prowadzacymi swoja dzialnosc i
    legalnie odprowadzajacymi podatki do budzetu takiego JST).

    pozdrawiam