  • 91. Data: 2017-02-20 14:37:17
    Temat: Re: Nowy Polski samochód elektryczny
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych
    >Wegiel daje sie zgazowac jak by kto pytal. Dostaje sie palny gaz i
    >koks, znaczy sie czyste paliwa.

    Ten gaz z wegla to akurat niezle swinstwo jest :)
    Jak sie dobrze spali, to swietnie, ale jak piec bedzie slabo
    wyregulowany ?

    J.

  • 92. Data: 2017-02-20 14:44:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 19.02.2017 o 09:18, Lisciasty pisze:

    >Pisałeś odzielnie o nieogrzewanej powierzchni w bryle. Bez znaczenie

    Jesli robi za dodatkowa izolacje termiczna, to juz znaczenie ma.

    >Z rzeczywistości:) No dobra - niech będzie trzy .

    A propos - o ile chlodzi dole zrodlo ?
    z +3 to juz niewiele do 0, a nizej nie wolno.

    >Ludzie różne rzeczy robią - nie znaczy to, że to się musi opłacać.

    Oni wiecej zarabiaja, a i gornicy u nich wiecej zarabiali.
    Wiec sie inaczej patrza na instalacje warta 10 tys ... euro :-)

    J.

  • 93. Data: 2017-02-20 15:03:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.02.2017 o 14:33, J.F. pisze:

    > I jak sie te wymienione maja do pompy ciepla ?

    Różnie - ale w Polsce najczęsciej nijak, bo prąd robimy z węgla. Choć
    stoi w Warszawie budynek, który ma pompę ciepła zasilaną solarami na
    dachu. I oprócz tego dwa chillery wielkości wagonów kolejowych:P

    > Ze jak sie spali smieci w ogrodku, to sie grunt podgrzeje i pompa to
    > cieplo wykorzysta ? :-)

    Normalnie - palisz biomasą w elektroni, albo wiatrowa albo solar i masz
    100% odnawialnej. Albo kupujesz prąd z "zielonym certyfikatem" i już -
    masz na przykład 100% zielony budynek w centrum miasta:P A w nim całe
    mnóstwo ładowarek do zielonych samochodów:P

    Shrek

  • 94. Data: 2017-02-20 15:40:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Różnie - ale w Polsce najczęsciej nijak, bo prąd robimy z węgla. Choć
    >stoi w Warszawie budynek, który ma pompę ciepła zasilaną solarami na
    >dachu. I oprócz tego dwa chillery wielkości wagonów kolejowych:P

    Ale czy zasilane solarami ?
    Bo to akurat ma sens - im lepiej slonce swieci, tym klima wiecej pradu
    bierze :-)

> [...]
    >już - masz na przykład 100% zielony budynek w centrum miasta:P A w
    >nim całe mnóstwo ładowarek do zielonych samochodów:P

    Moze mozna i tak ... ale biomasy dla wszystkich nie starczy :-)

    J.

  • 95. Data: 2017-02-20 16:13:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.02.2017 o 15:40, J.F. pisze:

    > Ale czy zasilane solarami ?
    > Bo to akurat ma sens - im lepiej slonce swieci, tym klima wiecej pradu
    > bierze :-)

    Chillery? Przecież to ma po pół megawata sztuka.

    > Moze mozna i tak ... ale biomasy dla wszystkich nie starczy :-)

    I całe szczęście, bo pomysł palenia drewnem w elektrowni jest aekologiczny.

    Shrek

  • 96. Data: 2017-02-20 16:23:21
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2017-02-20 o 12:20, Shrek pisze:

    > Ogólnie ciemnogród - jakby każdy dostał nobla, albo co 10 był mistrzem olimpijskim
    to by było;)

    A jakby zebrać wszystkich ludzi, ze wszystkich miejscowości, ze wszystkich krajów, ze
    wszystkich kontynentów
    i ustawić ich jednego obok drugiego, to byłby rząd ludzi aż stąd do .... w chuj
    daleko.

  • 97. Data: 2017-02-20 16:38:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.02.2017 o 16:23, robot pisze:

    > A jakby zebrać wszystkich ludzi, ze wszystkich miejscowości, ze
    > wszystkich krajów, ze wszystkich kontynentów
    > i ustawić ich jednego obok drugiego, to byłby rząd ludzi aż stąd do ....
    > w chuj daleko.

    Ogólnie jakby każdy zdobywał rokrocznie oskara za najlepszą rolę
    pierwszoplanową, to ludzkość byłaby w chuj bogata, mogła oddać te
    wszystkie długi, wszyscy byli by piękni, bogaci i mieli tesle;) A że
    chujowi z nich aktorzy, to jeżdzą jak to w ciemnogrodzie dizlami:P

    Shrek.

  • 98. Data: 2017-02-20 16:49:21
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 20 lutego 2017 14:44:54 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > A propos - o ile chlodzi dole zrodlo ?
    > z +3 to juz niewiele do 0, a nizej nie wolno.

    A nie pamiętam ile było najniżej do tej pory,
    jak opomiaruję maliną to będzie podgląd online
    z archiwizacją :>
    Dlaczego nie wolno poniżej 0? Mieszanka glikolowa
    płynie do -18 z tego co pamiętam jak mi mierzyli :]

    > Oni wiecej zarabiaja, a i gornicy u nich wiecej zarabiali.
    > Wiec sie inaczej patrza na instalacje warta 10 tys ... euro :-)

    Uwierz, że przeciętny Niemiaszek też każde euro ogląda i jakby
    np. nie mieli dotacji, to fotowoltaikę na dachach mieliby
    tylko hobbyści :>

    L.

  • 99. Data: 2017-02-20 17:35:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    napisał:

    >Dlaczego nie wolno poniżej 0? Mieszanka glikolowa
    >płynie do -18 z tego co pamiętam jak mi mierzyli :]

    a, glikolowa ... a zmrozenie wody gruntowej nie jest jakos szkodliwe ?

    >Uwierz, że przeciętny Niemiaszek też każde euro ogląda i jakby
    >np. nie mieli dotacji, to fotowoltaikę na dachach mieliby
    >tylko hobbyści :>

    Nie wszyscy, tam czesc jest "zielona" i np diesla nie kupi.
    W czym co prawda pomaga wysoki podatek drogowy za diesla :-)

    Tym niemniej dom trzeba jakos grzac, i cena 10 tys za pompe ciepla
    moze byc dla nich mniej odrzucajaca, a perspektywa wymiany po 10
    latach mniej przerazajaca. W dodatku odsetki w bankach nizsze ...

    J.

  • 100. Data: 2017-02-20 17:37:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Chillery? Przecież to ma po pół megawata sztuka.

    Kwestia wysokosci budynku - jak niski, to dach wielki i wiele mocy
    potrafi wyprodukowac w pelnym sloncu :-)

    >I całe szczęście, bo pomysł palenia drewnem w elektrowni jest
    >aekologiczny.

    Lepiej palic w kominku ? :-)

    Bo wieglei sie kiedys skonczy, i co nam pozostanie :-)

    J.