  • 61. Data: 2014-08-01 12:19:30
    Temat: Re: SGS2, było: Re: Nokia Lumia 520 i Windows Phone 8
    Od: atm <...@v...pl>

    > Specyfikacje już czytałem. Każdego z wymienionych telefonów :).
    > Ale skutecznie mnie zniechęciłeś, jeśli mam mieć z nim problemy z
    > prędkością. A ta znajoma na niego nie narzeka? Zadowolona jest czy nie
    > bardzo?

    Ona juz kombinuje, zeby zmienic na cos szybszego :]

  • 62. Data: 2014-08-01 12:25:27
    Temat: Re: Nokia Lumia 520 i Windows Phone 8
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 01 Aug 2014 12:17:01 +0200 osobnik zwany GAD Zombie
    napisał:

    > Co konkretnie znaczy "odblokujesz telefon"? I z tym rootem? Nieraz tu o
    > tym czytałem, ale w sumie nadal nie do końca rozumiem. To jakaś
    > przeróbka w systemie, trick, czy po prostu coś na zasadzie hasła admina?

    Systemu w telefonach są domyślnie zablokowane. Tzn użytkownik może
    instalować programy i dane ale nie ma uprawnień superusera czyli roota.
    Pamiętajmy, że Android to linux z nakładką Javy. Można odblokować ten
    dostęp co w niektó?ych wiąże się z utratą gwarancji. W innych nie. Np.
    HTC na swojej stronie udostępnia procedurę uzyskania dostępu jako root
    dla wszystkich telefonów. Mając dostęp jako root w systemie uniksowym
    masz dostęp do wszystkiego. Jesteś Bogiem :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 63. Data: 2014-08-01 12:46:41
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-08-01 12:15, atm pisze:

    > Wspolczesny telefon z oficjalnymi aktualizacjami itd,
    > przy tym 1GB RAMu i dobra cena
    > http://www.gsmarena.com/motorola_moto_g-5831.php
    > http://allegro.pl/nowa-motorola-moto-g-8gb-gw-24-m-c
    e-fv-wys-24h-i4472821416.html

    Brzmi ciekawie, ale ten sprzedawca już mniej. Jak patrzę po sklepach, to
    cena już ok. 700PLN, czyli trochę za dużo. Patrzyłem na MOTO E. Jest
    tańszy, ale też ma pewne braki w zamian i znowu nie ma lampy błyskowej
    nawet. Coś jak Lumia 520, ale z androidem. Pamięci wbudowanej tylko 4GB.
    Jest jakiś inny model pośredni między nimi, czyli niższa cena, ale dobre
    możliwości?

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 64. Data: 2014-08-01 12:50:43
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-08-01 12:25, masti pisze:

> [...]
    > dla wszystkich telefonów. Mając dostęp jako root w systemie uniksowym
    > masz dostęp do wszystkiego. Jesteś Bogiem :)

    Dobra, łapię. Procedura odblokowania jest skomplikowana?

  • 65. Data: 2014-08-01 13:11:42
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 01 Aug 2014 12:50:43 +0200 osobnik zwany GAD Zombie
    napisał:

    > Dobra, łapię. Procedura odblokowania jest skomplikowana?

    to zależy od telefonu. Ale generalnie jak nie masz dwóch upośledzonych
    półkul to sobie poradzisz :)

  • 66. Data: 2014-08-01 13:41:46
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

> [...]

    > tym czytałem, ale w sumie nadal nie do końca rozumiem. To jakaś przeróbka
    > w systemie, trick, czy po prostu coś na zasadzie hasła admina?

    Żeby wgrywać dowolne programy do WP trzeba go odblokować. Pozwala to między
    innymi na tworzenie aplikacji. Biorąc udział w programie developerskim MS
    można telefon odblokować. Tylko program szerszy jest np możliwość
    wystawiania w sklepie. Kiedyś był jeszcze taki minimal, że się tylko dało
    odblokować telefon, by móc sobie samemu robić, ale już nie ma. Tak czy siak,
    oba te odblokowania są na potrzeby aplikacji końcowych w MSIL (skompilowany
    C# np), którymi ciągle zarządza system. A żeby uzyskać dostęp do samego
    systemu trzeba włamać się. Tam pod spodem jest normalny system z takimi
    bibliotekami jak desktopowy, ale nie ma do tego normalnego dostępu. Tym się
    różni Windows Phone od poprzedzającego go Windows Mobile.

