  • 11. Data: 2015-12-07 14:49:55
    Temat: Re: Nikon Coolpix L840
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Niestety - coś jest nie halo z tym aparatem, po zrobieniu zdjęcia
    > następne można zrobić po upływie wielu sekund.
    > Wyczytałem w necie, że włożenie szybszej karty nie poprawia sytuacji,
    > więc problem musi tkwić w samym aparacie, albo jego sofcie.

    wedlug specyfikacji : zdjecia seryjne w pelnej rozdzielczosc1: 1,1 / sek. max 4
    zdjecia ( po zrobieniu tych 4 zdjec czas oczekiwania moze wynosic pare sekund - czas
    oprozniania pufera i zapisu na dysk).

    przy najnizszej rozdzielczosci szybkosc serii: 60 zdjec/sekunde.

  • 12. Data: 2015-12-07 16:11:12
    Temat: RE: Kodak Z990 (było : Nikon Coolpix L840)
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07.12.2015 o 20:49, XX YY pisze:

> [...]

    Ale to specyfikacja Kodaka Z990?
    Bo na nim stanęło w końcu, jako że Nikon nie miał wizjera.

> [...]
    oprozniania pufera i zapisu na dysk).

    > przy najnizszej rozdzielczosci szybkosc serii: 60 zdjec/sekunde.

    Seryjne faktycznie zrobił w sekundę (5 szt), tyle że zanim po tej
    operacji dało się zrobić kolejne zdjęcie, trzeba było odczekać 50 sekund.
    Po zdjęciu pojedynczym czas oczekiwania od 5 do 10 sekund (nawet przy
    wyłączonej lampie) i co gorsza gdy za szybko naciśniesz spust migawki,
    to zrobi kolejne zdjęcie, ale w wybranym przez siebie momencie, czyli
    np. 2 sekundy po naciśnięciu.
    Jakość standardowa (jpg), rozdzielczość 12 MP.
    Na logikę coś z softem, bo skoro potrafi zrobić w ułamku sekundy 5 zdjęć
    seryjnych, to równie dobrze mógłby pozwolić zrobić kilka zdjęć zwykłych,
    a potem sobie je zapisywać tak długo jak tego potrzebuje.

  • 13. Data: 2015-12-08 09:39:20
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Montag, 7. Dezember 2015 16:11:20 UTC+1 schrieb Cavallino:

> [...]
    > seryjnych, to równie dobrze mógłby pozwolić zrobić kilka zdjęć zwykłych,
    > a potem sobie je zapisywać tak długo jak tego potrzebuje.

    cos nie tak

    moze karta ?- winna byc ponoc klasy 10.

  • 14. Data: 2015-12-08 16:47:57
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 08.12.2015 o 15:39, XX YY pisze:

    zdjecia ( po zrobieniu tych 4 zdjec czas oczekiwania moze wynosic pare sekund - czas
    oprozniania pufera i zapisu na dysk).

    > cos nie tak
    >
    > moze karta ?- winna byc ponoc klasy 10.

    Mogę spróbować, ale skąd to info?

    Bo na pamięci wewnętrznej aparatu wygląda to identycznie - tam też dali
    za wolną pamięć?

  • 15. Data: 2015-12-08 17:50:48
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Mogę spróbować, ale skąd to info?

    ktos pisal w polskim internecie, jest cala dyskusyja o tym aparacie.
    wiekszosc ma problemy , ktos napisal , ze z karta kl 10 da sie normalnie
    fotografowac. Link wyrzucily mi google- nie zapamietalem tej strony.

    > Bo na pamięci wewnętrznej aparatu wygląda to identycznie - tam też dali
    > za wolną pamięć?

    w sieci niemieckiej znalazlem test tego aparatu.
    napisali ze do 3 zdjec pamiec wewnetrzna pracuje wystarczajaco szybko zwloka bez
    znaczenia. po trzech zdjdciach jest zapelniona i trzeba czekac 4 sekundy na jej
    oproznienie z tym , ze nie pisza jakiej karty uzywali.
    aparat , w ktorym czekasz 50 sekungd na zapisanie zdjec bardzo dobrze nadaje sie do
    celow dydaktycznych - n. p zeby rozebrac i z ciekawosci sprawdzic co jest w srodku ,
    bez koniecznosci ponownego skladania.
    prawda jest brutalana - im tanszy aparat kupisz tym wiecej radochy z niskiej ceny i
    mniej zadowolenia z aparatu.
    Warto raz w zyciu kupic bardzo tani aparat , po to zeby nigdy wiecej takie mysli nie
    przychodzily do glowy .

