  • 71. Data: 2013-10-14 21:36:46
    Temat: Re: OC i "znikajacy samochod"
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Sun, 13 Oct 2013 15:46:55 +0200, J.F. napisał(a):

    > Albo sie okaze ze sprzedaz BC nie calkiem uczciwa byla, i teraz calosc
    > spada na ciebie.

    Tak może być w każdym przypadku. Autor napisał że była umowa BC tylko się
    zgubiła.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 72. Data: 2013-10-16 11:57:44
    Od: j...@g...com

    W dniu sobota, 12 października 2013 20:06:08 UTC+2 użytkownik HANA napisał:
> [...]
    >
    > Chcial zezlomowac - nie moze bo brak ciaglosci umow i formalnie nie jest
    >
    > wlascicielem.
    >
    > Kontaktu z bylymi wlascicielami zero (barkujacej umowy nie sposob
    >
    > odtworzyc).
    >
    > Ubezpieczyciel straszy ze jak wypowie umowe OC to go fundusz gwarancyjny
    >
    > bedzie scigal.
    >
    > Wychodzi ze OC bedzie musial placic do konca zycia plus jego spadkobiercy
    >
    > itd.
    >
    > Czy w powyzszym zdaniu jest jakis blad?
    >
    > czy poprostu mamy tak wspanialych ustawodawcow...
    >
    > moze ktos ma jakis patent na wyjscie z sytuacji?

    1. jeżeli nie jest właścicielem to z jakiego tytułu ma płacić? Wysłać do TU pismo z
    wypowiedzeniem z załączoną decyzją administracyjną o odmowie rejestracji pojazdu -
    zakładam że złożył wniosek o zarejestrowanie i taką decyzję posiada. Jeżeli nie,
    niech wejdzie w jej posiadanie.

    2. Niech sprzeda lub podaruje najbliżej stojącemu menelowi, dołoży skrzynkę wina
    spisze umowę i ma problem z głowy...

  • 73. Data: 2013-10-16 15:55:29
    Od: Tadeusz <...@s...onet.pl>

    W dniu 2013-10-14 07:01, Liwiusz pisze:

    > Mając ciągłość umów też nie ma takiej pewności.

    ale może mieć domniemanie znacznie większe niż w innym przypadku ;)

  • 74. Data: 2013-10-16 16:01:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-16 15:55, Tadeusz pisze:

    > ale może mieć domniemanie znacznie większe niż w innym przypadku ;)

    Czy ja wiem? Jeśli samochód będzie chciał zarejestrować oszust, to
    wiadomo, że będzie miał ciągłość w fałszywych umowach, a nie będzie się
    bawił, że jedną zgubił. Jeśli zatem mielibyśmy wyciągać jakieś wnioski,
    to odwrotne od pierwotnie założonych.

    --
    Liwiusz

  • 75. Data: 2013-10-16 20:21:51
    Od: "kashmiri" <k...@l...co.uk>

    "Andrzej Lawa" wrote in message news:l3en8m$va9$1@node1.news.atman.pl...

    W dniu 13.10.2013 19:51, Krzysztof 45 pisze:

    /ciach pomyje/

    Panowie, nie sprowadzajcie poziomu dyskusji poniżej rynsztoka czyli na
    poziom tzw. sejmu RP.

    Racja leży po obu stronach. Po pierwsze, rzeczywiście pan Kowalski jest
    winien sam sobie, bo to on zgubił umowę. Ale administracja tego pięknego
    kraju jest tak samo winna. Dlaczego? Papiery giną, często w wyniku zdarzeń
    losowych (np. powodzie) i dlatego mądrze pomyślany system musi minimalizować
    to ryzyko.

    Przykładowo, w Wielkiej Brytanii przy kupnie/sprzedaży samochodu nie spisuje
    się żadnej umowy. Tylko obie strony wypełniają odcinek dowodu
    rejestracyjnego (dane nabywcy i data sprzedaży) - i wysyłają tego samego
    dnia do urzędu komunikacji (jest jeden na cały kraj). Kupujący otrzymuje
    inny odcinek dowodu rejestracyjnego, a pełen nowy dowód rej. dostaje z
    urzędu pocztą w ciągu kilku dni. Nie ma żadnych opłat (funkcjonowanie urzędu
    finansowane jest z akcyzy).

    Tak zaprojektowany proces kupna/sprzedaży samochodu minimalizyje ryzyko
    popełnienia błędu, nie wymaga osobistego stawiennictwa w urzędzie (bo
    obywatel ma pracować i odprowadzać podatki, a nie marnować czas w urzędach)
    oraz przy okazji realnie weryfikuje adres nabywcy.

    Porównajcie to z procesem w Polsce.

    Pozdrawiam,
    k.

  • 76. Data: 2013-10-16 20:51:32
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-10-16 20:21, kashmiri pisze:
    > Panowie, nie sprowadzajcie poziomu dyskusji poniżej rynsztoka czyli na
    > poziom tzw. sejmu RP.

    Jaki dyskutant, taki poziom ;)

    > i dlatego mądrze pomyślany system musi
    > minimalizować to ryzyko.

