  • 11. Data: 2019-08-28 15:03:57
    Temat: Re: Nie rzucim ziemi skąd nasz ród ...
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 27.08.2019 o 21:25, Jarek pisze:

    > To może jeszcze kogut na dachu?

    Super pomysł, taki kogut który  na dodatek informuje otoczenie o
    prędkości rozwijanej przez pojazd np kolorami. Rzecz która z pewnością
    przyczyniliby się bardziej do zmniejszenia ilości ofiar na drogach niż
    np. poduszki powietrzne.

  • 12. Data: 2019-08-28 17:22:00
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    samochodow ma swiatla do jazdy dziennej.uzywanie takich swiatel to wilk syty i owca
    cala. Nie generuja jakis specjalnych kosztow eksploatacji bo bardzo malo pradu
    pobieraja. Ich uzywanie kosztuje jakies 20 razy mniej niz swiecenie zarowkami.

    > W deszczu, mgle i tunelu masz obowiązek używania innych świateł niż
    > dziennych.

    Ale na wyposażeniu nie ma bolca, który zmuszałby kierowcę do ich użycia.
    A powinien być, razem z dziennymi.

  • 13. Data: 2019-08-28 22:06:00
    Od: "Jarek" <jarek@pl>

    > Masz cos do drobiu i zbyt lekko oddychasz przez prosty nos?

    Ups... Sorry, nie było tematu ;)

  • 14. Data: 2019-08-29 13:48:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kk" napisał w wiadomości grup
    http://niusy.pl/@motoryzacja.interia.pl/a7x
    >"
    >... prawny obowiązek używania świateł podczas jazdy w dzień jest
    >słusznym i uzasadnionym rozwiązaniem zmniejszającym zagrożenie
    >wypadkami w ruchu drogowym i powinien być utrzymany ...
    >"

    Ale gwoli scislosci to przypomnijmy, ze ten obowiazek wprowadzila PO,
    z naruszeniem Konstytucji zreszta.
    PiS ... cos mi chodzi po glowie, ze wtedy nie poparl, ale widac mu sie
    spodobalo :-)

    J.

  • 15. Data: 2019-08-29 13:52:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Myla sie i co gorsza tkwia w przekonaniu ze maja racje.
    >W tej chwili coraz wiecej samochodow ma swiatla do jazdy
    >dziennej.uzywanie takich swiatel to wilk syty i owca cala.

    Bo taka unijna dyrektywa ... dla nowych pojazdow.

    >Nie generuja jakis specjalnych kosztow eksploatacji bo bardzo malo
    >pradu pobieraja. Ich uzywanie kosztuje jakies 20 razy mniej niz
    >swiecenie zarowkami.

    Owszem, technicznie to dosc sensowne i oszczedne ... ale w czasie
    samej jazdy samochod pali tyle, ze to czy ma swiatla praktycznie nie
    ma znaczenia.

    Owszem, energia nie bierze sie z nikad, i moze minister juz wpisal te
    miliony z podatkow w benzynie do budzetu i nie moze sie wycofac :-)

    J.

  • 16. Data: 2019-08-29 14:29:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Thursday, August 29, 2019, 1:48:40 PM, you wrote:

    > Ale gwoli scislosci to przypomnijmy, ze ten obowiazek wprowadzila PO,
    > z naruszeniem Konstytucji zreszta.

    Na czym polegało naruszenie konstytucji i kto je stwierdził?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 17. Data: 2019-08-29 15:32:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..

    >Na czym polegało naruszenie konstytucji i kto je stwierdził?

    Ten punkt zgloszono jako poprawke ... bodajze juz po drugim czytaniu
    projektu ustawy o calkiem innej tresci.
    Tym samym nie przeszla wymaganych trzech czytan.

    http://orka.sejm.gov.pl/proc5.nsf/opisy/1288.htm

    A kto stwierdzil ... no przeciez nikt, bo jakby stwierdzil, to by
    trzeba cos z tym zrobic :-)

    http://orka.sejm.gov.pl/Biuletyn.nsf/wgskrnr5/INF-12
    0

    "
    Mam także pytanie do przedstawicieli Biura Legislacyjnego. W trakcie
    debaty o nowelizacji ustawy o wykonywaniu prac podwodnych była mowa o
    tym, że materiał wychodzący z Sejmu jest w jakiejś mierze
    zobowiązujący dla Senatu i może w pracach senackich być
    niekonstytucyjny. Prosiłbym o klarowną interpretację kwestii przeze
    mnie podnoszonych tak ze strony resortu, jak i sejmowych legislatorów.

