  • 21. Data: 2019-08-20 11:56:04
    Temat: Re: North.pl - jak oni to robią?
    Od: DaNsOuNd <d...@t...pl>

    W dniu 2019-08-17 o 08:42, Marek pisze:
    > Czy ktoś jest z Koszalina i może wie coś więcej o tym sklepie? Czasami u
    > nich kupuję jakąś część do AGD, reklamują się, że mają 12mln części a w
    > street view widać, że to jakiś  mały sklepik osiedlowy. Jak się
    > przegląda ich zasoby to mają praktycznie np. całą pralkę na części i
    > faktycznie co się nie wybierze to wysyłają natychmiast. Skąd oni mają te
    > części? Przecież współcześnie większość podlega prawnej ochronie
    > producenta więc skąd oni mają te części?

    przecież to jest sklep detaliczny ASWO...

  • 22. Data: 2019-08-21 09:48:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 20 Aug 2019 11:56:04 +0200, DaNsOuNd <d...@t...pl> wrote:
    > przecież to jest sklep detaliczny ASWO...

    Co oznacza aswo? Coś jak OEM?

    --
    Marek

  • 23. Data: 2019-08-22 23:00:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > Trafiłem też płytkę wzmacniacza która wchodziło może zamiast p.cz do
    > wersji tego TV jako monitora i rzucili też kiedyś zielone kineskopy -
    > tak że pierwsze płytki projektowałem pod Racal-Redackiem puszczonym na
    > XT bez HDD z kartą Hercules/CGA w trybie CGA i opornikami zmieniłem
    > kolory w odcienie na tym monitorze.
    > Swoją drogą nie wiem na czym polegała niepełnosprawność takich
    > kineskopów bo ja nie zauważyłem żadnych problemów.

    Podejrzewam, że były pokłosiem jakiegoś zobowiązania produkcyjnego,
    chęci przekoroczenia planu z okazji 22 Lipca czy cóś. Damy krajowi
    więcej kineskopów, w dodatuk takich lepszych, do komputerów. Ci od
    komputrów może też by się czegoś podjęli, ale akurat brakło wsadu
    dewizowego. Więc nadwyżki produkcji trzeba było upłynnić w BOMISie.

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2019-08-22 23:21:40
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Marek <f...@f...com>
    w artykule <news:almarsoft.7190525710896769099@news.neostrada.p
    l> pisze:

    > Co oznacza aswo? Coś jak OEM?

    https://shop.aswo.com/aswoShop/startPage.faces?store
    Id=554

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 25. Data: 2019-08-22 23:51:42
    Od: mk <lp.pw@myzskm>

    > Dobrze wspominam klasyczny, bursztynowy monitor Mazovii. Dzisiaj nie
    > mogę pojąć, jak mogłem pracować na 12" monitorze.

    Spójrz na młodzież "pracującą" przed ekranem dwa razy mniejszym...

    pzdr
    mk

  • 26. Data: 2019-08-23 09:53:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello mk,

    Thursday, August 22, 2019, 11:51:42 PM, you wrote:

    > Spójrz na młodzież "pracującą" przed ekranem dwa razy mniejszym...

    Moja ,,młodzież" (34 lata) ma ekran 34" 21:9 do pracy i narzeka, że za
    mały. Ja mam ledwie 24" 16:9 - cienias.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 27. Data: 2019-08-23 10:02:53
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 23 Aug 2019 09:53:22 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Moja ,,młodzież" (34 lata) ma ekran 34" 21:9 do pracy i narzeka, że za
    > mały. Ja mam ledwie 24" 16:9 - cienias.

    Kilkanaście lat też dążyłem do tego by mieć monitory większe i w większej
    ilości - wydawało mi się, że ułatwia mi to pracę. Dopiero później
    spostrzegłem się, że to złudzenie. Być może inni ludzie mają inaczej, ale
    ja nie umiem robić dwóch rzeczy na raz, więc duża powierzchnia ekranu
    tylko rozprasza. Obecnie od lat pracuję na laptopowym ekranie 15" i nie
    wróciłbym do niczego większego. Oczywiście to zależy też co się robi -
    taki np. grafik pewno potrzebuje miejsca żeby sobie układać warstwy,
    paski narzędzi i co tam innego ma. Ale do pisania kodu wystarczy
    odpowiednik maszyny do pisania.

    Mateusz

  • 28. Data: 2019-08-23 10:44:52
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > spostrzegłem się, że to złudzenie. Być może inni ludzie mają inaczej, ale
    > ja nie umiem robić dwóch rzeczy na raz, więc duża powierzchnia ekranu

    Niedawno odkryłem, że w KiCadzie przy rozmieszczaniu elementów na płytce
    jak złapię element to jest on też wyróżniony na schemacie (co według
    mnie znacznie ułatwia zrobienie wstępnego porządku) to spróbowałem
    pracować z podzieleniem ekranu (27") na pół, ale te połówki wydają mi
    się małe.
    Rozważam sprawienie sobie komputera co by z dwu monitorów robił jedną
    przestrzeń - wtedy będę miał płytkę na jednym, a schemat na drugim. Ale
    czy warto robić sobie zamieszanie z przenosinami tylko z powodu jednego
    etapu projektowania płytek :)
    P.G.

  • 29. Data: 2019-08-23 15:07:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Friday, August 23, 2019, 10:44:52 AM, you wrote:

> [...]
    > przestrzeń - wtedy będę miał płytkę na jednym, a schemat na drugim. Ale
    > czy warto robić sobie zamieszanie z przenosinami tylko z powodu jednego

    Spróbuj z monitorem 21:9...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 30. Data: 2019-08-23 16:28:32
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Spróbuj z monitorem 21:9...

    Zastanawianie się co to znaczy doprowadziło mnie do odkrycia, że
    skłamałem pisząc o 27" - mam 24".

    Nie będę teraz zajmował się poszukiwaniem monitora. Z komputerem to jest
    tak, że mamy taki co obsługuje dwa monitory i stoi nieużywany, ale
    trzeba by przeinstalować co tam jest na jakiś inny a potem mnie na
    niego. Czyli kiedyś tam, albo może raczej nigdy - za mała motywacja.
    P.G.