  • 11. Data: 2009-03-09 13:55:46
    Temat: Re: OLED Sony
    Od: "Nella" <n...@w...pl>

    Użytkownik "VSS" <v...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:gp1a4g$460$1@inews.gazeta.pl...

    > ten milion do jednego robi wrażenie.

    Jasne :))
    Za to przy LCD Sony Bravia KDL40W4000 (chyba jeden z najlepszych na rynku
    jesli chodzi o kontrast) moj stary CRT Panasonic 21' wydaje sie miec
    kontrast nawet 1 000 000 000:1 :))) Niestety nie jest FullHD :P dlatego
    kupilam i Bravie.

    Pozdrawiam
    Nella

  • 12. Data: 2009-03-09 13:57:29
    Od: "Nella" <n...@w...pl>

    Użytkownik "atman" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > I bardzo dobrze,
    > jeszcze 2-3 lata i LCD/plazma w piach ;)

    Tak, i wrocimy do kineskopow ;)

  • 13. Data: 2009-03-09 18:52:46
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jesteś pewny? Znajdź takie ucho, które słyszy już od 0 dB, a równocześnie
    > nie ulega uszkodzeniu przy 120 dB ;-))
    > Ale oko ludzkie jest w stanie zarejestrować ok. 14, max. 15 EV :-). A to
    > jest jakieś 32 000 : 1. Trochę daleko do miliona... Fakt że oko ma spore
    > możliwości adaptacyjne, ale ten milion to raczej chwyt marketingowy :-)

    Czyli przy rozpietosci 32000:1 nie ma juz klopotu z czernia - bedzie
    naprawde czarna? To chciales powiedzic?

  • 14. Data: 2009-03-10 07:38:07
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Czyli przy rozpietosci 32000:1 nie ma juz klopotu z czernia - bedzie
    > naprawde czarna? To chciales powiedzic?

    Jak chcesz wiedzieć więcej to poczytaj sobie trochę o charakterystyce oka
    ludzkiego :-)

  • 15. Data: 2009-03-10 08:00:13
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Czyli przy rozpietosci 32000:1 nie ma juz klopotu z czernia - bedzie
    > naprawde czarna? To chciales powiedzic?

    Kłopotów z czernią nie będziesz miał nawet przy kontraście 10 : 1, jeśli
    tylko oko będzie miało taki zakres widzenia :-)

    Masz tu jakiś pierwszy z brzegu link i poczytaj sobie o czułości względnej i
    zakresie czułości.
    http://www.swiatlo.tak.pl/pts/pts-czulosc-wzgledna-o
    ka.php

    Zobacz jaki jest zakres rejestrowania bodźców przez poszczególne receptory
    oka, w zasadzie nie przekracza 100 000 : 1, a i to tylko dla niektórych
    zakresów długości fali :-). Dlatego można powiedzieć że średni zakres
    tonalny dla oka to max. 15-16 EV. Poczytaj sobie trochę o fotografii, tam
    naprawdę jest dużo wiedzy w tym temacie, a nie jakieś marketingowe chwyty
    producentów telewizorów :-). Żeby było śmiesznie matryce cyfrówek mają
    zakres zdecydowanie mniejszy ;-), a widzisz że rejestrują czerń i biel. Wic
    polega na tym, że prawdopodobnie w telewizorach podawany jest kontrast, jaki
    można osiągnąć między najciemniejszym a najjaśniejszym pixelem, ale
    niekoniecznie wyświetlanym w tym samym czasie. Jeśli się mylę to z góry
    przepraszam i niech ktoś mnie poprawi. Zakładając że jeszcze ktokolwiek to
    czyta ;-)))
    Pozdr.

  • 16. Data: 2009-03-10 08:56:45
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Kłopotów z czernią nie będziesz miał nawet przy kontraście 10 : 1, jeśli
    > tylko oko będzie miało taki zakres widzenia :-)

    A jak bedziesz niewidomy to juz calkiem latwa sprawa.

