  • 1. Data: 2009-06-24 07:13:38
    Temat: Barracuda 500 serii 7200.11
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    ...czyli nalezaca do tej nieszczesnej serii ze zrabanym firmware'm z konca
    zeszlego roku, o czym dowiedzialem sie post factum.
    Dysk przestal byc widzialny w biosie, sprawdzalem na trzech roznych
    komputerach, kazdy z innym kontrolerem SATA i innego producenta.
    Co do samego tysku to nie problem - oczywiscie zostanie wymieniony
    gwarancyjnie..
    Pytanie tylko jak dostac sie do danych? :( Niestety zwykle programy do
    odzyskiwania danych musza widziec dysk w komputerze by sie do niego dostac,
    wiec kicha.
    Seagate nie ma przedstawicielstwa w polsce, wiec tez kicha..
    Czy zostaja tylko profesjonalne frmy tym sie zajmujace? Platnie?

    --
    Mark

  • 2. Data: 2009-06-24 08:25:13
    Temat: Re: Barracuda 500 serii 7200.11
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 24 Jun 2009 09:13:38 +0200, Mark <t...@a...w.pl> wrote:

> [...]
    >Seagate nie ma przedstawicielstwa w polsce, wiec tez kicha..
    >Czy zostaja tylko profesjonalne frmy tym sie zajmujace? Platnie?

    Do dystrybutora zgłoś problem - i niech nie gada że to niemożliwe bo
    Seagate nie ma u nas przedstawiciela bo to załatwiają dystryburorzy..
    Dysk odeśle do firmy współpracującej z Seagatem i naprawi.
    Przetrenowane na 4 dyskach moich znajomych zakupionych w 2
    warszawskich firmach które oddawałem za nich do naprawy. Nie słuchali
    jak im wczęnsiej mówiłem że mają dyski z wadliwej serii i że trzeba
    BIOS uaktualnić ;-) Cała procedura odblokowania trwa ~2 tygodni bo
    dysk jest wysyłany do Holandii.

    Zdrówko

  • 3. Data: 2009-06-24 08:47:48
    Od: "Raist" <robike@@poczta.fm>

    Uzytkownik "Mark" <t...@a...w.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > Seagate nie ma przedstawicielstwa w polsce, wiec tez kicha..
    > Czy zostaja tylko profesjonalne frmy tym sie zajmujace? Platnie?

    allegro:
    http://www.allegro.pl/search.php?string=seagate&from
    _showcat=1&category=48915&description=1&country=1

    sam tez musze sie w koncu za to zabrac i oddac komus do naprawy...

    Raist

  • 4. Data: 2009-06-24 09:31:13
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 24 Jun 2009 10:47:48 +0200, "Raist" <robike@@poczta.fm> wrote:

    >allegro:
    >http://www.allegro.pl/search.php?string=seagate&fro
    m_showcat=1&category=48915&description=1&country=1

    Piękne. Płacic za coś co Seagate robi za darmo w ramach gwarancji.
    Naprawdę podziwiam ludzi którzy chcą zapłacić za darmowe i uważają że
    wtedy ich "profesjonalnie" obsłużą. Nie zdziwiłbym sie gdyby okazało
    się że te wszystkie firmy odsyłają dyski do producenta by je
    odblokował a naiwnych tylko kasują za "usługę".

    I kwiatek z opisu jednej z tych aukcji doa poprawienai humoru:

    "Nasza Firma posiada support Litewskiego Specjalisty, który opracował
    technologie odzyskiwania danych z 7200.11."

    >sam tez musze sie w koncu za to zabrac i oddac komus do naprawy...

    Oddaj dystrybutorowi. Zrobią w rmach gwarancji.

    Zdrówko

  • 5. Data: 2009-06-24 09:55:25
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Wed, 24 Jun 2009 10:25:13 +0200, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):

    > Do dystrybutora zgłoś problem - i niech nie gada że to niemożliwe bo
    > Seagate nie ma u nas przedstawiciela bo to załatwiają dystryburorzy..
    > Dysk odeśle do firmy współpracującej z Seagatem i naprawi.

    Ale mi nie chodzi o naprawe dysku - co do tego nie ma watpliwosci ze
    zostanie naprawiony/wymieniony. Chodzi o dane na nim, dyske jest objety
    gwarancja, dane nie. Z serwisem dystrybutora juz rozmawialem.

> [...]
    > jak im wczęnsiej mówiłem że mają dyski z wadliwej serii i że trzeba
    > BIOS uaktualnić ;-) Cała procedura odblokowania trwa ~2 tygodni bo

    Tak, tylko jest jedno male 'ale". Masz 100% pewnosc ze wroci ten sam dysk? z
    danymi na nim? bo ja nie tylko nie mam ale sadze wrecz przeciwnie - Seagate
    sie wycwanilo i robi taki sam myk jak HP z drukarkami. Czyli wysylasz do
    nich dysk, a oni ci odsylaja po paru dniach _taki_sam_ dysk. Z zielona
    naklejka "certified repaired HDD"
    Tak przynajmniej mialem kilka dni temu na przykladzie 320, ktora okazala
    sie fabrycznie nowa wadliwa.