  • 67. Data: 2014-08-01 13:58:04
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-08-01 13:41, John Kołalsky pisze:

> [...]
    > normalny system z takimi bibliotekami jak desktopowy, ale nie ma do tego
    > normalnego dostępu. Tym się różni Windows Phone od poprzedzającego go

    No, jeszcze gdyby dało się na tym odpalać aplikacje z normalnego
    Windowsa to byłoby najlepiej ;). Ale to nie ten procesor.
    Tak czy siak, poczytałem sporo i wyszło mi, że wybór byłby pomiędzy:
    - Samsung Galaxy S2, którego już ciężko kupić, a jak jest to cena ok
    700-800PLN
    - Motorola Moto G za ok. 700PLN
    - Nokia Lumia 520 za ok. 450PLN

    Początkowo nie chciałem dać ponad 500PLN, więc w grę wchodzi tylko Lumia
    i wiele artykułów i porównań na to wskazuje. Wciąż jeszcze tylko waham
    się, czy wybrać coś z WP, czy z Androidem. Poza tym boli mnie dość słaby
    aparat w Lumii i brak lampy, ale tu pozostaje tylko SGS2 z lepszym aparatem.

    Cóż, wygląda na to, że wybór padnie na Lumię. Jeszcze trochę pomyślę,
    ale jak nie znajdę innej dobrej alternatywy to pewnie tak zostanie.

    Wielkie dzięki wszystkim za odpowiedzi. Bardzo mi pomogły. Jakby ktoś
    miał jeszcze coś ciekawego do zaproponowania, to chętnie poczytam.

  • 68. Data: 2014-08-01 14:19:19
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "GAD Zombie" <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    > No, jeszcze gdyby dało się na tym odpalać aplikacje z normalnego Windowsa
    > to byłoby najlepiej ;). Ale to nie ten procesor.

    Więc właśnie aktualna koncepcja taka jest. Jest wspólne API i wspólny kod
    pośredni. Zasadniczo od Windows Mobile, ale teraz bardziej. No i można pisać
    aplikacje, których część kodu będzie wspólna. Dalej można sobie robić
    urządzenia oparte o Netduino czyli taki klon sterownika Arduino i także dla
    niego pisać wspólny kod z desktopowym czy windowsmobilnym.

  • 69. Data: 2014-08-04 19:35:25
    Od: GAD Zombie <g...@g...BEZ.art.SPAMU.pl.PROSZE>

    W dniu 2014-08-01 14:19, John Kołalsky pisze:
> [...]
    > sobie robić urządzenia oparte o Netduino czyli taki klon sterownika
    > Arduino i także dla niego pisać wspólny kod z desktopowym czy

    Koncepcja fajna, ale to jeszcze chyba dość odległa przyszłość zanim to
    będzie dość powszechne. I zależy pewnie też od użytkowników, czy
    zaakceptują WP i będą tak chcieli i używać i tworzyć.

  • 70. Data: 2014-08-04 22:10:44
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "GAD Zombie" <g...@g...BEZ.art.SPAMU.pl.PROSZE>

    > Koncepcja fajna, ale to jeszcze chyba dość odległa przyszłość zanim to
    > będzie dość powszechne. I zależy pewnie też od użytkowników, czy
    > zaakceptują WP i będą tak chcieli i używać i tworzyć.

    Jest jeszcze mono w postaci Xamarin'a i można pisać na wszystkie g...e
    systemy mobilne i niemobilne w tym C#

    Więc pewnie tak się będzie działo a dzisiaj wybór zależy od tego czy chce
    się wiele aplikacji czy niekoniecznie tak wiele.