  • 1. Data: 2012-01-30 12:51:30
    Temat: Nieczytelny font
    Od: "Alfer_z_pracy" <a...@m...pl>

    Ostatnio kilka razy natknąłem się na strony (głównie blogi / fora
    internetowe) z "dziwnym" fontem:

    http://www.alfer.pl/Fontdziwny.jpg

    W czym problem? Otóż przy skalowaniu 100% niektóre litery są optycznie takie
    same jak inne, zwłaszcza c wygląda jak o, i jak l. Czytanie takich tekstów
    jest bardzo męczące. Przy większym skalowaniu rzędu 115% to się nieco
    poprawia, ale i tak nie do końca. Ponadto sypią się polskie znaki
    diakrytyczne. Sprawdzone na IE, Safari, Chrome.

    a) Co to jest za font, chyba jakiś modny ostatnio? Będzie go coraz więcej na
    stronach?
    b) Czy na Waszych ekranach też to tak wygląda? (przykładowa strona:
    http://onthebike.pl/o-mnie/ )
    c) Czy po stronie czytającego da się coś zrobić żeby to było czytelne,
    zwłaszcza te litery c,i? Skalowanie strony do 120% to takie sobie
    rozwiązanie.

    Pzdr
    A.

  • 2. Data: 2012-01-30 15:26:14
    Temat: Re: Nieczytelny font
    Od: Konrad Karpieszuk <k...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 Jan 2012 13:51:30 +0100, Alfer_z_pracy napisał(a):

> [...]
    > więcej na stronach?
    > b) Czy na Waszych ekranach też to tak wygląda? (przykładowa strona:

    tam na stronie jest zwykla helvetica i u mnie wyglada dobrze
    http://awesomescreenshot.com/0dat5ke31

    u innych zakladam ze tez bo to podstawowy font i na pewno nie jest
    skopany.

    strzelam ze u ciebie cos jest nie tak. pobaw sie ustawieniami
    antyaliasingu czcionek w systemie http://awesomescreenshot.com/0dat5ke31

    --
    pozdrawiam, Konrad Karpieszuk \n http://tradematik.pl

  • 3. Data: 2012-01-31 08:36:56
    Od: "Alfer_z_pracy" <a...@m...pl>

    Konrad Karpieszuk napisał:
    > tam na stronie jest zwykla helvetica i u mnie wyglada dobrze

    Rzeczywiście, na innym innym bliźniaczym komputerze jest OK.

    Może ktoś ma konkretny pomysł dlaczego na tym jednym są takie objawy, co
    trzeba kliknąć żeby było po Bożemu. Win 7, w kilku przeglądarkach jest tak
    samo. Z góry dziękuję.

    Pzdr
    A.