  • 1. Data: 2009-06-23 21:10:21
    Temat: Nvidia GTS 250 - zmniejszenie obrotów wentylatora?
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    Witam.

    Posypał mi się mój ulubiony GF8800GT i musiałem coś w trybie
    natychmiastowym kupić (sesja). Z braku wyboru jest GTS 250
    od Gigabyte, z Zalmanowskim chłodzeniem. Wszystko by było OK,
    gdyby nie to, że to TRAGICZNA SUSZARKA.

    Czy da się jakoś zmniejszyć obroty wentylatora w 2D? Jeśli
    tak to czym? Czy da się jeszcze uruchomić zakładkę coolbits
    w forceware? FW mam najnowsze.

    __
    |__)_ _|_ _ _
    .| (-(-|_(-|

  • 2. Data: 2009-06-23 21:22:56
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba .Peeter napisała na pl.comp.pecet:

    > Czy da się jakoś zmniejszyć obroty wentylatora w 2D? Jeśli
    > tak to czym? Czy da się jeszcze uruchomić zakładkę coolbits
    > w forceware? FW mam najnowsze.

    Może się nie znam, ale wątpię że tam cokolwiek można regulować. Z tego
    co widzę po obrazkach, wtyczkę do zasilania masz wyprowadzoną.
    Wnioskując po rozmiarach radiatora, w trybie natychmiastowym raczej
    możesz ją wyszarpać i już ;]

    Spróbuj jeszcze taktowanie zmniejszyć i monitorować temperaturę. Do 115C
    raczej bezpiecznie możesz ją podgrzewać.

    Ja mam 7300GT też z Zalmanem, puściłem ją sobie na stałe na 5V i nic nie
    słychać, a grać można bez problemu (do 60 może się grzeje).

    Marcin Kocur

  • 3. Data: 2009-06-23 21:53:14
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    Marcin Kocur wrote:
    > Ja mam 7300GT też z Zalmanem, puściłem ją sobie na stałe na 5V i nic
    > nie słychać, a grać można bez problemu (do 60 może się grzeje).

    Właśnie też 5v mi przyszło do głowy. Tylko nie chcę ciąć
    kabli, póki karta na gwarancji...

    Wyrywania wtyczki trochę się boję, a zmniejszanie taktowań
    to słaby pomysł (lubię gry)... :-)

    Ale to wycie... rany, co za imbecyl w ogóle coś takiego dopuścił
    do sprzedaży? A z testów wynika, że to i tak obecnie cicha karta.

    Szkoda 8800GT, ta była na serio cicha...

    __
    |__)_ _|_ _ _
    .| (-(-|_(-|

  • 4. Data: 2009-06-23 22:17:54
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    .Peeter wrote:
    > Wyrywania wtyczki trochę się boję, a zmniejszanie taktowań
    > to słaby pomysł (lubię gry)... :-)

    Zrobiłem to. Efekt - przestała mnie głowa boleć.
    Ale po kilku minutach już 65 stopni w 2D...

    Trzeba będzie obmyśleć jakąś instalację na 5v...

    __
    |__)_ _|_ _ _
    .| (-(-|_(-|

  • 5. Data: 2009-06-23 22:35:45
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    .Peeter wrote:
    > Zrobiłem to. Efekt - przestała mnie głowa boleć.
    > Ale po kilku minutach już 65 stopni w 2D...
    >
    > Trzeba będzie obmyśleć jakąś instalację na 5v...

    Ponownie ja. To nie działa, karta zwalnia do wydajności
    którą pamiętam z GF3...

    __
    |__)_ _|_ _ _
    .| (-(-|_(-|

  • 6. Data: 2009-06-23 23:01:13
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba .Peeter napisała na pl.comp.pecet:

    > Ponownie ja. To nie działa, karta zwalnia do wydajności
    > którą pamiętam z GF3...

    No ale miało być w 2D? Do grania trzeba to wpiąć ;]

    Chociaż na 7300 nie trzeba ;]
    Marcin Kocur

  • 7. Data: 2009-06-23 23:07:41
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    Marcin Kocur wrote:
    > No ale miało być w 2D? Do grania trzeba to wpiąć ;]

    Takie rozwiązanie odpada. :/

    Co za kretyn nie wyposażył karty w sterowanie wentylatorem...