  • 16. Data: 2015-12-09 11:37:40
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 08.12.2015 o 23:50, XX YY pisze:

    > ktos pisal w polskim internecie, jest cala dyskusyja o tym aparacie.
    > wiekszosc ma problemy , ktos napisal , ze z karta kl 10 da sie normalnie
    fotografowac. Link wyrzucily mi google- nie zapamietalem tej strony.

    Tak, to może być to, bo faktycznie - przy zapisie do pamięci wewn (bez
    karty) w trybie ciągłym zdjęć seryjnych zapełnia pamięć wewn.
    błyskawicznie.
    A przy zapisie na kartę po kilku/kilkunastu zdjęciach zaczyna się długa
    przerwa - czyli pewnie zapisuje na kartę, co przy prędkości 4 MB/S
    faktycznie może trwać długo.
    Zwłaszcza że nie wiadomo czy on sobie tam nie zapisuje w formacie RAW, a
    dopiero później nie kompresuje tego do jpg, co by oznaczało że ma do
    zapisania kilkaset MB, dzielone przez 4 - wychodzą z tego dziesiątki
    sekund jak nic.

> [...]
    znaczenia. po trzech zdjdciach jest zapelniona i trzeba czekac 4 sekundy na jej
    oproznienie z tym , ze nie pisza jakiej karty uzywali.

    Pewnie użyli lepszej , stąd brak zwłoki.

  • 17. Data: 2015-12-09 13:27:32
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    A co należy w ogóle rozumieć poprzez klasę 10?
    Bo przy jednych kartach piszą, że karta class 10 ma zapis 40 MB/s, przy
    innych że 10, a wiki że powinno być 80.

  • 18. Data: 2015-12-09 13:45:45
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Mittwoch, 9. Dezember 2015 13:27:52 UTC+1 schrieb Cavallino:

    > A co należy w ogóle rozumieć poprzez klasę 10?
    > Bo przy jednych kartach piszą, że karta class 10 ma zapis 40 MB/s, przy
    > innych że 10, a wiki że powinno być 80.

    nie wiadomo komu wierzyc. mowa jest, ze przy zapisie ma przynajmniej 40 mbs
    przy czytaniu przynajmniej 80 mbs
    przyklad takiej karty:

    http://testberichte-und-testsieger.de/Test-SD-Karten
    -Transcend-TS32GSDHC10U1E-Ultimate-Speed

    ale czy z tym aparatem dokladnie te wartosci na wymienionej karcie zostaja osiagniete
    , to trzeba by wejsc w specyfikacje aparatu.

    ktos twierdzil w internecie , ze aparat pracuje mu z normalna szybkoscia do 3 zdjec.
    a potem 4 sek przerwy . z tym mozna juz zyc.

  • 19. Data: 2015-12-10 02:08:08
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu środa, 9 grudnia 2015 13:27:52 UTC+1 użytkownik Cavallino napisał:

    > A co należy w ogóle rozumieć poprzez klasę 10?
    > Bo przy jednych kartach piszą, że karta class 10 ma zapis 40 MB/s, przy
    > innych że 10, a wiki że powinno być 80.

    Klasa 10 nijak nie określa szybkości zapisu/odczytu. Zasadniczo tylko tyle to mówi że
    powinna być lepsza od klasy 4 - ale wypuszczonej przez tego samego producenta w tym
    samym czasie.
    Pozdrawiam Marcin

  • 20. Data: 2015-12-10 02:10:44
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 10.12.2015 o 08:08, Starzec z Gór pisze:

    > Klasa 10 nijak nie określa szybkości zapisu/odczytu. Zasadniczo tylko tyle to mówi
    że powinna być lepsza od klasy 4 - ale wypuszczonej przez tego samego producenta w
    tym samym czasie.

    Czyli nie ma sensu posługiwać się klasą - więc jaka powinna być prędkość
    zapisu karty, żeby problemy z oczekiwaniem na zapis zdjęcia ustąpiły?