    Przewodniczący poseł Krzysztof Tchórzewski (PiS):
    Z wypowiedzi przedstawiciela Kancelarii Sejmu wynikało, że poprawka nr
    3 nie jest spójna z innymi przepisami. Może ten przepis spróbujemy
    rozpatrzyć później przy pierwszym czytaniu projektu ustawy o kolejnej
    nowelizacji, kiedy otrzymamy pogłębioną analizę skutków wprowadzenia
    obowiązku używania przez kierowców pojazdów świateł mijania przez cały
    rok, a nie dzisiaj?

    Podsekretarz stanu w MT Piotr Stomma:
    Wspomniana projektowana zmiana ustawy - Prawo o ruchu drogowym jest
    inicjatywą ministra spraw wewnętrznych i administracji i dotyczy
    jedynie uprawnień Straży Granicznej. Dodanie tak istotnej poprawki
    wymagałoby zmiany projektu, a zatem powrotu projektu ustawy na
    normalną ścieżką uzgodnień międzyresortowych.

    Przewodniczący poseł Krzysztof Tchórzewski (PiS):
    Jeśli będzie to jednak inicjatywa poselska, możemy skrócić ścieżkę
    legislacyjną.
    "

    W zasadzie byla to inicjatywa poselska ...

    4 poslow z PO zaglosowalo przeciw ustawie: Gras, Schetyna,
    Radziszewska, Tomczykiewicz ... ale czy poszlo o swiatla czy inne
    punkty ... trzeba by dalej poszukac.
    PiS w calosci za ...

    J.

  • 18. Data: 2019-08-29 15:44:23
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    RoMan Mandziejewicz w

    > Hello J.F.,
    > Na czym polegało naruszenie konstytucji i kto je stwierdził?

    Roman, nie będę nikogo wyzywał, ale J.F. ma musk zryty i beret też:

    "Zgodnie z nowelizacją Ustawy Prawo o Ruchu Drogowym, od 17 kwietnia 2007
    obowiązek ten rozciągnięto na cały rok, przy czym za dnia w zastępstwie
    świateł mijania dopuszcza się stosowanie świateł do jazdy dziennej."

    Tu widać jak ma zryty beret J.F.

    Przepraszam, ale już mam dość tego trolla.

    PS
    Utknęło mi w outboxie, ale widzę, że napisał trollik:

    "PiS w calosci za ..."

    --
    'Tom N'

  • 19. Data: 2019-08-29 16:04:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "'TomN'" napisał w wiadomości grup
    g.invalid.190829.invalid...

> [...]

    >zastępstwie
    >świateł mijania dopuszcza się stosowanie świateł do jazdy dziennej."

    No ale o co chodzi, co sie nie podoba ?

> [...]

    >Przepraszam, ale już mam dość tego trolla.
    >PS
    >Utknęło mi w outboxie, ale widzę, że napisał trollik:

    I co chodzi, ze nie pamietam wynikow glosowan w Sejmie sprzed 12 lat ?

    J.

  • 20. Data: 2019-08-29 18:05:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Thursday, August 29, 2019, 3:32:54 PM, you wrote:

    [...]

    > Ten punkt zgloszono jako poprawke ... bodajze juz po drugim czytaniu
    > projektu ustawy o calkiem innej tresci.
    > Tym samym nie przeszla wymaganych trzech czytan.
    > http://orka.sejm.gov.pl/proc5.nsf/opisy/1288.htm

    Konstytucja nie określa, ile poprawka ma przejść czytań. Naruszono
    regulamin sejmu a nie konstytucję.

    > A kto stwierdzil ... no przeciez nikt, bo jakby stwierdzil, to by
    > trzeba cos z tym zrobic :-)

    Czyli Jarek stwierdził.