    Nie wiem czemu, ale mam wrażenie, że te około 600zł równie
    dobrze mogłem po prostu wrzucić do ogniska.

    __
    |__)_ _|_ _ _
    .| (-(-|_(-|

  • 8. Data: 2009-06-23 23:21:01
    Od: Netx <g...@g...pl>

    .Peeter pisze:
> [...]
    >
    > Czy da się jakoś zmniejszyć obroty wentylatora w 2D? Jeśli
    > tak to czym? Czy da się jeszcze uruchomić zakładkę coolbits

    Nie wiem jak z GTS250 ale miałem ostatnio chyba 7600GS, 8800GTS 512MB, a
    teraz Evga GTX260 core 216 SC i we wszystkich przypadkach daje się
    regulować prędkość wiatraka np. w RivaTuner (działa też na Vista i
    Windows 7). Ja mam dwa profile w RT: CTRL+F1=spowolniony wiatrak do 25%
    *(normalnie 40%) i zegary karty na miniumum; CTRL+F2=do grania. RT
    ładuje się z systemem i sam od razu spowalnia wiatrak i idzie to tray
    (nadal działają skróty z klawiatury). Temperatura przy trybie 2D
    oscyluje wokół 60*C i jak twierdzi Evga jest to w pełni akceptowalne
    (napisali mi że do 70*C może pracować "na stałe"). Trochę jest zabawy z
    konfiguracją RivaTuner w szczególności o ile pamiętam ze zniesieniem
    limitów na zegary i wiatrak oraz aby akceptował stery najnowsze.

    Natomiast np. w GTX285 opcja spowolnienia wiatraka jest zablokowana i
    nawet w bios karty tego się zmieni chyba że ma się Asusa GTX285 (nie
    TOP), który jako jedyny GTX285 pozwala spowolnić wiatrak dowolnie.
    Ograniczenia prawdopodobnie wbudowane w wiatraki ze sterowaniem PWM,
    począwszy od co najmniej GTX285.

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 9. Data: 2009-06-23 23:27:21
    Od: Netx <g...@g...pl>

    W grach ciężko Ci będzie zmniejszyć obroty wiatraka.

    > Zrobiłem to. Efekt - przestała mnie głowa boleć.
    > Ale po kilku minutach już 65 stopni w 2D...
    Jest jeszcze taki myk że karta nie zawsze się przełącza w 2D po wyjściu
    z gier. Jest szereg programów które "trzymają" kartę w 3D albo w trybie
    pośrednim. Osobiście z tego powodu musiałem się rozstać z Netlimiterem w
    wersji chyba 2.x.

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 10. Data: 2009-06-24 12:55:08
    Temat: Re: Nvidia (wyjący gigabyte) GTS 250 - na co wymienić?
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    Netx wrote:
> [...]
    > 512MB, a teraz Evga GTX260 core 216 SC i we wszystkich przypadkach
    > daje się regulować prędkość wiatraka np. w RivaTuner (działa też na

    Owszem, w większości kart się da. Podobnież większość kart trzyma
    wentylator na niskich obrotach w 2D i rozkręca go w 3D, tak właśnie
    działało to na 8800GT 512, który mi zdechł.

    Ten Gigabyte GTS 250 za to NIE MA W OGÓLE regulacji prędkości
    obrotowej wentylatora, przez co pracuje cały czas na maks obrotach.
    W sterownikach również nie ma możliwości ustawienia czegokolwiek,
    ten typ tak ma. Wymieniam jutro na coś innego, bo to jest porażka.

    Mam właściwie trzy możliwości:
    1. Radeon 4850, raczej odpada...
    2. GTS 250 512 BFG - ma stockowe chłodzenie, powinien być cichy w idle...
    3. EVGA GTX 260 Core 216 896MB - również stockowe chłodzenie, ponoć
    dość znośne w idle, tylko nie wiem czy mój Seasonic 430W da radę...

    I co wybrać? :-)

    __