  • 1. Data: 2022-12-22 15:40:15
    Temat: [OT] Rozpoznawanie twarzy
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    Witam,

    Czy ktoś zajmował się tematem maszynowego rozpoznawania twarzy z kamer
    monitoringu ?

    Mam system złożony z 4 kamer HKVISION + nagrywarka HKVISION. Typowy
    monitoring.

    Pytania:

    1. Czy kamery IP potrafią wysyłać obraz/stream do wiecej niż jednego
    odbiorcy ? Np do dwóch nagrywarek lub nagrywarki i systemu rozpoznawania
    twarzy jednocześnie ?

    2. Czy zna ktoś software które potrafi nie tylko rozpoznać twarz ale
    także rozróżniać ludzi ? Dowolny linuks , windows , cloud etc ?

    Np Pojawia się w zasięgu kamery osoba o określonej twarzy i software
    wysyła jakiś event: maila , sms , etc

    Mam oczywiście nagrania do nauki rozpoznawania osobnika.
    Typowy złodziej, pojawiający się 1 raz do roku cyklicznie.
    Mam nagrania , ale nie jestem w stanie go złapać za rękę.

    Software dający znać jak się pojawi byłby idealny.

    pozdrawiam

    Adam Górski

  • 2. Data: 2022-12-22 17:02:23
    Temat: Re: [OT] Rozpoznawanie twarzy
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 22 grudnia 2022 o 15:41:55 UTC+1 Adam Górski napisał(a):

    > Typowy złodziej, pojawiający się 1 raz do roku cyklicznie.
    > Mam nagrania , ale nie jestem w stanie go złapać za rękę.

    A co kradnie?
    I ciekawe, gdzie kradnie przez resztę roku...

  • 3. Data: 2022-12-22 17:22:05
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/12/2022 15:40, Adam Górski wrote:
    > 1. Czy kamery IP potrafią wysyłać obraz/stream do wiecej niż jednego
    > odbiorcy ? Np do dwóch nagrywarek lub nagrywarki i systemu rozpoznawania
    > twarzy jednocześnie ?

    To zależy.

    Ale to bez znaczenia.

    Jesli kamera ma głupie ograniczenia to możesz sobie postawić serwer
    ffmpeg, który jest jedynym klientem jakiejś kamery, ale można pod niego
    podpiąc dowolną liczbe klientów. Bez rekompresji, więc bez straty.

    > 2. Czy zna ktoś software które potrafi nie tylko rozpoznać twarz ale
    > także rozróżniać ludzi ? Dowolny linuks , windows , cloud etc ?

    Ale pytasz jako programista czy klient?

    Jako programista, to jest dużo tutoriali z OpenCV które pozwalaja
    napisac nie tylko wykrywanie, ale i klasyfikację twarzy.

    Tu jest to ogólnie omówione:

    https://pyimagesearch.com/2018/09/24/opencv-face-rec
    ognition/

    Jeśli szukasz gotowaca, to na przykład tak:

    https://medium.com/zmninja/diy-doorbell-face-recogni
    tion-with-zoneminder-and-dbell-e15d4cd261c4

    Zone minder potrafi dalej robić różne rzeczy, takie jak nagrać po
    rozpoznaniu, czy wysłać maila (zaznaczam, nie testowałem tego).

    Oba rozwiązania wymagają dużej ilości pracy, bez gwarancji sukcesu,
    potrzebują mocy obliczeniowej, konsumują prąd.

    > Mam oczywiście nagrania do nauki rozpoznawania osobnika.
    > Typowy złodziej, pojawiający się 1 raz do roku cyklicznie.
    > Mam nagrania , ale nie jestem w stanie go złapać za rękę.

    To raczej oznacza masę fałszywych alarmów. Dla sportu można,
    praktyczność kiepska, przyjdzie w kapturze i pozamiatane.

  • 4. Data: 2022-12-23 12:19:36
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

> [...]
    > ffmpeg, który jest jedynym klientem jakiejś kamery, ale można pod niego
    > podpiąc dowolną liczbe klientów. Bez rekompresji, więc bez straty.

    Ok

> [...]
    >
    > Oba rozwiązania wymagają dużej ilości pracy, bez gwarancji sukcesu,
    > potrzebują mocy obliczeniowej, konsumują prąd.

    Najchętniej jako klient. Jak będę musiał to jako programista również.
    Popatrzę.

    > To raczej oznacza masę fałszywych alarmów. Dla sportu można,
    > praktyczność kiepska, przyjdzie w kapturze i pozamiatane.

    Tak, to oczywiste. Gość jest na tyle bezczelny że przychodzi nawet z
    psem i nam cały parking podziemny przeszukuje.

    Największa strata to jak drzwi zniszczy.

