  • 61. Data: 2017-09-18 20:57:38
    Temat: Re: Nissan lepszy od Tesli
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    T. <k...@i...pl> wrote:
> [...]
    > 2014 - 31,5
    > 2015 - 50,6
    > 2016 - 76,2
    > 2017 - 50,7 (dwa kwartały)
    >
    > Nissan chwali się, że sprzedał 300 tys. elektrycznych samochodów
    > (konkretnie Nissana Leaf). Na razie produkcja jest tylko w jednej
    > fabryce w Japonii, ale w fabrykach w Smyrnie (USA) i Sunderland (Wielka
    > Brytania) produkcja ruszy jeszcze w tym roku. A elektryki są produkowane
    > nie tylko przez Nissana. Wygląda na to, że Tesla w Europie nie będzie
    > miała tak łatwo jak w USA.
    > A tak to tam wygląda - news sprzed kilku dni:

    Gne_ZuOo

    > To obrazek z Kalifornii w dniu, gdy wiele osób ponoć spieszyło, aby
    > obejrzeć zaćmienie słońca. 6 aut się ładuje (każda z trzech
    > Superładowarek musiała wtedy dzielić moc 120 kW pomiędzy dwa samochody),
    > a kolejnych 15 Modeli S i Modeli X czeka nawet 4 godziny.

    Tak, to znany problem. Będzie gorzej gdy się im uda masowo produkować i
    sprzedawać tańszy model 3.

    > Tesla w USA ma coś ok. 1000 stacji ładowania, Japończycy - 28 tys. To
    > obrazuje, jak powinno się do tego podchodzić. U nas jest ich chyba
    > kilkanaście na razie...

    Czy ta suma 1000 uwzględnia wszystkie punkty gdzie można Teslę ładować? Czy
    może to tylko suma Superchargers?

    Te Japońskie 28 tysięcy to wszystkie punkty, więc nie jest uczciwe
    porównywać z liczbą tylko wybranych ładowarek w USA.

    > W dodatku specjaliści twierdzą, że jeśli wycofa się dopłaty do aut
    > elektrycznych, sprzedaż spada do poziomu aut kolekcjonerskich...

    A co się stanie ze sprzedażą paliw jak państwo zlikwiduje dotacje do kopalń
    węgla czy wynegocjuje mniej szkodliwe kontrakty na zakupy gazu i ropy?

  • 62. Data: 2017-09-18 21:02:43
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Tu nie o kapitalizacje chodzi, tylko o klientow.
    > Gdzie te 300 tys nissanow - w Japonii ?

    Plus, Teslę można ładować u Nissana, a Nissana nie da się naładować u
    Tesli, więc z puntu widzenia kierowce Tesli mam do dyspozycji 1000 punktów
    "swoich", na tych ziomalskich ładowarkach mam paliwko za darmo, a oprócz
    nich mam do dyspozycji całą masę innych ładowarek nie-teslowskich, między
    innymi ładowarki Nissana oraz firmy komercyjne, jak Chargepoint+

  • 63. Data: 2017-09-18 22:11:08
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 18 Sep 2017 14:28:52 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Ale ... elektryki coraz blizej, ta ładowarka naprawde odpowiada
    >żywotnym potrzebom całego społeczeństwa :-)

    Dziś w wiadomościach słyszałem, że w przyszłym roku planowane jest
    oddanie do użytku 18 nowych ładowarek. Nie, nie w jednym mieście. W
    całej Polsce.
    Jakiś czas temu czytałem o 200 ładowarkach do 2020 roku.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 64. Data: 2017-09-18 23:02:16
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    <j...@i...pl> wrote:

> [...]
    > całej Polsce.
    > Jakiś czas temu czytałem o 200 ładowarkach do 2020 roku.

    Te 18 ładowarek w Polsce to chodzi o Superchargers Tesli?

    Byłoby super!

    One są przeznaczone dla podróżnych, długodystansowców...

    Generalnie Tesle masz sobie ładować w domu. Oczywiście rozwiązanie
    małorealne dla kogoś, kto mieszka w bloku i Teslę parkuje prze trzepaku ;-)

  • 65. Data: 2017-09-18 23:04:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To w usa dotuja kopalnie?

  • 66. Data: 2017-09-18 23:31:06
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 18 Sep 2017 21:02:16 -0000 (UTC), Pszemol <P...@P...com>
    wrote:

    >Te 18 ładowarek w Polsce to chodzi o Superchargers Tesli?

