  • 1. Data: 2009-03-08 20:34:23
    Temat: OLED Sony
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    witam !

    widziałem dziś w sklepie tv sony z matryca na OLEDach. normalnie masakra,
    kontrast taki, że az oczy szczypią, ten milion do jednego robi wrażenie.
    mały bo tylko 11" ale obraz z źródła hdtv naprawdę rzuca na kolana.

    dokładnia taka sztuka:
    http://hdtvmania.pl/2007/11/24/szybsza-premiera-oled
    -sony-juz-ich-praktycznie-nie-ma/

    --
    VSS
    kilka drobiazgów do sprzedania:

  • 2. Data: 2009-03-08 20:40:12
    Temat: Re: OLED Sony
    Od: "Łukasz" <n...@d...com>

    > kontrast taki, że az oczy szczypią, ten milion do jednego robi wrażenie.

    A tak z ciekawości zapytam, w życiu codziennym jaki mamy kontrast? Bo jeśli
    mniejszy niż milion do jednego to ten telewizor po prostu przekłamuje
    rzeczywistość! Czyli na złom go! :)

  • 3. Data: 2009-03-08 21:51:28
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    naukowcy twierdza, ze plazmy mają 5000:1 albo ciut wiecej. ale milion do
    jednego to juz gruba przesada :)

  • 4. Data: 2009-03-08 22:21:37
    Od: mt <m...@m...pl>

    VSS pisze:
> [...]
    > kontrast taki, że az oczy szczypią, ten milion do jednego robi wrażenie.
    > mały bo tylko 11" ale obraz z źródła hdtv naprawdę rzuca na kolana.

    Ja go widzialem
    rok temu a dzis to juz zabytek, zauwaz ze OLEDY szybka blakna.

  • 5. Data: 2009-03-09 08:45:51
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > ...ten milion do jednego robi wrażenie.

    Wiesz ile to jest 1 000 000 : 1? Oko ludzkie nie jest w stanie zarejestrować
    takiego kontrastu :-)))

  • 6. Data: 2009-03-09 08:49:14
    Od: "atman" <r...@w...pl>

    Użytkownik "VSS" <v...@g...pl> napisał w wiadomości

    I bardzo dobrze,
    jeszcze 2-3 lata i LCD/plazma w piach ;)

  • 7. Data: 2009-03-09 09:02:28
    Od: "Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl>

    > Wiesz ile to jest 1 000 000 : 1? Oko ludzkie nie jest w stanie
    > zarejestrować takiego kontrastu :-)))

    Skąd pewność?

    Ucho ludzkie rejestruje "kontrast" 1 000 000 000 000 : 1. Dobry słuch działa
    w zakresie poziomów natężenia dźwięku do 120 dB.
    Czyli stosunek między najcichszym i najgłośniejszym dźwiękiem wynosi 10^12.

    Jeśli oko także działa logarytmicznie to miliony nikogo nie zdziwią.

    MN

  • 8. Data: 2009-03-09 09:29:40
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Marcin Narzynski pisze:

> [...]
    > Czyli stosunek między najcichszym i najgłośniejszym dźwiękiem wynosi 10^12.
    >
    > Jeśli oko także działa logarytmicznie to miliony nikogo nie zdziwią.

    dla mnie to tak chyba za dużo, bo i tak każdy tv skręcam bo nie da się
    oglądać, bardziej stawiałbym na mniejsze zużycie prądu i obiętość.

    pawell

  • 9. Data: 2009-03-09 09:41:35
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Ucho ludzkie rejestruje "kontrast" 1 000 000 000 000 : 1. Dobry słuch
    > działa w zakresie poziomów natężenia dźwięku do 120 dB. Czyli stosunek
    > między najcichszym i najgłośniejszym dźwiękiem wynosi 10^12.

    Jesteś pewny? Znajdź takie ucho, które słyszy już od 0 dB, a równocześnie
    nie ulega uszkodzeniu przy 120 dB ;-))
    Ale oko ludzkie jest w stanie zarejestrować ok. 14, max. 15 EV :-). A to
    jest jakieś 32 000 : 1. Trochę daleko do miliona... Fakt że oko ma spore
    możliwości adaptacyjne, ale ten milion to raczej chwyt marketingowy :-)

  • 10. Data: 2009-03-09 11:06:26
    Od: "Wiewior" <j...@f...j.yc>

    Użytkownik "Robert_J" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Jesteś pewny? Znajdź takie ucho, które słyszy już od 0 dB, a równocześnie
    > nie ulega uszkodzeniu przy 120 dB ;-))

    Każde normalne? Poza tym próg bólu to 130dB, więc i tak jest jeszcze zapas.

    --
    Wiewior
    j...@f...j.cy