    --
    Mark

  • 6. Data: 2009-06-24 10:00:47
    Od: "miab" <m...@w...pl>

    Maciek "Babcia" Dobosz wrote:

> [...]
    > technologie odzyskiwania danych z 7200.11."

    > Oddaj dystrybutorowi. Zrobią w rmach gwarancji.

    A potrafisz sobie wyobrazic ze dla kogos same dane i czas ich
    odzyskania są po wielokroć więcej warte niż np. cena dysku?.

    miab

  • 7. Data: 2009-06-24 10:12:49
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Mark" <t...@a...w.pl> napisał w wiadomości grup

    > Ale mi nie chodzi o naprawe dysku - co do tego nie ma watpliwosci ze
    > zostanie naprawiony/wymieniony. Chodzi o dane na nim, dyske jest objety
    > gwarancja, dane nie. Z serwisem dystrybutora juz rozmawialem.

    Sam sobie jesteś winny.
    Ważnym plikom robi się backup.

  • 8. Data: 2009-06-24 11:00:38
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 24 Jun 2009 11:55:25 +0200, Mark <t...@a...w.pl> wrote:

    >Ale mi nie chodzi o naprawe dysku - co do tego nie ma watpliwosci ze
    >zostanie naprawiony/wymieniony. Chodzi o dane na nim, dyske jest objety
    >gwarancja, dane nie. Z serwisem dystrybutora juz rozmawialem.

    Seagate odblokowiej dysk i masz dostęp do danych. Robi to w ramach
    naprawy gwarancyjnej. Jak wczęsneij napisałem wysyłałem już im 4 dyski
    znajomych - wszytkei wróciły odblokowane i z kompletem danych. Więc
    dystrybutor robi Cię w bambuko. Przyciśnij go. Dyski odblokowuej nei
    on a firma na zlecenie Seagate.

    >Tak, tylko jest jedno male 'ale". Masz 100% pewnosc ze wroci ten sam dysk? z

    Tak - mam. Sprzedawca kontaktowął sie dytrybutorem w kazdym przypadku
    i zaznaczał ze chodzi o odzyskanei danych. Po odblokowaniu i wgraniu
    nowego firmware dostajesz swój dysk z powrotem./ Dokładnei jak w
    przypadku tych kolesi z Allegro - tyle że za darmo. I jakoś bardziej
    wierzę producentowi a nei firmie krzak która nawet za bardzo
    gramatycznei nei potrafi sklecić opisu swojej usługi.

> [...]
    >naklejka "certified repaired HDD"
    >Tak przynajmniej mialem kilka dni temu na przykladzie 320, ktora okazala

    Mieszasz 2 rzeczy: naprawę/wymianę uszkodzonego sprzętu i naprawę
    dysku w celu dostania się do danych. Nie proponują nawet wymiany -
    wysyłaja dysk do Holandii gdzi ena ich zlecenei jest on odblokowywany.
    Jak pisąłem trwa to około 2 tygodni.

    Zdrówko

  • 9. Data: 2009-06-24 11:02:05
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 24 Jun 2009 12:12:49 +0200, "qwerty" <q...@p...fm>
    wrote:

    >Sam sobie jesteś winny.
    >Ważnym plikom robi się backup.

    Powiedz tak mojemu kumplowi co to robił backup z jednego dysku na
    kolejny. Tylko że wszytkie z felernej sesji - padły jak na złośc w
    odstępie kilku godzin. ;-)

    Zdrówko

  • 10. Data: 2009-06-24 11:06:50
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 24 Jun 2009 12:00:47 +0200, "miab" <m...@w...pl> wrote:

    >A potrafisz sobie wyobrazic ze dla kogos same dane i czas ich
    >odzyskania są po wielokroć więcej warte niż np. cena dysku?.

    Wiesz - jakoś wolę by dysk odblokowywał mi producent i wyspecjalizowan
    firma na nie "Pan Czesiek z Allegro" - to jeśli chodzi o ważnośc czy
    wartość danych. Co do warotści wiem - od ~18 lat zajmuję się zawodowo
    systemami komputerowymi - w tym takze gromadzenia i przetwarzania
    róznych danych. Pomijam już to że wartościowe dane trzyma się także w
    backupach. A co do czasu to zauważ że przedpiszca użył zwrotu "sam tez
    musze sie w koncu za to zabrac i oddac komus do naprawy" co raczej
    sugeruje że dysk nei jest pilnei potrezbny a raczej leży od jakiegoś
    czasu. A 2 tygodnie w takim przypadku to raczej nie jest termin
    zaporowy.

    Zdrówko