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 5. Data: 2022-12-23 12:25:38
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.12.2022 o 12:19, Adam Górski pisze:

    > Tak, to oczywiste. Gość jest na tyle bezczelny że przychodzi nawet z
    > psem i nam cały parking podziemny przeszukuje.
    >
    > Największa strata to jak drzwi zniszczy.

    To ustaw ten kanał na nagrywanie ciągłe. Po zdarzeniu będziesz miał cały
    film.

    BTW, prościej kupić rejestrator z funkcją twarzy. Nie są drogie obecnie
    a na pewno lepsze niż 5 lat temu.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 6. Data: 2022-12-23 12:58:03
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/12/2022 12:19, Adam Górski wrote:
    > Największa strata to jak drzwi zniszczy.

    Trywialna czujka ruchu, obok drzwi, nie załatwiłaby sprawy? Kupujesz
    taką "chumurową" i masz jakąs automatyzację (np. ze względu na porę albo
    obecność właściciela) z telefonu i powiadomienia.

  • 7. Data: 2022-12-23 18:47:38
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    czwartek, 22 grudnia 2022 o 08:41:55 UTC-6 Adam Górski napisał(a):
> [...]
    > Mam nagrania , ale nie jestem w stanie go złapać za rękę.
    >
    > Software dający znać jak się pojawi byłby idealny.

    Nie ma szans.
    To ze masz pare klatek zlodzieja nie pomoze jakiejs AI/ML w jego rozpoznaniu.
    To nie dziala tak jak myslisz.

    Najblizsze temu co chcesz jest maszynowe znajdowanie jakichkolwiek twarzy , wycinaniu
    ich i dodawaniu tagow z czasem, kamera, lokacja itp i wysylaniu gdzies zeby ktos
    sobie to przebral.

    Nie znam systemu ktory po 30-300 podobnych do siebie klatkach znajdzie te twarz i nie
    zareaguje na zadna inna.

    Mysle ze uzyskasz sporo lepszy efekt drukujac te facjate i wieszajac ja gdzies gdzie
    pracownicy moga sie z nia zaznajomic.
    Tu sie skonsultuj jak daleko mozesz to publikowac bo interpretacje rodo sa z dupy i
    do dupy i przecza sobie nawzajem.

  • 8. Data: 2022-12-23 19:30:35
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.12.2022 o 18:47, ptoki (ptoki) pisze:
    [...]
> [...]
    ktos sobie to przebral.

    > Nie znam systemu ktory po 30-300 podobnych do siebie klatkach znajdzie te twarz i

    Dahua to robi od lat:)

    https://youtu.be/Wk7azYmzvuY?t=106

    Rejestrator to koszt ok 500zł

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 9. Data: 2022-12-23 21:34:07
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    > To ustaw ten kanał na nagrywanie ciągłe. Po zdarzeniu będziesz miał cały
    > film.
    >
    > BTW, prościej kupić rejestrator z funkcją twarzy. Nie są drogie obecnie
    > a na pewno lepsze niż 5 lat temu.

    Mam nagrywanie ciągłe z 4 kamer.
    Nic mi nie daje analiza nagrań.
    Policji też nie.
    Złodziej był. Szukaj wiatru w polu.
    Jakiś 20 letni typ z okolicy.

    Gdybym wiedział , że właśnie wszedł to by była inna rozmowa.
    Obywatelskie zatrzymanie.

    Ponieważ to jest wspólnota mieszkaniowa ( budynek na 40 mieszkan ) , nie
    jest tak prosto "coś" zainstalować.

    Mam dostęp przez net do kamer ( sieć lokalna ) i mogę prawdopodobnie
    dostarczyć ten obraz do dedykowanego PC , ale musi to działać równolegle
    z już zainstalowanym monitoringiem.

    Mając obraz z kamer na PC potrzebuję tylko informacji - "JEST".

    To OpenCV Face Recognition wygląda całkiem nieźle.

    Jak z tym nie wyjdzie to pomyślę o czym innym.

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 10. Data: 2022-12-25 09:06:38
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    piątek, 23 grudnia 2022 o 12:31:15 UTC-6 LordBluzg(R)?? napisał(a):
> [...]
    > [...]
    wycinaniu ich i dodawaniu tagow z czasem, kamera, lokacja itp i wysylaniu gdzies zeby

    Jesli to dziala tak jak wykrywanie ruchu (czyli wykrywa go jak go nie ma albo nie
    wykrywa jak jest i to momo ustawienia stref) to ja dziekuje.
    Mialem do czynienia z takimi wynalazkami i starczy zalozyc inna czapke albo dac
    zarosnac brodzie i wykrywanie mozna se wsadzic w niepowiem co.

    Ale moze sie watkotworcy nada. Ciekaw jestem wynikow w jego przypadku.