  • 11. Data: 2005-04-10 20:52:20
    Temat: Re: Nielegalne binaria na news-serwerach
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl> writes:

    > Na niektorych komercyjnych serwerach znajduja sie grupy binarne zawierajaca
    > - dyplomatycznie mowiac - nielegalne odmiany pornografii. Duzo zalezy od
    > wysylajacych posty, w koncu na kazda niemoderowana grupe bin. mozna wyslac
    > prawie wszystko. Kiedys Rzeczpospolita wslawila sie rozglosnieniem sprawy i
    > ze slynnego ICMu pokasowano mase grup. Czy nie uwazacie, ze administratorzy
    > serwerow news powinni cyklicznie przegladac grupy i kasowac te bardziej
    > podejrzane ? (tudziez blokowac propagacje, aby grupy o zadanym wzorcu nazwy
    > wiecej sie nie pojawily - czy to w ogole mozliwe ?).

> [...]

    To jest fizycznie niemozliwe, ilosc artykulow w grupach binarnych
    przewyzsza o rzedy wielkosci ilosc mozliwa do przejrzenia przez jedna
    osobe. Nawet jest ta osoba pracowalaby na caly etat tylko w tym celu.

    Sytuacja zmienia sie, gdy taki administrator dostanie informacje
    o konkretnych np. zdjeciach: jesli zdjecia beda znajdowac sie na
    administrowanym przez niego serwerze, i jesli admin dostanie
    ich identyfikatory (Message-ID), to wtedy jest w stanie cos z tym
    zrobic. Naturalnie pod warunkiem, ze owe artykuly wczesniej nie
    zostana skasowane - np. przez odpowiedniego kasowacza lub przez
    proces, ktory je okresowo usuwa.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 12. Data: 2005-04-10 20:56:37
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    On 10 Apr 2005 20:23:44 GMT, s...@s...plukwa.net wrote:

    > A nagłówek X-Complaints-To widział?

    Plus, RFC stanowi, że dla każdego serwera news powinien działać adres
    usenet@...

    --
    Szymon Sokół (SS316-RIPE) -- Network Manager B
    Computer Center, AGH - University of Science and Technology, Cracow, Poland O

  • 13. Data: 2005-04-10 21:02:04
    Od: Piotr Gnyp <t...@N...discordia.pl>

    .::On 10 Apr 2005 20:39:00 GMT, in
    <s...@s...plukwa.net

    .::Robert Rędziak (prawdziwego adresu szukaj w sygnaturce)
    <s...@s...plukwa.net> wrote:
    > Chcesz eliminować przyczynę, czy tylko usuwać skutki?

    Chciałbym eliminować zarówno przyczynę jak i skutki. Jakoś specjalnie bym
    nie chciał, żeby na moim serwerze wisiała sobie np. dziecięca pornografia.
    Ale wypowiadam się w swoim imieniu, a nie "wątkotwórcy".

    --
    mailto:http://cerbermail.com/?cbnAsx515H::gg#23475::
    Toread@IRCNet

  • 14. Data: 2005-04-10 21:18:45
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote in

    /ciach.../

    > To jest fizycznie niemozliwe, ilosc artykulow w grupach binarnych
    > przewyzsza o rzedy wielkosci ilosc mozliwa do przejrzenia przez jedna
    > osobe. Nawet jest ta osoba pracowalaby na caly etat tylko w tym celu.

    Bez przesady ! Nie o to chodzi. Istnieje szereg grup, ktore mozna wyciac
    'defaultowo' i z tego co widze maja sie dobrze od wielu lat bez zmiany
    nazwy. Dokladnie takie same, z ktorymi rozprawil sie ICM (z pewnymi
    wyjatkami, o czym napisalem w liscie do GW ...kilka dni pozniej i one
    zostaly wyciachane - i dobrze). Innymi slowy - rozmach nikomu nie zaskodzi,
    nie sadze, aby ktokolwiek korzystal z uslug danego providera tylko po to,
    aby ciagnac porno-binarki z jego serwera. To usluga dodana.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

    --
    - remove 'usun' and the dot if you need to reply via e-mail

  • 15. Data: 2005-04-11 07:35:49
    Od: futszaK - osobowość socjoapatyczna <f...@p...pl>

    10 Apr 2005 12:39:04 +0200, użyszkodnik Wojciech Skrzypinski
    <u...@h...pl> napisał:

> [...]
    > prawie wszystko. Kiedys Rzeczpospolita wslawila sie rozglosnieniem sprawy i

    pokasowano czy zaprzestano udostepniac kazdemu ???

    > Czy nie uwazacie, ze administratorzy
    > serwerow news powinni cyklicznie przegladac grupy i kasowac te bardziej
    > podejrzane ?

    a zapłacisz ???

    --
    http://czarne.net/sat.txt <- Internet za 70zl/mies w dowolnym miejscu

  • 16. Data: 2005-04-11 17:13:54
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

> [...]

