  • 11. Data: 2002-05-07 15:10:38
    Temat: Re: Nie no, to jest SKANDAL !
    Od: Michal Zalewski <l...@e...pl>

    On Mon, 6 May 2002 m...@n...pl wrote:

    > IMHO moderacja tej grupy jest niezbędna, żeby nie pojawiały się na niej
    > wkółko posty o pierdołac, któro imho i tak się często pojawiają;)

    Chociaz Usenet w pl.* w gruncie rzeczy jest prowadzony przez jedna osobe,
    to jednak utrzymuje sie ogolne pozory demokracji (glosowania na grupy,
    mozliwosc proponowania wlasnych, i tak dalej). Nie bede sobie rwal wlosow
    z glowy i jeczal, ze pora na reformy, ale troche glupio... Wolalbym
    zwalic to na roztargnienie niz po prostu na sklamanie dla wygody - by
    uniknac koniecznosci tlumaczenia sie z takiej decyzji innym - tym niemniej
    wiele ludzi pewnie czuje sie wlasnie zrobionymi w konia bez szczegolnie
    dobrego powodu. Wszak TS mogl po prostu powiedziec "moderujemy i kropka" i
    wyslac na drzewo wszystkich, ktorym sie to nie podoba.

    Dobrze, a teraz zasadnicze pytanie - czy ktos wlasciwie probowal napisac
    do TSa z pytaniem, czemu nie bylo glosowania?:> Jaka byla odpowiedz?

    _
    Michal Zalewski [l...@b...bindview.com] [security]
    [http://lcamtuf.coredump.cx] <=-=> bash$ :(){ :|:&};:
    =-=> Did you know that clones never use mirrors? <=-=
    http://lcamtuf.coredump.cx/photo/

  • 12. Data: 2002-05-07 15:11:48
    Od: Maciek Uhlig <m...@u...edu.pl>

    Michal Szokolo <m...@k...pmp.com.pl> wrote in

    > Jak wam tak ciężko, to zmieńcie sobie hobby panowie. Filatelistyka
    > jest znacznie mniej męcząca i nie trzeba się użerać z userami.

    Dzieki tym panom, co sa, przynajmniej cos dziala, chociaz z
    zacieciami. Co poniektorzy sa tez aroganccy i maja userow gleboko
    gdzies. Problem polega na tym, ze nie ma innych panow, ktorzy byliby
    jednoczesnie merytorycznie dobrzy i chcieli zajmowac sie za darmo
    obsluga uslugi. Dlatego jest jak jest.

    Od dawna uwazam, ze wyjscie jest jedno: zawodowy serwer news
    prowadzony za prawdziwe pieniadze.

    Maciek

  • 13. Data: 2002-05-07 15:12:19
    Od: Krzysztof Zietara <t...@s...net.pl>

    On Mon, 6 May 2002 23:15:40 +0000 (UTC), Michal Szokolo wrote:

    > Czy to Usenet, czy to IRC, czy x innych usług w sieci, schemat jest
    > jeden: interes działa na koszt (zwykle) uczelni, administrator tego
    > interesu pośrednio na koszt podatnika zyskuje okazję do prezentowania
    > swojego wybujałego ego. Temu k-line wstawi, tamtemu oleje wniosek o
    > stworzenie nowej grupy...

    Poza IRCnetem to jakby mało widzę tych interesów na koszt uczelni...
    Bo Usenet już do takich IMO nie należy.

    Tarhimdugurth
    --
    ----[Krzysztof Ziętara]--------------------------------------------
    ------

  • 14. Data: 2002-05-07 15:12:44
    Od: vrv <v...@a...pl>

    Widze, ze lata komunizmu zrobily z Ciebie to co z reszta... masz fatalne
    myslenie... zasada jest taka: my podejmiemy decyzje i pomyslimy i
    zadecydujemy, a Wy pracujcie i nie zaprzatajcie sobie glowy.. Ty jestes
    oczywiscie ten, ktory dziekkuje za to ze zyje.. i idzie na latwizne. Wg
    mnie natomiast psim obowiazkiem moderatora jest utrzymywanie ciaglosci
    moderowania grupy - czytania nawet tych 50 postow dziennie - i wrzucenia
    lub tez nie na grupe.. - zglosil sie, wiec niech dobrze wykonuje swoja
    prace, a jak se chlopak nie radzi to niech spada do lopaty - tam nie ma
    przestojow.

  • 15. Data: 2002-05-07 15:13:36
    Od: u...@h...pl (Wojciech Skrzypinski)

    c...@s...waw.pl (Piotr KUCHARSKI) wrote in <ab6ej9$ruc$3@absolut.sgh.waw.pl>:

    [national characters were removed]

    >Oczywiscie nie zauwazasz faktu, ze do tej pory nie bylo raczej
    >przestojow, swiatek, piatek czy niedziela.

    Nie bylo ? A czemu sie wtedy zbuntowalismy, hmmm ?

    http://groups.google.com/groups?hl=en&threadm=slrna8
    ffsl.17b.fidor%
    40fidor.komorow.home&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3DKiedy
    %2Bkoniec%2Bmoderacji%
    26hl%3Den%26selm%3Dslrna8ffsl.17b.fidor%2540fidor.ko
    morow.home%26rnum%3D1

    Prawda jest taka, ze jesli jest jakis palacy temat - to kazda godzina
    jest przestojem, niestety.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 16. Data: 2002-05-07 15:15:04
    Od: "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <b...@t...one.pl>

    Więc Mon, 6 May 2002 17:27:02 +0000 (UTC),
    vrv <v...@a...pl> pisze:

    > a kogo to obchodzi ZW TY MIALES AWARIE??

