  • 31. Data: 2019-08-23 20:01:55
    Temat: Re: North.pl - jak oni to robią?
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Nie będę teraz zajmował się poszukiwaniem monitora. Z komputerem to jest
    > tak, że mamy taki co obsługuje dwa monitory i stoi nieużywany, ale
    > trzeba by przeinstalować co tam jest na jakiś inny a potem mnie na
    > niego. Czyli kiedyś tam, albo może raczej nigdy - za mała motywacja.
    > P.G.

    Jak by coś, polecam gorąco 42" LG.
    Zajefajny jest i cenowo rozsądny.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 32. Data: 2019-08-23 20:27:59
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2019-08-23 o 16:28, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > trzeba by przeinstalować co tam jest na jakiś inny a potem mnie na
    > niego. Czyli kiedyś tam, albo może raczej nigdy - za mała motywacja.

    Ja na dwóch monitorach 23" pracowałem już od ładnych paru lat, plus
    ekran od laptopa. Teraz jeden już padł ze starości i będę powoli się
    przesiadał, albo na jakiś 40" 4k albo na 2x27" Qcośtam, tzn 2560x1440.
    Lepszy byłby 2560x1600, ale to rzadkość i swoje kosztuje. A jeszcze
    lepszy jakiś 4:3.
    Dwa monitory mają dużą zaletę w postaci możliwości równoczesnego
    wyświetlania dokumentu tworzonego i źródłowego. To nie tylko schemat i
    PCB, ale np PDF i element biblioteczny. Wada - trzecie okulary,
    przynajmniej u mnie, bo ekrany mam na wyciągnięcie ręki a akomodacja
    siadła i okulary do czytania nie wystarczają. Z kolei te do komputera
    nie pozwalają na czytanie.
    No i szyja ostro pracuje między monitorami, ale to lepiej niż np. mieć
    monitor z boku.

    Pozdrawiam

    DD

  • 33. Data: 2019-08-23 20:33:33
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2019-08-23 o 20:01, Irek.N. pisze:

    > Jak by coś, polecam gorąco 42" LG.
    > Zajefajny jest i cenowo rozsądny.

    Też się nad nim (? - co to za model?) trochę zastanawiam, i nad Iiyama
    x4071UHSU.
    Jaką ma matrycę? Matową czy nie za bardzo? Jak łatwo się w nim włącza PiP?

    Pozdrawiam

    DD

  • 34. Data: 2019-08-23 21:03:01
    Od: mk <lp.pw@myzskm>

    W dniu 23.08.2019 o 20:33, Dariusz Dorochowicz pisze:
    > Też się nad nim (? - co to za model?) trochę zastanawiam, i nad Iiyama
    > x4071UHSU.

    110 dpi??? Wrrrrrrrrrr!!! Za chwilę mamy trzecią dekadę 21. wieku!
    Siedzę przed monitorem 219 dpi i wcale nie uważam, że 300 dpi to byłoby
    za dużo... A młody już nie jestem. :-(

    pzdr
    mk

  • 35. Data: 2019-08-23 21:12:38
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2019-08-23 o 21:03, mk pisze:

    > 110 dpi??? Wrrrrrrrrrr!!! Za chwilę mamy trzecią dekadę 21. wieku!
    > Siedzę przed monitorem 219 dpi i wcale nie uważam, że 300 dpi to byłoby
    > za dużo... A młody już nie jestem. :-(

    A ja wręcz przeciwnie, tzn czuję się całkiem młodo ;)
    Żart oczywiście, ale oczy i tak na więcej nie pozwalają. No, może te
    literki trochę ładniejsze są, ale FHD na 15.6" u córki mnie po prostu
    rozwala. Wiem, skalowanie itd... Problem że mam programy jakie mam i
    szans na nowsze raczej na razie nie widzę, wiec muszę działać na tym co
    dobrze działa bez skalowania.

    Pozdrawiam

    DD

  • 36. Data: 2019-08-24 00:24:34
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Też się nad nim (? - co to za model?) trochę zastanawiam, i nad Iiyama
    > x4071UHSU.
    > Jaką ma matrycę? Matową czy nie za bardzo? Jak łatwo się w nim włącza PiP?

    Kurcze, nie pamiętam co za model, ale 42 cale to chyba tylko jeden jest.
    Ma pilota i bardzo dużo opcji podziału obrazu. Jedyna wada jaką znam, to
    fakt, że nie jest wygięty i trzeba się trochę rozglądać.

    Iiyamę bardzo, ale to bardzo odradzam. Miałem dwie, robiłem wszystko
    żeby to badziewie oddać. Tak potwornie nierówno oświetlonej matrycy
    nigdy nie widziałem, kolory też od czapy. Udało się, przyjęli zwrot w
    serwisie jednej sztuki, inną opyliłem.
    Mam też Philipsy 40", znacznie lepsze, ale do LG nawet się nie zbliżają.
    Różnica w cenie pomiędzy Philipsem i Iiyamma (podobna cena) a LG była na
    poziomie 800PLN i moim zdaniem warto dołożyć.

    Jak bardzo chcesz, to sprawdzę symbole.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 37. Data: 2019-08-24 00:28:42
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

> [...]
    > rozwala. Wiem, skalowanie itd... Problem że mam programy jakie mam i
    > szans na nowsze raczej na razie nie widzę, wiec muszę działać na tym co

    Ja niestety na 4k przy 42" i tak okulary zakładam. :(
    W ogóle to jest tak, że z 50cm trzeba się rozglądać, ale coś widać, z 1m
    już lepiej z ogarnięciem ekranu, ale za to wszystko małe strasznie.
    Jest jeszcze jedno zjawisko - czasami szuka się myszki ;)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 38. Data: 2019-08-24 16:46:42
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2019-08-24 o 00:24, Irek.N. pisze:

> [...]
    > Różnica w cenie pomiędzy Philipsem i Iiyamma (podobna cena) a LG była na
    > poziomie 800PLN i moim zdaniem warto dołożyć.

    Będę bardzo zobowiązany. I za informację czy ekran jest matowy czy
    niekoniecznie. W monitorach Philips/LG często ta informacja jest
    strasznie zagmatwana, wręcz u Philipsa ukrywana. Ale nie tylko u nich.

    Pozdrawiam

    DD

  • 39. Data: 2019-08-24 17:38:45
    Od: mk <lp.pw@myzskm>

    W dniu 23.08.2019 o 21:12, Dariusz Dorochowicz pisze:

> [...]
    > rozwala. Wiem, skalowanie itd... Problem że mam programy jakie mam i
    > szans na nowsze raczej na razie nie widzę, wiec muszę działać na tym co

    Używam monitora 219 dpi już od ok 3 lat... Na początku były problemy z
    aplikacjami niedostosowanymi do pracy z ekranami HiDPI. I pod Linuxem i
    pod Windowsem 10.

    Obecnie przynajmniej pod Windowsem 10 (po którymś udpdate, który pojawił
    się jeszcze w ubiegłym roku) tryby kompatybilności skutecznie rozwiązują
    większość problemów i nareszcie spawy mają się przyzwoicie.
    Przeskalowanie starych aplikacji o równy współczynnik 200% wygląda dużo
    lepiej niż przeskalowanie o powiedzmy współczynnik 125%.

    Jak się przesiadam na Full HD 15.6" (bo taki mam w laptopie, który widać
    już czas zmienić) to pikseloza na nim rodem z komputerów 8-bitowych
    wyżera mi oczy...

    pzdr
    mk

  • 40. Data: 2019-08-25 00:18:19