  • 51. Data: 2021-01-03 21:12:03
    Temat: Re: Nowości z BD
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 3 Jan 2021 10:27:32 -0800 (PST), Konrad Anikiel
    <a...@g...com> wrote:
    > d). Zanim te trzy obszary nie mają taniego źródła robot
    > ów, to znaczy że wyścig nawet się nie zaczął.

    Wskazaleś 4, przy czym zupełnie nie rozumiem czemu marginalizujesz tą
    4. Przewiduję, że wbrew temu co sądzisz będzie jednak bardziej
    znacząca. Jeśli nie naj.

    --
    Marek

  • 52. Data: 2021-01-04 00:35:51
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Sunday, 3 January 2021 at 21:12:48 UTC+1, Marek wrote:
    > Wskazaleś 4, przy czym zupełnie nie rozumiem czemu marginalizujesz tą
    > 4. Przewiduję, że wbrew temu co sądzisz będzie jednak bardziej
    > znacząca. Jeśli nie naj.

    To jest takie "mocno Pareto". Minimum wysiłku żeby zrobić coś co da się na maksa
    sprzedać. Spoko, pewnie jest w tym kasa, ale raczej mało ambitny temat. Episkopat się
    wypowie to będziemy wiedzieli co o tym myśleć :-)

  • 53. Data: 2021-01-04 02:40:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-01, Marek <f...@f...com> wrote:
    > A tak przy okazji, ktoś może się natknął na przydatne użycie ich
    > "psa" (bo chyba komercyjnie tylko on jest dostępny)?

    https://www.bbc.com/news/av/technology-52619568

    Przy czym niespecjalnie wydaje mi się, że jest to przydatne użycie. Tzn.
    jest, ale nie w aspekcie technicznym.

    --
    Marcin

  • 54. Data: 2021-01-04 09:31:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 04 Jan 2021 01:40:11 GMT, Marcin Debowski
    <a...@I...zoho.com> wrote:
    > https://www.bbc.com/news/av/technology-52619568

    Naciąganie jest już w pierwszym zdaniu. Robot nie patroluje, tylko
    jego operator.

    --
    Marek

  • 55. Data: 2021-01-04 12:18:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 04 Jan 2021 09:31:29 +0100, Marek napisał(a):

    > Naciąganie jest już w pierwszym zdaniu. Robot nie patroluje, tylko
    > jego operator.

    Niekoniecznie - BD pracuje nad "sztuczna inteligencja", to moze i
    robot patroluje.

    Albo taka sytuacja - 20 robotow sobie chodzi samodzielnie po parku,
    a operator przed 20 monitorami tylko wciska przycisk "prosze sie
    rozejsc".

    A moze jeszcze rozpoznaje obraz i monitor gdzie sa dwie osoby za
    blisko blyska, aby zwrocic uwage ...

    J.

  • 56. Data: 2021-01-04 13:02:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-04, Marek <f...@f...com> wrote:

    > Naciąganie jest już w pierwszym zdaniu. Robot nie patroluje, tylko
    > jego operator.

    Bo to jest robodog piarowsko-propagandowy.
    Zresztą na tym 2-tygodniowym "patrolowaniu" zdaje się poprzestano.

    Tu jest w sumie ciekawiej, ale też z podsumowaniem, że na razie dupa:
    https://www.bbc.com/news/av-embeds/52762929/vpid/p08
    dtswh

    --
    Marcin

  • 57. Data: 2021-01-04 15:54:38
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Tu jest w sumie ciekawiej, ale też z podsumowaniem, że na razie dupa:
    > https://www.bbc.com/news/av-embeds/52762929/vpid/p08
    dtswh

    Niby w czym miałby być lepsiejszy od żywego psa ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 58. Data: 2021-01-04 22:05:58
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 03.01.2021 o 18:17, Marek pisze:

    > Sugerujesz, że nie potrzebujemy (przykład) autonomicznego narzędzia,
    > które samo wykręci śruby i zmieni koło ale wystarczy nam tylko "głupi"

    Nie.
    Chodzi mi o to, że być może nastąpi jakiś przełom
    w budowie tych robotów, którego sobie jeszcze w tej chwili nie wyobrażamy.

  • 59. Data: 2021-01-04 22:16:10
    Od: robot <r...@o...pl>

    > Pewnie motion capture. Ale z psem to nie wiem jak zrobili.
    > Mnie zachwyca płynność działania.

    Sądzę, że pies płynniejszy bo na czterech łapach i mniejszy - łatwiej
    korygować.

    A te dwunożne już wcale nie takie płynne są.

  • 60. Data: 2021-01-04 22:23:52
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 03.01.2021 o 19:27, Konrad Anikiel pisze:

    > Wiele takich wynalazków potrzebna jest tylko po to żeby ktoś popatrzył i zrobił
    coś mądrzejszego. Na dzisiaj i na bliską przyszłość ludzkość potrzebuje robotów do
    pielęgnowania starzejącej się populacji, do taniej produkcji dóbr konsumpcyjnych i do
    eksploatacji Księżyca/Marsa. Plus jakieś niszowe zastosowania, ale to margines (seks
    lalki itd). Zanim te trzy obszary nie mają taniego źródła robotów, to znaczy że
    wyścig nawet się nie zaczął.

    Smutna prawda.
    Chociaż zawsze liczyłem na te seks lalki żeby były takie nie do
    odróżnienia od ludzi.
    Ale to już chyba nie za moich czasów.