  • 11. Data: 2019-10-22 19:14:59
    Temat: Re: Nowy piec czy poszukać wśród poleasingowych i wymienić graty?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 22.10.2019 08:37, zhbick wrote:
    > Jeśli koniecznie w każdym momencie *bezgłośnie*, to nie pomogę.
    > Jeśli natomiast wystarczy *bardzo cicho*, to sugeruję SSD bez HDD,
    > wieżowe chłodzenie CPU od BeQuiet, tejże firmy zasilacz i cichy wentyl
    > do wietrzenia obudowy. W wersji econo zamiast BeQuiet kup SilentiumPC

    Nie musi być pasywnie. Określenie "cicho" też brzmi jak najbardziej
    akceptowalnie. W tej chwili piszę na T8300 z dyskiem SSD i otwarty
    Thunderbird oraz włączona przeglądarka z kilkoma kartami (dowolna
    przeglądarka) sprawia że ten laptop po prostu wyje. Z otwartymi drzwiami
    w pokoju, słychać go w całym domu.

    Dzięki za konkretne nazwy firm. Coś tam będę szukał teraz.

    *Ktoś tu pisał o graniu w Wiedźmina na tym... :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 12. Data: 2019-10-22 19:17:32
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 22.10.2019 08:56, Jacek Maciejewski wrote:
    > Nie da się. Masz tam typowo 3 wiatraki - zasilacz, procek i grafika, bez
    > żadnego zastanowienia się nad ciszą. Ale jak sam złożysz, to jest
    > szansa. Dalsze wyjaśnienia jeśli wyrazisz zainteresowanie.

    No ale pisanie na grupie, oglądanie filmów w FHD z youtube czy
    przeglądanie allegro chyba da się robić *cicho*, tak żeby inni domownicy
    nie przychodzili i nie zamykali mnie w pokoju?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 13. Data: 2019-10-22 19:26:45
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 21.10.2019 23:26, ToMasz wrote:
    > zakładam ze ma dysk hdd, a procesor dość woolny jak na...

    SSD już dawno jest, inaczej nie szło się doczekać po instalacji W10.
    Procesor Core 2 Duo T8300, 4 GB RAM. Do poczty, youtube i filmów
    wystarcza, tylko hałasuje już niemiłosiernie. A jak mam coś kupować, to
    jakąś tam aktualną grę na średnich detalach w FHD mogłoby odpalić.

    > ale moment. Ty chcesz pcta, normalnego blaszanego czy laptopa?

    PC. Żona ma małego mobilnego nowszego jak coś, mnie nie potrzebny.

    > Bo każdy współczesny poleasingowiec za 1000zł będzie zdecydowanie,
    > zajebiście szybszy, szczególnie gdy dostanie ssd.

    O! Polecasz jakieś miejsce w sieci czy po prostu allegro?

    > nie. OBciążony wiedźminem radeon wraz z resztą bebechów będzie
    > potrzebował minimum 300 (a moze i dużo więcej) watów mocy. trzeba to

    Jak z tym AMD, te nowe CPU i Radeony to warto w nie wejść czy nadal pod
    względem wydajności i ciszy lepszy Intel?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 14. Data: 2019-10-22 19:52:01
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > No ale pisanie na grupie, oglądanie filmów w FHD z youtube czy przeglądanie
    > allegro chyba da się robić *cicho*, tak żeby inni domownicy nie przychodzili
    > i nie zamykali mnie w pokoju?

    Do takich rzeczy to i malinka wystarczy :)
    Wojtek

  • 15. Data: 2019-10-22 20:04:49
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 22 Oct 2019 19:17:32 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > No ale pisanie na grupie, oglądanie filmów w FHD z youtube czy
    > przeglądanie allegro chyba da się robić *cicho*, tak żeby inni domownicy
    > nie przychodzili i nie zamykali mnie w pokoju?

