  • 61. Data: 2021-01-04 22:32:42
    Temat: Re: Nowości z BD
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 04.01.2021 o 00:35, Konrad Anikiel pisze:

    > To jest takie "mocno Pareto". Minimum wysiłku żeby zrobić coś co da się na maksa
    sprzedać. Spoko, pewnie jest w tym kasa, ale raczej mało ambitny temat. Episkopat się
    wypowie to będziemy wiedzieli co o tym myśleć :-)

    To by była bardzo ciekawa i warta uwagi wypowiedź :)

  • 62. Data: 2021-01-04 22:54:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 3 Jan 2021 10:27:32 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):
    > On Monday, 4 January 2021 at 02:32:15 UTC+9, Marek wrote:
    >[...]
    > Wiele takich wynalazków potrzebna jest tylko po to żeby ktoś
    > popatrzył i zrobił coś mądrzejszego. Na dzisiaj i na bliską
    > przyszłość ludzkość potrzebuje robotów do pielęgnowania starzejącej
    > się populacji, do taniej produkcji dóbr konsumpcyjnych i do
    > eksploatacji Księżyca/Marsa. Plus jakieś niszowe zastosowania, ale
    > to margines (seks lalki itd). Zanim te trzy obszary nie mają
    > taniego źródła robotów, to znaczy że wyścig nawet się nie zaczął.

    Tylko ze robot do produkcji dobr konsumpcyjnych nie musi przypominac
    czlowieka, nawet nie musi przypominac robota przemyslowego, i nie
    potrzebuje jakiejs inteligencji.

    I takich maszyn coraz wiecej.

    Ale ... to co maja robic konsumenci, aby na te dobra zarobic ?

    Na Marsie cos tam jezdzi, tam problem jest opoznienie transmisji -
    powinno byc to w miare autonomiczne.
    Na Ksiezyc wystarczy zdalne sterowanie ... tylko widac tam nie ma co
    eksplorowac ...

    J.

  • 63. Data: 2021-01-04 23:37:33
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/01/2021 22:54, J.F. wrote:
    > Na Ksiezyc wystarczy zdalne sterowanie ... tylko widac tam nie ma co
    > eksplorowac ...

    Ale hel można kopać.

  • 64. Data: 2021-01-05 00:18:39
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Monday, 4 January 2021 at 22:06:16 UTC+1, robot wrote:

    > Nie.
    > Chodzi mi o to, że być może nastąpi jakiś przełom
    > w budowie tych robotów, którego sobie jeszcze w tej chwili nie wyobrażamy.

    Dokładnie. Przełom jest już, bo sterowanie może opracować każdy kto go sobie kupi, a
    nie tylko kilku pracowników jednej firmy która go produkuje.

  • 65. Data: 2021-01-05 01:06:19
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-01-04 o 22:54, J.F. pisze:

    > Na Ksiezyc wystarczy zdalne sterowanie ... tylko widac tam nie ma co
    > eksplorowac ...

    Tytan, Uran i Hel-3 są brane pod uwagę jako cenne kopaliny na Księżycu.

    https://www.o2.pl/artykul/chiny-rusza-na-ksiezyc-po-
    cenny-mineral-wyscig-po-pozaziemskie-bogactwa-633707
    3805719681a

    WM

  • 66. Data: 2021-01-05 01:21:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-04, PeJot <P...@n...pl> wrote:

> [...]
    dtswh

    > Niby w czym miałby być lepsiejszy od żywego psa ?

    Da się szybko wymienić jak padnie.
    Nie musi spać.
    Nie musi odpoczywać.
    Można dynamicznie modyfikować jego zachowanie.
    Przyniesie piwo i kapcie.

    --
    Marcin

  • 67. Data: 2021-01-18 13:39:48
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2021-01-03 o 18:31, Marek pisze:

    > Ale co z psem zrobili? Co masz na myśli?

    Motion capture z psem raczej nie robili.
    Ale już wiadomo jak.
    https://www.youtube.com/watch?v=2SpNjBI1lu0

    Robert

  • 68. Data: 2021-01-20 19:01:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 4 Jan 2021 15:18:39 -0800 (PST), Konrad Anikiel
    <a...@g...com> wrote:
    > Dokładnie. Przełom jest już, bo sterowanie może opracow
    > ać każdy kto go sobie kupi, a nie tylko kilku pracowników je
    > dnej firmy która go produkuje.

    No ale czyn to się różni od komputera, który też może zaproponować.

    --
    Marek

  • 69. Data: 2021-01-26 12:48:03
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-28 o 21:22, J.F. pisze:

> [...]
    > o energie.
    >
    > Mnie glownie o sprawnosc chodzi - dobry jest czlowiek/kon, czy
    > kiepski?
    >
    > No i latwosc produkcji kusi - jak sobie pomyslisz ze konczyna
    > czlowieka to kilkadziesiat miesni, kazdy musialby byc
    > serwomechanizmem, to biologiczny wzrost kusi bardzo.

    > Owszem. Byc moze pochodza z czasow beztlenowych, i nie mogly spalic
    > alkoholu. Ani glukozy.
    >
    > Tym niemniej zaciekawilo mnie, gdzie w tej glukozie sie ta energia
    > kryje ... bo ma jakas nadwyzke, ktora drozdze skrzetnie wykorzystuja.

    My tylko gadamy, a u nich już powstają prototypy robotów z tkanką mięśniową.
    https://youtu.be/c9ZY4DeIdW4

    WM

  • 70. Data: 2021-02-06 09:38:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 26 Jan 2021 12:48:03 +0100, WM <c...@p...onet.pl> wrote:
    > My tylko gadamy, a u nich już powstają prototypy robotów z tkanką
    > mięśniową.
    > https://youtu.be/c9ZY4DeIdW4

    Na filmie o tym mówią, ale pokazać tego nie chcą, po co ilustrować
    obrazami robotów z mechanicznymi (tradycyjnymi) układami??

    --
    Marek