    > http://www.swiatlo.tak.pl/pts/pts-czulosc-wzgledna-o
    ka.php

    > Zobacz jaki jest zakres rejestrowania bodźców przez poszczególne receptory
    > oka, w zasadzie nie przekracza 100 000 : 1

    No ale tej informacji nie ma pod tym linkiem. Mnie interesuje skad wziales
    te 32000:1.

    > Żeby było śmiesznie matryce cyfrówek mają zakres zdecydowanie mniejszy
    > ;-), a widzisz że rejestrują czerń i biel.

    Naprawde nie ma potrzeby pisac rzeczy oczywistych.

    > Wic polega na tym, że prawdopodobnie w telewizorach podawany jest
    > kontrast, jaki można osiągnąć między najciemniejszym a najjaśniejszym
    > pixelem, ale niekoniecznie wyświetlanym w tym samym czasie.

    Bardzo mozliwe, ze jest to tzw. kontrast dynamiczny.

  • 17. Data: 2009-03-10 09:05:07
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > No ale tej informacji nie ma pod tym linkiem.

    Popatrz na wykres na rys. 2. Krzywe nie wystają praktycznie poza 10^5

    > Mnie interesuje skad wziales te 32000:1.

    15 EV to ok. 32000:1. Oczywiście nie jest to parametr powtarzalny, ale
    raczej rząd wielkości. Słabsze oko może mieć 15000, dobre 80000 : 1. Ale
    miliona (w statycznym obrazie) raczej bym nie oczekiwał ;-)).

    Ale wydaje mi się że zaczynamy mocno odbiegać od tematu wątku ;-))
    Pozdr.

  • 18. Data: 2009-03-10 09:22:47
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > Bardzo mozliwe, ze jest to tzw. kontrast dynamiczny.

    Niektóre TV (monitory LCD) mają możliwość wygaszania świetlówek, gdy
    wyświetlany jest czarny obraz. Pomiar dokonuje się dla ekranu czarnego
    (wygaszone podświetlanie) do białego i wtedy wychodzą te "astronomiczne"
    wartości kontrastu dla monitora LCD. :-)

    Są monitory LCD z podświetlaniem LED i one mogą mieć możliwość strefowego
    wygaszania się i wtedy kontrast jest dużo większy niż przy klasycznych
    świetlówkach. :-)

  • 19. Data: 2009-03-10 09:23:50
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Popatrz na wykres na rys. 2. Krzywe nie wystają praktycznie poza 10^5

    Chyba zle czytasz ten wykres. Tam jest o czulosci, czyli poziomy najnizsze
    rejestrowane przez poszczegolne receptory - to skala jest tak dobrana by na
    jednym wykresie pomiescic zroznicowanie. Tak wiec tu nic nie ma w temacie
    zakresu.

    > 15 EV to ok. 32000:1. Oczywiście nie jest to parametr powtarzalny, ale
    > raczej rząd wielkości. Słabsze oko może mieć 15000, dobre 80000 : 1. Ale
    > miliona (w statycznym obrazie) raczej bym nie oczekiwał ;-)).

    No to zastapiles 32000:1 liczba 15EV - skad wziales 15EV? I czy to jest
    faktycznie _zakres_ a nie _czuloscc_?

    > Ale wydaje mi się że zaczynamy mocno odbiegać od tematu wątku ;-))

    Wcale nie.

  • 20. Data: 2009-03-10 10:41:04
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > No to zastapiles 32000:1 liczba 15EV - skad wziales 15EV? I czy to jest
    > faktycznie _zakres_ a nie _czuloscc_?

    około 15 EV jest faktyczną zdolnością widzenia oka ludzkiego. Wzrost o 1 EV
    jest 2-krotnym zwiększeniem jasności, więc 15 EV jest 2^15 razy jaśniej. I
    te 15 EV jest zakresem widzenia oka.