    > nazwy. Dokladnie takie same, z ktorymi rozprawil sie ICM (z pewnymi
    > wyjatkami, o czym napisalem w liscie do GW ...kilka dni pozniej i one

    Grupy nie sa nielegalne. Nazwa grupy nie powoduje, ze mozna lub nie mozna
    w niej umiescic rzeczy nielegalnych (ani np. w ogole zlych).

    Byc moze istnienie grup o odpowiednich nazwach pozwala nawet na
    latwiejsze monitorowanie takiego rozpowszechniania. Oczywiscie nie
    przez news adminow, ale np. przez policje - po skasowaniu grup
    o "oczywistych" nazwach znalezienie np. zdjec moze przestac byc
    mozliwe, chyba ze przez przypadek.

    BTW: zestaw artykulow jest, w pewnym zakresie, jednakowy na wszystkich
    serwerach. Bez sensu jest zatrudniac pracownikow do przeszukiwania
    grup na wszystkich serwerach, gdy mozna to zrobic na jednym lub na
    ich niewielkiej liczbie (np. na serwerze KGP z dobrym feedem z kilku
    serwerow z duza czescia alt.bins, bez canceli).

    Aczkolwiek, zanim zaczalbym nawolywac do jakichs dzialan tego typu,
    najpierw skontaktowalbym sie z KGP. Zeby przypadkiem nie wyszlo
    odwrotnie.

    > Innymi slowy - rozmach nikomu nie zaskodzi,

    A ja slyszalem ze nadgorliwosc gorsza od faszyzmu.

    > nie sadze, aby ktokolwiek korzystal z uslug danego providera tylko po to,
    > aby ciagnac porno-binarki z jego serwera. To usluga dodana.

    Nie wydaje mi sie by to w ogole byla jakas usluga. Chyba ze chodzi o WWW.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 17. Data: 2005-04-11 20:39:13
    Od: Wojciech Skrzypinski 2 <u...@h...pl>

    futszaK - osobowość socjoapatyczna wrote:

    /ciach.../

    > pokasowano czy zaprzestano udostepniac kazdemu ???

    Wszystko jedno.

    > a zapłacisz ???

    Za dodatkowe 5-10 minut roboty dziennie ? (bo o tym mowie) Futszak, nie
    rozsmieszaj mnie :) Nie popadajmy w skrajnosci - jeszcze raz powtarzam,
    ze nie chodzi o wnikliwa analize, ale :
    - minimum dobrej woli i dzialania
    - wspolprace (czarna lista grup)
    I tyle. Bedac administratorem news-servera zadalbym sobie nieco wiecej
    pracy (sam z siebie, odrobina proaktywnosci poplaca pomimo ze niektorych
    b. to dziwi), a bedac managerem w ISP po prostu wydalbym mu polecenie
    przyjrzenia sie temu.

    W.

  • 18. Data: 2005-04-11 20:42:33
    Od: Wojciech Skrzypinski 2 <u...@h...pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    /ciach.../

    > To jest fizycznie niemozliwe, ilosc artykulow w grupach binarnych
    > przewyzsza o rzedy wielkosci ilosc mozliwa do przejrzenia przez jedna
    > osobe. Nawet jest ta osoba pracowalaby na caly etat tylko w tym celu.

    Ale wiedzac od innych adminow i uzytkownikow, ze na grupach A, B, C i D
    pojawia sie czesto to, co pojawiac sie nie powinno - jedna osoba
    wzielaby to za dobra monete i ciach, 10 grup nie ma. Dodatkowo krotka
    filtracja po charakterystycznych keywordach i ciach - koniec roboty,
    mozna isc na kawe.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 19. Data: 2005-04-11 20:43:26
    Od: Wojciech Skrzypinski 2 <u...@h...pl>

    Piotr Gnyp wrote:

    /ciach.../

    > NIe wiem, czy to "Wam" odnosi zahacza i mnie, ale jeżeli tak, to chcę
    > zaznaczyć, że wiem, że administrator ma zwykle ciekawsze rzeczy do roboty,
    > co nie oznacza, że nie można by jakiegoś adresu emailowego/innego urządzonka
    > do raportowania wystawić, co by zainteresowani mogli zapracowanego admina
    > zaiwadomić, że na jego serwerze znajdują się niedozwolone treści.

    Dokladnie tak - anonimowa informacja, a admin juz to sobie sprawdzi.

    Wojtek

  • 20. Data: 2005-04-11 22:08:07
    Od: Jakub K. Boguslaw <m...@n...aster.pl>

    On 10 Apr 2005 12:39:04 +0200, Wojciech Skrzypinski
    <u...@h...pl> wrote:

    >Co o tym myslicie ?

    usuwac trzeba przyczyne, a nie skutek.
    Do usuwania przyczyn mamy szereg instytucji panstwowych (od policji do
    psychologow).
    Skutki usuwaja rozni ludzie po otrzymaniu krotkiego emaila od
    zbulwersowanego obywatela.

    >Wojtek

    Pozdrawiam,
    --
    Jakub K. Boguslaw | < madej at aster pl > | NSA
    Na newsy pisze calkowicie prywatnie.