  • 31. Data: 2018-02-07 15:33:28
    Temat: Re: O mały włos od tragedii! - Wrocław
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-02-06 o 08:21, WS pisze:
    > § 98.2. Sygnaly swietlne dla pieszych nadawane przez
    > sygnalizator S-5 oznaczaja:
    > 1) sygnal zielony -- zezwolenie na wejscie na przejscie dla pieszych, przy czym
    sygnal zielony migajacy oznacza, ze za chwile zapali sie sygnal czerwony i pieszy
    jest obowiazany jak najszybciej opuscic przejscie,

    Przy okazji - słyszałem o takiej interpretacji (przez policjanta) tego
    przepisu, że jeśli zielone zaczęło migać zanim się doszło do połowy
    szerokości jezdni, to trzeba się wrócić.
    Czyli "jak najszybciej" oznacza wg niego m.in. "do bliższego końca
    przejścia".

    Co wy na to?

    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2018-02-07 15:43:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.02.2018 o 15:33, Miroo pisze:

> [...]
    > szerokości jezdni, to trzeba się wrócić.
    > Czyli "jak najszybciej" oznacza wg niego m.in. "do bliższego końca

    Że w każdej legendzie jest ziarno prawdy. W tym wypadku legendą jest
    legendarna inteligencja kulsonów:P

    Shrek

  • 33. Data: 2018-02-07 18:09:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >połowy szerokości jezdni, to trzeba się wrócić.
    >Czyli "jak najszybciej" oznacza wg niego m.in. "do bliższego końca

    Cos w tym jest. Przy 3-4 pasach moze i sensowne.

    J.

  • 34. Data: 2018-02-07 18:15:54
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-02-07 o 15:43, Shrek pisze:

    > Że w każdej legendzie jest ziarno prawdy. W tym wypadku legendą jest
    > legendarna inteligencja kulsonów:P
    >
    > Shrek

    Jednak, być może, ma to pewien sens. Teoretycznie przy 2 a nawet 3
    pasach porusza się wtedy przed kierowcą lepiej widzącym.
    Dodatkowo działa wychowawczo. Nie właź na późnym zielonym bo i tak nie
    przejdziesz.

  • 35. Data: 2018-02-07 18:23:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.02.2018 o 18:15, t-1 pisze:

    > Jednak, być może, ma to pewien sens.

    Bez sensu - najszybciej opuścić przejście w bok:P

    > Teoretycznie przy 2 a nawet 3
    > pasach porusza się wtedy przed kierowcą lepiej widzącym.

    Teoretycznie to najlepiej wogóle do przejść nie podchodzić. Jeszcze cię
    rozjadą.

    > Dodatkowo działa wychowawczo. Nie właź na późnym zielonym bo i tak nie
    > przejdziesz.

    A wiesz, że przejścia służą do przechodzenia a nie wychowywania?

    Shrek

  • 36. Data: 2018-02-07 18:44:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >pasach porusza się wtedy przed kierowcą lepiej widzącym.
    >Dodatkowo działa wychowawczo. Nie właź na późnym zielonym bo i tak

    To lepiej byloby napisac, ze wejscie na zielonym migajacym jest
    zabronione.
    Bo ile zostalo do konca zielonego to pieszy ma takie sobie pojecie -
    sie pali, a ile bedzie trwalo - nie wiadomo.

    J.