    Usenet jest twoim przywilejem a nie prawem.

    Tak, usenet też.
    --
    Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak Choose life, choose scene!
    <b...@t...one.pl> > S y m p h o n y 2 0 0 2 <

  • 17. Data: 2002-05-07 15:15:08
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    "vrv" <v...@a...pl> napisał:

    > a kogo to obchodzi ZW TY MIALES AWARIE??

    Awarię może mieć każdy. Ale też można o niej ponformować.
    Hint: p.i.k :)

    --
    TOM @ HOME
    GSM +48 607 81 83 30 GG 139980 TS635-RIPE

  • 18. Data: 2002-05-07 21:55:56
    Od: Proteus <p...@p...pl>

    vrv <v...@a...pl> napisał(a) w wiadomości news:3CD78D93.B4EE5FAE@ama.pl:

    > Wg mnie natomiast psim obowiazkiem moderatora jest utrzymywanie ciaglosci
    > moderowania grupy

    Nie tyle obowiązkiem, co powinnością.

    > - czytania nawet tych 50 postow dziennie

    Nie. Moderator sam ustala swoje tempo pracy. Skoro nie może częściej niż to
    robi, to znaczy że nie może. Koniec.

    > - i wrzucenia lub tez nie na grupe.. - zglosil sie, wiec niech dobrze
    > wykonuje swoja prace,

    1. Z tego co widzę, to Piotr dobrze wykonuje swoją pracę.
    2. Może Piotr nie ma ochoty moderować, a robi to ponieważ nie znalazł się
    nikt na tyle kompetentny, chętny do tej niewdzięcznej roboty i dysponujący
    odpowiednią ilością wolnego czasu, by mógł go zastąpić?

    > a jak se chlopak nie radzi to niech spada do lopaty - tam nie ma
    > przestojow.

    Zatrudnij go na etat, opłać należycie, to wtedy będziesz mógł mieć jakieś
    roszczenia i wymagania (oczywiście w godzinach pracy).
    I _wtedy_ będziesz mógł odsyłać ludzi do łopaty.
    Teraz twoje roszczenia są troszkę śmieszne.

    --
    Wojciech "Proteus" Bańcer
    p...@p...pl

  • 19. Data: 2002-05-07 21:56:13
    Od: Maciek Uhlig <m...@u...edu.pl>

    Michal Zalewski <l...@e...pl> wrote in
    s.pl:

    > Dobrze, a teraz zasadnicze pytanie - czy ktos wlasciwie probowal
    > napisac do TSa z pytaniem, czemu nie bylo glosowania?:>

    Tak. Bylo to 30.11.2001 r. (31.10 rozpoczeto moderowanie polipa, po
    2 tygodniach mialo byc glosowanie, odczekalem kolejne dwa tygodnie).

    > Jaka byla odpowiedz?

    Niech TS odpowie na to pytanie.

    Maciek

  • 20. Data: 2002-05-07 21:56:34
    Od: Piotr Meyer <a...@r...pl>

    Maciek Uhlig wrote:

    > Od dawna uwazam, ze wyjscie jest jedno: zawodowy serwer news
    > prowadzony za prawdziwe pieniadze.

    [na wstępie proszę osoby dłużej siedzące w temacie o pewną
    wyrozumiałość: nie chcę naprawiać świata, a jedynie pogdybać
    sobie w ramach rozrywki po pracy :-) ]

    Podstawowy problem wdrożenia czegoś takiego rozbija się
    na użytkownikach. Prawie zawsze, gdy trafiam na kogoś
    krzyczącego o skomercjalizowanie newsów, zadaję pytanie:
    "co chcesz i ile za to dasz"?

    Dotychczas przeciętny user:
    - chce mieć koniecznie 'pl'
    - chce mieć koniecznie pl.binaries i alt.binaries
    i ogólnie binaria wszelkie i długo dostępne
    - nie życzy sobie pouczeń odnośnie sposobów cytowania,
    formatowania wiadomości, itp: "płacę i wymagam"
    - chce aby serwer był szybki i zawsze dostępny
    - nie zapłaci za to więcej, niż ~ 20 zł na miesiąc

    Ten ostatni punkt rozkłada całą zabawę :-( Prawdopodobnie
    jakiś duży operator, z dużą liczbą potencjalnych klientów
    mógłby w to wchodzić, ale inwestycja IMVHO może okazać się
    ryzykowna. Do tego jak przekonać innych adminów, by na
    swoich serwerach trzymali komercyjne grupy? Płacić im za
    to? No to rosną nam koszta. Można co prawda kombinować
    z rozliczeniami w zależności od ilości userów, którzy
    korzystaliby z takiego serwera, ale to wymaga stworzenia
    sporego, wiarygodnego systemu autoryzacji i rozliczeń.

    Co prawda słyszałem kiedyś o planach związanych z czymś
    w rodzaju 'komercjalizacji' . Patent pojawił się w momencie,
    gdy domykano serwery news i miał polegać na zawieraniu
    umów na poziomie 'menedżmentu' (który w newsach widzi
    kolejną usługę do sprzedania) i możliwie z pominięciem
    adminów. Co z tego wyszło... nie wiem, choć wydaje mi się,
    że w pewnych kręgach pomysł jest wiecznie żywy.

    Pozdrawiam,
    Piotr 'aniou' Meyer