  • 1. Data: 2017-09-10 10:43:10
    Temat: [OT] domowa elektrownia
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    OT dla Cavallinno - czy nie czegos takiego szukales
    power diverter grzeje wode tylko nadwyzką energii z ogniw slonecznych

    https://www.youtube.com/watch?v=96hdZRpNaKY

    OT tylko lekki ... przyda sie i do ladowania Tesli :-)

    P.S. tylko najpierw upewnilbym sie jak to wspoldziala z nowoczesnym,
    elektronicznym licznikiem ... moze juz nie byc tak dobrze.

    J.

  • 2. Data: 2017-09-10 12:48:14
    Temat: Re: [OT] domowa elektrownia
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 10-09-2017 o 10:43, J.F. pisze:

    > OT dla Cavallinno - czy nie czegos takiego szukales
    > power diverter grzeje wode tylko nadwyzką energii z ogniw slonecznych

    Ja też tak mam zrobione,( może nie do końca, bo nie mam 10 minut czasu,
    żeby to oglądać, wolałbytm w formie pisanej), ale bojler mam podłączony
    do sterownika, który podaje mu tylko tyle prądu, ile produkuje się z
    solarów.

    Inne sterowniki wyłączają mi bojler jeśli włączy się inne energożerne
    urządzenie typu czajnik, ekspres, zmywarka czy pralka.

  • 3. Data: 2017-09-10 13:10:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Sep 2017 12:48:14 +0200, Cavallino napisał(a):

> [...]
    > żeby to oglądać, wolałbytm w formie pisanej), ale bojler mam podłączony
    > do sterownika, który podaje mu tylko tyle prądu, ile produkuje się z

    Przewin do 8:30

    Wyglada mi to na sprytne urzadzenie, ktore tak reguluje moc bojlera,
    aby utrzymac zerowy przeplyw mocy z sieci.
    A ze robi to impulsami, to widac jak sie licznik kreci raz w prawo,
    raz w lewo, po pare stopni.

    > Inne sterowniki wyłączają mi bojler jeśli włączy się inne energożerne
    > urządzenie typu czajnik, ekspres, zmywarka czy pralka.

    I tu by tak samo dzialalo, tylko regulacja bardziej ciagla, wiec
    uwzglednia wszystkie odbiorniki w domu.

    J.

  • 4. Data: 2017-09-10 15:36:41
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 10-09-2017 o 13:10, J.F. pisze:

    > Przewin do 8:30
    >
    > Wyglada mi to na sprytne urzadzenie, ktore tak reguluje moc bojlera,
    > aby utrzymac zerowy przeplyw mocy z sieci.

    Też mógłbym to zrobić, gdybym nie mierzył ilości produkowanego prądu,
    tylko wpływającego.
    Pomiar odbywa się na opasce otaczającej kabel z prądem, więc przełożenie
    jej to żadna filozofia.

    > A ze robi to impulsami, to widac jak sie licznik kreci raz w prawo,
    > raz w lewo, po pare stopni.

    > I tu by tak samo dzialalo, tylko regulacja bardziej ciagla, wiec
    > uwzglednia wszystkie odbiorniki w domu.

    To tylko kwestia podłączeń - nie mogłem wszystkiego dać na jedną fazę,
    bo by korki strzelały.
    Datego mój przełącznik priorytetowy obsługuje najbardziej prądożerne
    urządzenia, ale generalnie też mierzy CAŁY pobór na danej fazie (za nim
    w układzie).
    Obstawiam że to z youtube też nie kontroluje trzech faz.