  • 11. Data: 2019-08-19 14:58:57
    Temat: Re: North.pl - jak oni to robią?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-08-17 o 13:01, s...@g...com pisze:
    > Nie znam takiego przypadku.Zupełnie nieopłacalne, nikt nie kupi odkurzacza
    > czy pralki za cenę 10x wyższą niż sklepowa.

    A ja znam. Sam składałem TV z części z Bomisu, ale to były lata 80-te -
    inna ekonomia :)
    P.G.

  • 12. Data: 2019-08-19 15:04:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Monday, August 19, 2019, 2:58:57 PM, you wrote:

    > A ja znam. Sam składałem TV z części z Bomisu, ale to były lata 80-te -
    > inna ekonomia :)

    A ja nie miałem do tego nerwów. W Bomisach brylowali kumple
    sprzedawców, którzy dostawali co lepsze płytki a dla reszty zostawał
    naprawdę kompletny szajs, wymagający mnóstwa uzupełnień i poprawek.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 13. Data: 2019-08-19 15:16:44
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > A ja nie miałem do tego nerwów. W Bomisach brylowali kumple
    > sprzedawców, którzy dostawali co lepsze płytki a dla reszty zostawał
    > naprawdę kompletny szajs, wymagający mnóstwa uzupełnień i poprawek.

    Mi się na zasadzie zajeżdżania do Bomisu co tydzień udało zebrać
    wszystkie płytki na 4 te przenośne czarno-białe (nie pamiętam nazwy).
    Ale to może dlatego, że Bomis w Gdańsku i TV pewnie z Unimoru.
    Próbowałem zebrać wszystko na TV kolorowy, ale było bez szans.

    Trafiłem też płytkę wzmacniacza która wchodziło może zamiast p.cz do
    wersji tego TV jako monitora i rzucili też kiedyś zielone kineskopy -
    tak że pierwsze płytki projektowałem pod Racal-Redackiem puszczonym na
    XT bez HDD z kartą Hercules/CGA w trybie CGA i opornikami zmieniłem
    kolory w odcienie na tym monitorze.
    Swoją drogą nie wiem na czym polegała niepełnosprawność takich
    kineskopów bo ja nie zauważyłem żadnych problemów.

    Teraz przy takiej rozdzielczość i braku kolorów chyba bym uznał, że "się
    nie da" :)
    P.G.

  • 14. Data: 2019-08-19 15:47:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Monday, August 19, 2019, 3:16:44 PM, you wrote:

> [...]
    > Ale to może dlatego, że Bomis w Gdańsku i TV pewnie z Unimoru.
    > Próbowałem zebrać wszystko na TV kolorowy, ale było bez szans.

    Pamiętasz może adres tego Bomisu? Bo ja pamiętam tylko, że tam się
    strasznie długo jechało tramwajem chyba w kierunku Oruni i jeszcze
    trzeba było kawałek podejść.

> [...]
    > Swoją drogą nie wiem na czym polegała niepełnosprawność takich
    > kineskopów bo ja nie zauważyłem żadnych problemów.

    Miały fatalnie długą poświatę a świat po chwili pracy na nich był
    różowy ;)

    > Teraz przy takiej rozdzielczość i braku kolorów chyba bym uznał, że "się
    > nie da" :)

    Dobrze wspominam klasyczny, bursztynowy monitor Mazovii. Dzisiaj nie
    mogę pojąć, jak mogłem pracować na 12" monitorze.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2019-08-19 16:27:08
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Pamiętasz może adres tego Bomisu?

    https://www.trojmiasto.pl/Naj-Electronic-o13765.html

    P.G.

  • 16. Data: 2019-08-19 20:03:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Monday, August 19, 2019, 4:27:08 PM, you wrote:

    > https://www.trojmiasto.pl/Naj-Electronic-o13765.html

    Od Kartuskiej? Ale jaja. Ale ja tam byłem ostatnio 40 lat temu :)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 17. Data: 2019-08-19 20:19:00
    Od: s...@g...com

    użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > A ja znam. Sam składałem TV z części z Bomisu, ale to były lata 80-te -
    > inna ekonomia :)
    > P.G.

    E to jeszcze później Elemisy składali kupując co prawda nie same części,
    ale płytki. Co do l. 80 dziwne, powinni naprawiać w fabryce takie
    płytki na poziomie komponentów, podobno wszystko było za dewizy
    i deficyt był.

    Bomis, bomis, jeszcze ok. 1998-1999 widziałem taki sklep.

  • 18. Data: 2019-08-19 20:31:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 19 Aug 2019 11:19:00 -0700 (PDT),
    s...@g...com napisał(a):

> [...]
    > ale płytki. Co do l. 80 dziwne, powinni naprawiać w fabryce takie
    > płytki na poziomie komponentów, podobno wszystko było za dewizy

    W fabryce byc moze nie mieli czasu/fachowcow - plan trzeba zrobic.
    Przy odpowiednio malym procencie uszkodzen moze sie naprawianie nie
    oplacac.

    Tylko ja mam wrazenie, ze te plytki czesto dobre byly.
    Mieli lepszy sprzet i jak nie trzymal parametrow, to wyrzucali, czy
    jak to zwykle - ktos zrobil plan, a moze nawet przekroczyl, ktos inny
    nie zrobil, i sie zrobil nadmiar podzespolow.

    Czy moze wladza celowo wypuszczala takie czesci - niech sobie narod
    cos zrobi, jak potrafi ?

    J.

  • 19. Data: 2019-08-20 10:44:37
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-08-19 o 20:19, s...@g...com pisze:

    > E to jeszcze później Elemisy składali kupując co prawda nie same części,
    > ale płytki.

    Nieprecyzyjnie się wyraziłem - użyłem słowo części nie w znaczeniu
    elementów tylko części składowych - płytki, lampa kineskopowa, antena
    teleskopowa,...

    Chyba były jakieś wytyczne, aby nie pozwolić, aby zrobiony z tych części
    TV wyglądał jak fabryczny. Wszystkie przełączniki kanałów miały
    wywierconą dziurę (bez niszczenia elektroniki.

    > Co do l. 80 dziwne, powinni naprawiać w fabryce takie
    > płytki na poziomie komponentów, podobno wszystko było za dewizy
    > i deficyt był.

    Większość półprzewodników była chyba z Cemi więc jakby nie za dewizy.
    Pasywne też naszej produkcji.
    P.G.

  • 20. Data: 2019-08-20 11:04:13
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Od Kartuskiej? Ale jaja. Ale ja tam byłem ostatnio 40 lat temu :)

    Obecnie sklep ten jest dla mnie w zasięgu pieszo jakieś 15 minut, ale
    byłem ostatnio ze 3 lata temu i to tylko dlatego, że przechodziłem obok.
    W sklepie ten sam facet co w tamtych czasach.
    Najbardziej pamiętam jedną akcję w tym sklepie. Zajechałem a tu kolejka
    ze 20 osób na zewnątrz sklepu i z 10 wewnątrz. Były magnetofony MK125
    limitowane po 1 szt na klienta i w sprzedaży wiązanej - do magnetofonu
    trzeba było dokupić 5 pokrowców na MK122. Sterta wyrzuconych pokrowców
    walała się przed sklepem. W jednym pokrowcu zrobiliśmy z bratem
    przetwornicę do zasilania lampy błyskowej (chyba z 6 R20) aby nie trzeba
    było stać przy gniazdku przy robieniu zdjęcia.

    Drugim odwiedzanym wtedy co tydzień/dwa przeze mnie był Bomis na
    Abrahama w Gdyni (obecnie ELMIS).
    P.G.