  • 21. Data: 2015-12-10 06:47:56
    Temat: Re: Kodak Z990 (było : Nikon Coolpix L840)
    Od: greg <null>

    On 10.12.2015 02:08, Starzec z Gór wrote:

    > Klasa 10 nijak nie określa szybkości zapisu/odczytu. Zasadniczo tylko tyle to mówi
    że powinna być lepsza od klasy 4 - ale wypuszczonej przez tego samego producenta w
    tym samym czasie.
    > Pozdrawiam Marcin

    Skąd ta wiedza?

    https://www.sdcard.org/consumers/speed/index.html

  • 22. Data: 2015-12-10 09:28:36
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Czyli nie ma sensu posługiwać się klasą - więc jaka powinna być prędkość
    > zapisu karty, żeby problemy z oczekiwaniem na zapis zdjęcia ustąpiły?

    jest sens - chodzi o bus sd jaki karta moze obsluzyc
    na tej ktora podalem jest napisane z lewej strony w kuleczku 10 - czyli klasa 10 , u
    prawej U1 co oznacza obsluguje port uhs 1

    podobno z990 wymaga takiej karty - ja nie dam glowy , trzeba zajrzec do specyfikacji.
    w kazdym razie oczekiwanie 50 sek na zapis paru zdjec nie jest normalne.
    ludzie pisza o paru sekundach poczawszy o czwartego zdjcia , wczesniej jest lepiej.

  • 23. Data: 2015-12-10 13:44:54
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu czwartek, 10 grudnia 2015 07:00:04 UTC+1 użytkownik greg napisał:

    mówi że powinna być lepsza od klasy 4 - ale wypuszczonej przez tego samego producenta
    w tym samym czasie.

    > Skąd ta wiedza?
    >
    > https://www.sdcard.org/consumers/speed/index.html

    Z obserwacji realnej - jak mam w ręku kilka kart tej samej klasy tego samego
    producenta o różnych szybkościach, to pewne mity po prostu upadają.
    Pozdrawiam Marcin

  • 24. Data: 2015-12-12 12:01:02
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Cavallino <c...@k...pl> writes:

    > A przy zapisie na kartę po kilku/kilkunastu zdjęciach zaczyna się
    > długa przerwa - czyli pewnie zapisuje na kartę, co przy prędkości 4
    > MB/S faktycznie może trwać długo.
    > Zwłaszcza że nie wiadomo czy on sobie tam nie zapisuje w formacie RAW,
    > a dopiero później nie kompresuje tego do jpg, co by oznaczało że ma do
    > zapisania kilkaset MB, dzielone przez 4 - wychodzą z tego dziesiątki
    > sekund jak nic.

    To by było głupotą, nie wiem czy ktoś mógłby wpaść na tak debilny pomysł.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 25. Data: 2015-12-15 18:44:07
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 09.12.2015 o 13:45, XX YY pisze:

    > nie wiadomo komu wierzyc. mowa jest, ze przy zapisie ma przynajmniej 40 mbs
    > przy czytaniu przynajmniej 80 mbs
    > przyklad takiej karty:
    >
    > http://testberichte-und-testsieger.de/Test-SD-Karten
    -Transcend-TS32GSDHC10U1E-Ultimate-Speed

    > ale czy z tym aparatem dokladnie te wartosci na wymienionej karcie zostaja
    osiagniete , to trzeba by wejsc w specyfikacje aparatu.

    > ktos twierdzil w internecie , ze aparat pracuje mu z normalna szybkoscia do 3
    zdjec. a potem 4 sek przerwy . z tym mozna juz zyc.

    Kupiłem Sandiska Ultra z rzekomy transferem 80 Mb/s.
    Różnica w szybkości jest zasadnicza, zdjęcia seryjne aparat wykonuje
    teraz bez żadnej zwłoki, po wykonaniu kilku-kilkunastu zapis trwa do
    kilku sekund.
    Po 5 zdjęciach w serii mieści się w 5 sekundach z zapisem i można robić
    następną.
    Czyli czas skrócił się 10 krotnie - teraz jest to akceptowalne.

    Dobrze byłoby jeszcze, gdyby udało się wyłączyć automatyczną
    kilkusekundową prezentację ostatnio wykonanego zdjęcia, bo to myli i
    powoduje błędy w obsłudze.
    Niestety nie znalazłem takiej opcji w menu.

  • 26. Data: 2015-12-16 12:54:40
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > powoduje błędy w obsłudze.
    > Niestety nie znalazłem takiej opcji w menu.

    no widzisz , jak sie pyta to sie droge znajdzie ;-)

    odnosnie wylaczenia ostatniego zdjecia to nie powiem bo nie mam takich aparatow , ale
    trzeba zajrzec do specyfikacji , albo pobawic sie menu.
    Z tym , ze taka prezentacja ostatniego zdjecia jest przydatna , ale wystarcza max 2
    sekundy - rzut oka czy naswietlenie bylo ok.
    ja mam aktywna 2 sekundy i sie sprawdza.
    pogrzeb w menu , powinna mozliwosc odlaczenia istniec.

  • 27. Data: 2015-12-16 17:24:10
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 16.12.2015 o 12:54, XX YY pisze:

> [...]
    sekundy - rzut oka czy naswietlenie bylo ok.
    > ja mam aktywna 2 sekundy i sie sprawdza.
    > pogrzeb w menu , powinna mozliwosc odlaczenia istniec.

    Nie ma niestety, szukałem już na starcie.
    A zdjęcie wyświetla się z 6 sekund i w tym czasie nie bardzo wiesz czy
    możesz robić następne.
    Niby przyciśnięcie spustu migawki do połowy wyłącza ten podgląd, ale
    skok jest na tyle nieduży, że często zamiast wyłączenia podglądu, robi
    się następone zdjęcie niechcący.