    Nie w tym kraju i nie mentalnością tego społeczeństwa.

    > Przykładowo, w Wielkiej Brytanii...]

    Znam to. Kilkoro z familii mam na wyspach i mówili identycznie to samo.

    > Porównajcie to z procesem w Polsce.

    LOL
    Uważaj, bo zostaniesz zaraz po mnie zdrajcą i opluwaczem Polski.

    --
    Krzysiek
    http://niewygodne.info.pl/index.htm

  • 77. Data: 2013-10-16 21:18:24
    Od: "kashmiri" <k...@l...co.uk>

    "Krzysztof 45" wrote in message news:l3mn7q$dbj$1@news.vectranet.pl...

    > Jaki dyskutant, taki poziom ;)

    W Indiach mówią: Nie da się klaskać jedną dłonią ;)

    > Nie w tym kraju i nie mentalnością tego społeczeństwa.

    Nie chodzi o mentalność społeczeństwa, tylko o bardzo głęboko sięgającą
    walkę o stołki. W efekcie ci, co powinni zarządzać procesami w
    administracji, 90% czasu spędzają na bronieniu się, aby nikt im tego stołka
    nie zabrał (wliczając w to obsadzanie wszelkich możliwych stanowisk krewnymi
    i przyjaciółmi królika). Zwykle doskonale zdają sobie sprawę z problemów
    systemowych, ale po prostu nie mają czasu i siły przebicia, aby tym
    problemem się zająć.

    Doskonały przykład: znakomita większość rządowych projektów ustaw umiera
    śmiercią szufladową - nie w ministerstwie inicjującym projekt, tylko w
    "konsultacjach międzyresortowych", gdy inne resorty nie reagują na wnioski o
    uwagi. Kiedyś chciałem doprowadzić do powstania pewnej ustawy - wytłumaczono
    mi, że takie projekty rząd ma gotowe, ale aby była minimalna szansa, że
    zostały przyjęte, muszą zostać zgłoszone przez posłów. Wtedy idzie
    szybciutko.

    > Znam to. Kilkoro z familii mam na wyspach i mówili identycznie to samo.

    Zaczynam doceniać system common law, gdzie np. tradycyjnie prawo nie może
    zmuszać dżentelmena do stawiania się przed urzędnikiem albo legitymowania
    się przed policjantem.

    > LOL
    > Uważaj, bo zostaniesz zaraz po mnie zdrajcą i opluwaczem Polski.

    Nie żeby mnie to jakoś zabolało. Jest takie powiedzenie o psach i karawanie
    ;)

    k.

  • 78. Data: 2013-10-16 21:56:21
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-10-16 20:21, kashmiri pisze:
    (...)
> [...]
    > kraju jest tak samo winna. Dlaczego? Papiery giną, często w wyniku
    > zdarzeń losowych (np. powodzie) i dlatego mądrze pomyślany system musi

    Hmmm, tłumaczenie dobre jak każde inne i nic z niego nie wynika.
    Na przerejestrowanie pojazdu jest w Polsce 30 dni i nie opowiadaj
    o jakichś powodziach. Zresztą różnie to wygląda w różnych krajach.

> [...]
    > inny odcinek dowodu rejestracyjnego, a pełen nowy dowód rej. dostaje z
    > urzędu pocztą w ciągu kilku dni. Nie ma żadnych opłat (funkcjonowanie

    Różne są formy "przeniesienia" własności i jak trafnie zauważyłeś,
    w UK "obie strony" robią to "tego samego dnia". W opisywanym przypadku
    w Polsce jak widać chyba nikt tego nie zrobił, choć tak postąpić
    powinien. Pominąłeś przy okazję parę ważnych kwestii z UK (np.
    kwestię ubezpieczenia, która była podnoszona na początku), z których
    wynika "chęć itd." dokonania pewnych "formalizacji" od razu.

    Co kraj to obyczaj...

  • 79. Data: 2013-10-16 21:59:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 16.10.2013 21:56, Artur Maśląg pisze:

    > Hmmm, tłumaczenie dobre jak każde inne i nic z niego nie wynika.
    > Na przerejestrowanie pojazdu jest w Polsce 30 dni i nie opowiadaj
    > o jakichś powodziach. Zresztą różnie to wygląda w różnych krajach.

    Nieco demotywującym jest brak sankcji za niedopełnienie obowiązku...
    chociaż takie utrudnienie można w sumie uznać za swoistą karmiczną
    sankcję ;)

  • 80. Data: 2013-10-16 22:06:08
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-10-16 21:59, Andrzej Lawa pisze:

    > Nieco demotywującym jest brak sankcji za niedopełnienie obowiązku...

    Czy ja wiem? Ludzie którzy chcą mieć porządek i normalnie żyć to
    samochody jednak przerejestrowują jak najszybciej.

    > chociaż takie utrudnienie można w sumie uznać za swoistą karmiczną
    > sankcję ;)

    Jak zwał, tak zwał - mógł pilnować, szczególnie że miał pełną
    świadomość konsekwencji.