  • 51. Data: 2019-10-26 12:01:36
    Temat: Re: Nowy piec czy poszukać wśród poleasingowych i wymienić graty?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 26 Oct 2019 11:36:26 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > A taki zestaw w takiej obudowie będzie w miarę cicho chodził?
    >
    > -
    > https://allegro.pl/oferta/komputer-do-gier-gtx-660-t
    i-amd-8-gb-500-gb-8549058199

    Jasne, bierz. Szczególnie cichy będzie wiatrak na 125-watowym procku.
    Nieznaczny akompaniament syreny na grafie i podkład rytmiczny od dysku.
    A jakby było jednak za głośno to się pocieszysz migającymi światełkami.
    LOL
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 52. Data: 2019-10-26 12:23:44
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

> [...]
    > Nieznaczny akompaniament syreny na grafie i podkład rytmiczny od dysku.
    > A jakby było jednak za głośno to się pocieszysz migającymi światełkami.

    Jakby obudowa była dobra to sprzedający nie omieszkał by się tym
    pochwalić podając jej nazwę.
    Obudowa do kupienia za 209zł, raczej jest dla miłośników migających
    w komputerze światełek niż dla miłośników ciszy.
    Brak tam też cichego chłodzenia procesora.

    Pozdrawiam

  • 53. Data: 2019-10-26 20:47:04
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 26.10.2019 12:23, RadoslawF wrote:
> [...]
    > w komputerze światełek niż dla miłośników ciszy.
    > Brak tam też cichego chłodzenia procesora.

    Wentylatory duże. Pisaliście żeby brać z dużymi wolnoobrotowymi
    (<1800rpm?). Skąd ja mam wiedzieć czy dany wentylator będzie
    wolnoobrotowy? Skąd wiedzieć czy dane chłodzenie ma np. płynne
    sterowanie prędkością? - tym zajmuje się płyta główna czy każdy
    podzespół osobno?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 54. Data: 2019-10-26 21:30:01
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

> [...]
    > wolnoobrotowy? Skąd wiedzieć czy dane chłodzenie ma np. płynne
    > sterowanie prędkością? - tym zajmuje się płyta główna czy każdy

    Informacja o dużych wentylatorach dotyczyła głownie chłodzenia
    procesora, w podanym linku brak informacji o chłodzeniu czyli
    domyślnie jest standardowe gówno dodawane do procesora.
    Duże i ciche wentylatory w samej obudowie nie wyeliminują hałasującego
    małego wiatraka na małym radiatorze od procesora.

    Skoro chcesz nowego sprzętu to przemyśl chłodzenie wodne.
    Tylko jak ci sprzedawca cwaniak wciśnie małą chłodnicę na
    jeden wentylator to będziesz miał poziom hałasu jak przy
    chłodzeniu powietrzem.
    Typowe rozmiary chłodnic to 120mm, 280mm i 360mm czyli
    jedno, dwu i trzy wiatrakowe. Dla kogoś kto chce mieć cichy
    komputer zalecał bym chłodnice 360mm z trzema wiatrakami.
    Będzie to kosztować od 500zł w górę i trzeba mieć obudowę
    mającą miejsce na taki zestaw.

    Pozdrawiam

  • 55. Data: 2019-10-28 01:31:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-10-26, RadoslawF <u...@d...invalid> wrote:
> [...]
    > komputer zalecał bym chłodnice 360mm z trzema wiatrakami.
    > Będzie to kosztować od 500zł w górę i trzeba mieć obudowę

    To jako p. odniesienia: mam Hydro Series(TM) H100i v2 (280mm) na FX-8350 i
    tak przy obciążeniach >70% słychać. Ale też oprogramowanie Corsaira
    umozliwia tworzenie własnych profili i można to poustawiać tak, że nie
    słychać, oczywiście kosztem pracy w nieco większej temperaturze.

    Nb. tu też taka uwaga, że jak ktoś Linuksowiec, to lepiej sprawdzić jak
    takie chłodzenie jest sterowane bo to niekoniecznie muszą być urządzenia
    podpinane pod płytę o ile jakieś w ogóle są.

    --
    Marcin

  • 56. Data: 2019-10-28 09:44:15
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 28 Oct 2019 00:31:08 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

> [...]
    > takie chłodzenie jest sterowane bo to niekoniecznie muszą być urządzenia
    > podpinane pod płytę o ile jakieś w ogóle są.

    No ale dalej masz 3 wiatraki + pompka. Ja chłodzę komp jednym
    wiatrakiem. Procek o TDP=65 W, grafika on-board. Temp procka w idle to
    35 st. w stress to 60 st a obroty odpowiednio 480 rpm i 710 rpm.
    Wszystko przy temp. otoczenia 22 st. i obudowie mini.
    Rozwiązanie jest wypróbowane przy TDP procka 85 W i grafice w PCIe ok.
    25 W, pasywnie chłodzonej. I IMO można próbować obsłużyć nawet nieco
    większe moce. Komp jest praktycznie niesłyszalny.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 57. Data: 2019-10-28 17:05:47
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

> [...]
    > 25 W, pasywnie chłodzonej. I IMO można próbować obsłużyć nawet nieco
    > większe moce. Komp jest praktycznie niesłyszalny.

    Dolicz wiatraki obudowy i karty graficznej. :-)
    Jak ktoś chce mieć bez wiatraków kupuje trzecią wersję malinki,
    Jak z jednym wiatrakiem to jakieś Pentium G850 z TDP 65W.
    Tyle że pytający chciał coś mocniejszego, przeczytaj jego post.

    Pozdrawiam

  • 58. Data: 2019-10-28 19:09:35
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 28 Oct 2019 17:05:47 +0100, RadoslawF napisał(a):

> [...]
    > Jak z jednym wiatrakiem to jakieś Pentium G850 z TDP 65W.
    > Tyle że pytający chciał coś mocniejszego, przeczytaj jego post.

    W moim rozwiązniu brak takich wiatraków. Co pytający chciał to nie
    bardzo wiadomo ale *bezgłośnie* wytłuścił. Ja podałem granice
    stosowalności. A 65 W TDP to ma względnie tani czterordzeniowiec
    i5-4590S, takiego używam.
    --
    Jacek
    I hate haters.