  • 91. Data: 2019-01-06 12:21:36
    Temat: Re: ON tanieje :-)
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 06-01-2019 o 11:11, cef pisze:

> [...]
    > normalną a obecnie wyjazd ok 14.00 i dotarcie do tego celu (500km) przed
    > 22.00
    > jest kłopotliwe.
    > Myślę, że to bardziej kwestia psyche, bo jak wybieram się w trasę w
    > niedziele
    > (wyspany i wypoczęty) i nie mam żadnych wymogów co do czasu przejazdu
    > - wystarczy, ze do wieczora dojadę do hotelu, to nie spieszę się,
    > jadę tak jak mi wygodnie (czasem szybko czasem wolno), nie wku.. mnie
    > opóźnienia
    > w ruchu, staję kiedy mam ochotę a i tak dojeżdżam wcześniej niż wynika z

    No ale przecież tutaj właśnie mówimy o wakacyjnych wyjazdach....
    Co do wcześniejszej kwestii trybu tirowca, to mamy to ustalone i pewnie
    z tym nic nie zdziałasz.

    A zatem - skoro na wakacje z natury rzeczy jedziesz, to czemu się
    stresować kilometrami i po co gnać, przy okazji niepotrzebnie
    przedrażając podróż?

  • 92. Data: 2019-01-06 12:24:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Jan 2019 09:56:33 +0100, Cavallino napisał(a):
> [...]

    Przy spodziewanym drogim niemieckim paliwie i roznicach kursowych
    dobre i 15 litrow, a tu niespodzianka ...

    Kolejki chyba nie bylo ... za to w "fastfoodzie" czekalem ze 20 minut
    na posilek.

    > A przed Zgorzelcem, na stacji Carrefour, masz zawsze dużo taniej, nawet
    > niż we Wrocławiu.
    > Zjazd z A4 to raptem ze 2 km, a do tego możesz coś wciągnąć i toaletę
    > zaliczyć w kulturalnych warunkach, przed wjazdem do Niemiec....

    W Niemczech niekulturalnie ? :-)

    Carrefour nie zawsze czynny. I toalety na stacji nie ma.
    Trzeba kolejne kilometry po parkingu i korytarzach robic :-)
    No i w godzinach szczytu to wyjazd z parkingu bywa zakorkowany.

    Jak komus hotdog i kawa wystarczy, to blizej jest Orlen i jeszcze
    jedna stacja. I ceny tam nizsze niz na autostradzie, choc wyzsze niz
    na Crf.

    J.

  • 93. Data: 2019-01-06 12:31:48
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 06-01-2019 o 12:24, J.F. pisze:

    > W Niemczech niekulturalnie ? :-)

    Zależy gdzie, ale jedzenie na stacji benzynowej na autostradzie, to nie
    są dla mnie kulturalne warunki.
    Nie mówiąc o różnicy w cenach.

    Niemcy i tankowanie oraz postój tamże sobie wolę zostawić na przymusowe
    tankowanie po następnych 800-1000 km, gdy nie będę miał wyboru.

    > Carrefour nie zawsze czynny.

    Dlatego mówię, że planowanie trasy ZANIM się ją rozpocznie ma sens.
    Również planowanie godzinowe, biorąc pod uwagę postoje.

    >I toalety na stacji nie ma.

    To jest stacja przy centrum handlowym, więc jest.
    Oczywiście w godzinach pracy centrum.

  • 94. Data: 2019-01-06 12:33:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Jan 2019 09:49:58 +0100, cef napisał(a):

    > A potem podjeżdżasz i nieczynna, albo tylko gotówka.
    > Wg mojej oceny szkoda fatygi.

    Nie wiem gdzie ty tankujesz.
    Normalna stacja. Czynna non-stop, karty przyjmuje..

    > W Polsce to ja nie mam takiego odcinka autostradowego, żebym nie
    > dojechał na jednym baku.

    To fakt :-)
    Ale powiedzmy ze wracasz z Niemiec i widzisz ze do Polski ci starczy,
    ale do domu nie ...

    > Po drugie w PL zazwyczaj nie ma stacji na autostradzie :-)

    Sa. Mozna by powiedziec ze zawsze byly, a teraz jeszcze przybylo :-)

    > Tam zawsze było drastycznie drogo i omijałem tę stację,
    > zwłaszcza, że jadąc z Wrocławia mógłbym dotankować raptem 15 litrów,
    > a kolejka na godzinę.

    J.

  • 95. Data: 2019-01-06 12:46:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 06 Jan 2019 03:00:00 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Pamietaj ze rozmawiasz z gosciem który jeszcze kilka miesiecy temu
    > wysmiewał wszystkich a propos podwyzek prądu wytwarzanego z wegla :))))

    No i podwyzek nie bedzie. Ponoc nie bedzie :-)

    > I nawet zadania matematyczne w tym zakresie publikował...

    No wlasnie, skoro wegiel nie podrozal, to czemu prad mial podrozec?
    I czemu trzeba bylo obnizyc akcyze, zeby nie podrozal? :-)

    Bo praw do emisji CO2 mamy za duzo, i je Polska sprzedaje.
    I juz nam Komisja Europejska zarzuca, ze pieniadze ze sprzedazy
    powinny pojsc na inwestycje w ekologie, a nie dotowanie pradu z wegla.
    A dotowanie krajowego przemyslu trzeba z KE uzgodnic.

    Swoja droga co za paradoks - kraje, ktore malo CO2 emituja dostaja
    pieniadze na obnizenie emisji, a te co duzo emituja nie dostaja ?

    A moze w tym jest sens - te kraje wiedza, jak obnizac emisje, innym
    trzeba podniesc oplaty, aby zrozumialy :-)

    J.

  • 96. Data: 2019-01-06 12:52:32
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-01-06 o 12:21, Cavallino pisze:

> [...]
    >
    > A zatem - skoro na wakacje z natury rzeczy jedziesz, to czemu się
    > stresować kilometrami i po co gnać, przy okazji niepotrzebnie

    Rok temu wyjeżdżałem wakacyjnie do Amsterdamu - niecałe 1000km w jeden dzień
    do przejechania, to i tak jakoś mi było wygodniej pognać trochę we
    wczesnej fazie,
    żeby ostatnie kilometry- po południu- przejechać bez napinki.
    Z tym też nic nie zrobię :-) No i kwestia co dla kogo znaczy gnać.
    Radzę sobie w okolicach 140km/h

  • 97. Data: 2019-01-06 12:58:53
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-01-06 o 12:33, J.F. pisze:

    > Nie wiem gdzie ty tankujesz.
    > Normalna stacja. Czynna non-stop, karty przyjmuje..

    Oj zdarzyło mi się kiedyś przegapić stan paliwa
    i zjeżdżając z autostrady na rezerwie zastałem stację zamknietą -
    z pół godziny zajęło mi ustalanie z lokalsami gdzie dojadę.

    > To fakt :-)
    > Ale powiedzmy ze wracasz z Niemiec i widzisz ze do Polski ci starczy,
    > ale do domu nie ...

    To raczej zatankuję w DE.

    > Sa. Mozna by powiedziec ze zawsze byly, a teraz jeszcze przybylo :-)

    Jakoś tego specjalnie nie zauważam, albo są to takie,
    na które nie zajeżdżam :-)

  • 98. Data: 2019-01-06 13:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Zakładam swoje warunki czyli tankowanie ok 60 litrów.

    Przy 60 litrach i roznicy dochodzącej do złotówki to tez nie wychodzi
    20zł :))))

    > Jak się jeździ większym autem, to się pewnie inaczej kalkuluje.

    Ale duzo wiekszym?
    Zbiorniki 80litrowe to nic niespotykanego.. Chyba...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka. Frank Herbert

  • 99. Data: 2019-01-06 13:20:55
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-01-06 o 13:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Przy 60 litrach i roznicy dochodzącej do złotówki to tez nie wychodzi
    > 20zł :))))

    Zakładałem 30 gr na litrze.
    Rząd 1zł więcej, to jakaś paranoja i unikanie tankowania tam
    nie wydaje się już kłopotliwe.
    To jakieś jedno miejsce czy stale widzisz złotówkową różnicę wszędzie na
    autostradzie?
    Bo ja w najdroższej stacji autostradowej jaką stale mijam widzę drożej
    30-40 gr i to jeszcze pod granicą (BP przed Zgorzelcem czy Olszyną)

  • 100. Data: 2019-01-06 13:39:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Jan 2019 12:58:53 +0100, cef napisał(a):

    > Oj zdarzyło mi się kiedyś przegapić stan paliwa
    > i zjeżdżając z autostrady na rezerwie zastałem stację zamknietą -
    > z pół godziny zajęło mi ustalanie z lokalsami gdzie dojadę.

    Ale to gdzies za granica bylo ?

    > To raczej zatankuję w DE.

    A tymczasem pod Zgorzelcem sa 4 inne stacje, z czego 3 czynne
    non-stop.

    > Jakoś tego specjalnie nie zauważam, albo są to takie,
    > na które nie zajeżdżam :-)

    Na A4 trzy stacje byly od czasow Hitlera :-)
    A przez dlugie lata niewiele wiecej autostrad mielismy :-)

    (hm, a moze tylko 2 - pod Legnica byla, czy to nowa konstrukcja ?)

    J.