    Raczej nie.

  • 67. Data: 2017-09-19 00:11:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W Polsce bylo by super jak w pierwszym rzucie bylo by 18 tysiecy ladowarek z tego
    5000 szybkich i darmowy w nich prad przez dwa lata. W Polsce jest ok 7 tysiecy stacji
    benzynowych co w przeliczeniu na dystrybutory moze dac z 30 do 50 tysiecy miejsc do
    tankowania. W Polsce wedlug roznych zrodel jest 15-20 milionow samochodow z
    przecietnym czasem na tankowanie ok 10 minut. I niezbyt czesto sie zdarza zeby na
    stacji nikogo nie bylo, w znaczeniu ze nie tankuje. 18 tysiecy ladowarek wystarczy na
    dwadziescia tysiecy z ogonkiem samochodow elektrycznych. Wystarczy pod warunkiem ze
    prad bedzie.

  • 68. Data: 2017-09-19 00:33:24
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
    > To w usa dotuja kopalnie?

    W Polsce, mowa była o Polsce.

  • 69. Data: 2017-09-19 01:04:28
    Od: Pszemol <P...@P...com>

> [...]
    > nikogo nie bylo, w znaczeniu ze nie tankuje. 18 tysiecy ladowarek
    > wystarczy na dwadziescia tysiecy z ogonkiem samochodow elektrycznych.

    A ilu ludzi ma węża z benzyną w domu?

    Jeśli nie maja takich węży to obliczenia porównawcze ladowarek do liczby
    stacji nietrafione.

  • 70. Data: 2017-09-19 02:40:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W Polsce? Wegiel troche zdrozal i sie go nie dotuje. Kopalnie sa panstwowe. Sa takie
    co wegiel wychodzi w nich drozej w innych taniej. Bilans jest dodatni. A nawet jak
    niedawno troche je dotowano to przez to ze wegla nie eksportujemy tylko spalamy we
    wlasnych elektrowniach i elektrocieplowniach nie mialo to zadnego wplywu na
    gospodarke. Prad dla przemyslu kosztuje u nas ok 1zl/kWh a dla ludzi ok 0,60gr/kWh.
    Na wyjsciu z elektrowni kilkanascie groszy za kilowatogodzine. I jest dostatecznie
    duza gorka na dotowanie lub nie zarabianie na weglu. Bo w przeliczeniu na
    kilowatogodzine dotacja to jakies setne czesci grosza. Napisz ile w usa kosztuje
    wstawienie plomby jak ktos nie ma ubezpieczenia na leczenie zebow. W Polsce nikt nie
    musi jak nie chce placic za dentyste bo wszyscy sa ubezpieczeni. Za proteze biodra
    czy kolana tez sie tutaj nie placi. Ostatnio ktos kto jest na kontrakcie w usa
    opowiadal ile kosztuje w szpitalu tabletka srodka przeciwbolowego. Ktos tam
    nieubezpieczony dostal kolki nerkowej. Szesc godzin czekal az ktos w szpitalu spyta
    co mu jest. Potem dostal pyralgine i rachunek na trzy tysiace dolarow. Opowiadal ze
    tam chorzy psychicznie nie sa leczeni jak nie maja kasy i sie snuja po ulicach. I ze
    tylu zebrzacych na ulicach to w Polsce nie widzial jak byl najazd zebrakow z Rumunii.
    Do tego ci co maja 15 kilo nadwagi uwazani sa za szczuplych a cukrzyca to najczesciej
    wystepujaca choroba. Wprowadzic w usa polska opieke medyczna i usa zbankrutuje w
    przeciagu pieciu lat. Tak ze kolego sympatyczny jak jestes w usa to nie masz prawa
    mowic nic zlego o Polsce i sprzedawac bzdur o dotowanym weglu. Ciekawe czy jak
    bedziesz stary albo jak bys sie powaznie rozchorowal to czy blyskawicznie nie
    znajdziesz sie w zle wedlug Ciebie zarzadzanej Polsce zeby skorzystac z
    przyslugujacych swiadczen na ktore sie nie zrzucales. Ty tam strasznie biedny musisz
    byc bo ten ktos jest w usa pol roku i od czterech miesiecy jezdzi elektrykiem. W
    lizingu wzial uzywanego nissana.