  • 91. Data: 2017-01-15 16:14:20
    Temat: Re: ON zimą
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Jan 2017 15:34:10 +0100, e-Shrek napisał(a):
    > Bo nie zamarzl :) I przez kolejny tydzien cieszylem sie nartami, a nie
    > zabawa w zamarzajace paliwo ;)

    Sporo innych narciarzy pewnie dieslami przyjechalo ... i co, wszyscy
    na Statoilu tankowali ?

    J.

  • 92. Data: 2017-01-16 09:16:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 15 Jan 2017 15:36:37 +0100, "yabba"
    <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
    > I co było na tym papierze?

    Napisałem "chcieli", nie miałem czasu na przepychanki. Na papierze
    można pokazać wszystko. Fakty byly takie, że w ON "mającym na
    papierze -35" wytracila się parafina przy -12 i zapchała mi filtr.

    --
    Marek

  • 93. Data: 2017-01-16 09:56:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
> [...]
    >można pokazać wszystko. Fakty byly takie, że w ON "mającym na
    >papierze -35" wytracila się parafina przy -12 i zapchała mi filtr.

    A czasowo jak to wygladalo ?
    przymrozilo, zatankowales, pojechales, i zamarzlo w trasie ?

    Czy zamarzlo, tankowales nie wiadomo kiedy, papier by ci pokazali z
    ostatniej dostawy ..

    Bo orlen dziala tak
    http://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/Paliwa/OlejeNapedo
    we/Strony/OlejNapedowyEkodieselUltra.aspx
    od 1 pazdziernika dostarcza olej przejsciowy -10C, a od 15 listopada
    olej zimowy -20C.
    Jesli zatankowales 14 listopada i przetrzymales do styczniowych
    mrozow, to mial prawo zamarznac.

    Napisalem "dostarcza", oni napisali "stosuje sie" ... moze
    przesadzilem, moze odbiorca musi dobry zamowic.
    A nawet jesli "dostarcza", to trzeba dodac pare dni na rozwiezienie i
    wymieszanie w zbiornikach.

    BP musi zamawiac cos innego, jesli maja -35, a wtedy to oni decyduja
    co i kiedy.

    Ogolnie rzecz biorac az taka roznica nie powinna sie zdarzyc - pomylka
    jakas ?

    J.

  • 94. Data: 2017-01-17 03:59:19
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Napisałem "chcieli", nie miałem czasu na przepychanki. Na papierze można
    > pokazać wszystko. Fakty byly takie, że w ON "mającym na papierze -35"
    > wytracila się parafina przy -12 i zapchała mi filtr.

    Szkoda, że nie popatrzyłeś na papier, czego on dotyczył. Zwykłego ON czy ON
    premium? Paliwo premium niekoniecznie jest dobrym paliwem jeśli chodzi o
    niską temperaturę zamarzania.
    Mogło też tak być, że przedostatnia dostawa była -10C, a tylko ostatnia -35C
    i w zbiorniku stacji było w rzeczywistości coś pośrodku.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 95. Data: 2017-01-17 10:26:08
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Z tego co piszecie to co trzeci samochód w te mrozy powinien być udupiony.
    > U nas na wschodzie było grubo poniżej -20.
    > Może co dziesiąty miał problem a pewnie większość z akumulatorem.

    Nie każdy tankuje Vervę, nie każdy ma pecha zatankować na stacji zarządzanej
    przez oszusta, nie każdy ma w baku paliwo przejściowe z jesieni.
    Ja tej zimy widziałem w DC tylko 2 diesle zamarznięte w czasie jazdy.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 96. Data: 2017-01-17 14:56:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 16 Jan 2017 09:56:43 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A czasowo jak to wygladalo ?
    > przymrozilo, zatankowales, pojechales, i zamarzlo w trasie ?

    Pisalem, tankowalem dzień wcześniej jak było na +, bo wiedziałem że
    mróz idzie. Na drugi dzień przy -12 po przejechaniu 5km zaczął się
    dlawic.

    --
    Marek

  • 97. Data: 2017-01-17 15:04:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 Jan 2017 09:56:43 +0100, "J.F."

    >Pisalem, tankowalem dzień wcześniej jak było na +, bo wiedziałem że
    >mróz idzie. Na drugi dzień przy -12 po przejechaniu 5km zaczął się
    >dlawic.

    I rozumiem, ze to co najmniej grudzien byl ?

    Dziwne troche ... no i powinno byc wiecej takich stojacych :-)

    J.

  • 98. Data: 2017-01-17 16:52:52
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Parafina już mogła być w układzie paliwowym, jak już jest wytrącona to sama z siebie
    się nie rozpuszcza.

    ----

  • 99. Data: 2017-01-17 21:17:01
    Od: e-Shrek <e-shrek@wp_to_usuwasz.pl>

    W dniu 15.01.2017 o 16:14, J.F. pisze:

    > Sporo innych narciarzy pewnie dieslami przyjechalo ... i co, wszyscy
    > na Statoilu tankowali ?

    Ale o co Ci chodzi? Jesli odczytujesz moje jako cos wiecej niz osobiste
    doswiadczenie to wybacz. Ja nie robie badan.

    --

    e-Shrek

    ---
    Avast.

  • 100. Data: 2017-01-17 21:49:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "e-Shrek" napisał w wiadomości grup

    >Ale o co Ci chodzi? Jesli odczytujesz moje jako cos wiecej niz
    >osobiste doswiadczenie to wybacz. Ja nie robie badan.

    A ja lubie.

    I trzeba sobie jasno powiedziec, ze przypadki "zamarzniecia paliwa" sa
    u nas dosc sporadyczne.
    Zdarzaja sie, ale rzadko.

    Mroz musi byc jak na krajowe warunki (z wylaczeniem Suwalk) potezny
    ... a i tak jakos wiele samochodow jedzie.

    Wiec nalezy wyciagnac wniosek, ze paliwo ze Statoila to tylko jeden z
    czynnikow, i niekoniecznie istotny :-)

    J.