    Ja stosuję rozwiązanie które obywa się jednym wiatrakiem, wirującym przy
    idle (czyli w większości przypadków) ok. 500 rpm a przy stresie 1200
    rpm. I jest przez usytuowanie dosyć izolowany akustycznie. Jeśli cię
    różnica między 3 wiatrakami o obrotach rzędu 3000 rpm a jednym 1200
    góra urządza, to jest rozwiązanie dla ciebie. Trudno organoleptycznie
    określić poziom głośności ale w większości przypadków nie słyszę swojego
    kompa choć stoi na biurku. Zywkły poziom głośności osiedla (nawet nocą)
    maskuje ten cichy szum. Słychać w zasadzie tylko jak przyłożę ucho do
    skrzynki.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 16. Data: 2019-10-22 20:29:25
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    w artykule <news:qona09$1ui$1@dont-email.me> pisze:

    > ale wróćmy do tematu. gość chce grać w wiedzmina3 i mieć cichy komputer.
    > jak znasz jak to zrobić, taką obudowę, chłodzenie (całości nie procka) w
    > rozsądnej cenie - pisz

    To proste: kupić dobre słuchawki.
    ;-P

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

    *** MUSK TFUi WRUK ***
    (taki sobie napis na murze)

  • 17. Data: 2019-10-22 20:38:02
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    w artykule <news:qondem$oki$1@dont-email.me> pisze:

    > W tej chwili piszę na T8300 z dyskiem SSD i otwarty Thunderbird oraz
    > włączona przeglądarka z kilkoma kartami (dowolna przeglądarka) sprawia że
    > ten laptop po prostu wyje.

    Bo go trzeba rozebrać i odkurzyć. Meble w domu odkurzasz przynajmniej dwa
    razy w roku, a komputer to gorszy?

    Rady bez rozkręcania: Wyłącz automatyczne odtwarzanie multimediów w
    przeglądarce, używaj jakiegoś adblockera - od razu będzie ciszej. Poza tym
    nie zostawiaj przeglądarki właczonej po próżnicy, bo obecnie prawie każda
    strona jest aktywna i co jakiś czas się odświeża, coś dociąga i bez
    opamiętania zżera zasoby, zwłaszcza przy wykonywaniu javascriptu.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 18. Data: 2019-10-22 20:39:23
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    w artykule <news:qondje$oki$2@dont-email.me> pisze:

    > No ale pisanie na grupie, oglądanie filmów w FHD z youtube czy
    > przeglądanie allegro chyba da się robić *cicho*, tak żeby inni domownicy
    > nie przychodzili i nie zamykali mnie w pokoju?

    Takie rzeczy to można i na tablecie...

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 19. Data: 2019-10-22 22:16:11
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 22.10.2019 20:38, Andrzej P. Wozniak wrote:
    > Bo go trzeba rozebrać i odkurzyć. Meble w domu odkurzasz przynajmniej
    > dwa razy w roku, a komputer to gorszy?

    Miał już smarowany cpu i gpu świeżą pastą, wymieniony wentylatorek
    (który ma średnicę 5 cm), ma zdjętą od spodu pokrywę - bo też trochę
    pomogło - ale teraz już po prostu wyje i nic nie pomaga. Może heat-pipe
    w środku zatkany, nie wiem nie znam się.

    > Rady bez rozkręcania: Wyłącz automatyczne odtwarzanie multimediów w
    > przeglądarce, używaj jakiegoś adblockera - od razu będzie ciszej.

    Wyłączone, ublock zainstalowany. Najlepiej ze wszystkich przeglądarek
    paradoksalnie chodził Edge od kiedy wyszedł W10. Ale teraz w miarę
    sensownie to Vivaldi jeszcze chodzi na tym sprzęcie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 20. Data: 2019-10-22 22:18:05
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 22.10.2019 20:39, Andrzej P. Wozniak wrote:
    > Takie rzeczy to można i na tablecie...

    No to super że można na tablecie. A pozostałe 5% czasu kiedy bym chciał
    zagrać w wieśka, to na czym?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz