  • 1. Data: 2022-12-22 20:50:33
    Temat: Przewód lub adapter HDMI -> DisplayPort
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Dosłownie wszystkie przewody czy adaptery z jednego na drugi, są opisane
    że są jednokierunkowe DisplayPort -> HDMI. Nawet kupiłem taki przewód,
    bo niedowierzałem i faktycznie kicha, nie działa.

    Mam monitor z DSub, DVI-D i DisplayPort. Wyjście na komputerze czy
    konsoli mam HDMI. Da się to jedno z drugim podłączyć?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2022-12-22 21:10:39
    Temat: Re: Przewód lub adapter HDMI -> DisplayPort
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/12/2022 20:50, Mateusz Bogusz wrote:
    > Mam monitor z DSub, DVI-D i DisplayPort. Wyjście na komputerze czy
    > konsoli mam HDMI. Da się to jedno z drugim podłączyć?

    Opcja 1:

    kabelek HDMI->DVI-D.

    W zależności od róznych rzeczy możesz nie mieć w takim setupie HDCP.
    Trzeba też dzwięk kraść z innej dziurki.

    Opcja 2:

    https://allegro.pl/oferta/konwerter-hdmi-do-displayp
    ort-adapter-dp-4k-30hz-12998847210

  • 3. Data: 2022-12-23 15:32:52
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 22.12.2022 21:10, heby wrote:
    > Opcja 1:
    >
    > kabelek HDMI->DVI-D.
    >
    > W zależności od róznych rzeczy możesz nie mieć w takim setupie HDCP.
    > Trzeba też dzwięk kraść z innej dziurki.

    Aktualnie korzystam, dźwięk idzie rozdzielony na mini-jacka i do wejścia
    audio-in w monitorze...

    > Opcja 2:
    >
    > https://allegro.pl/oferta/konwerter-hdmi-do-displayp
    ort-adapter-dp-4k-30hz-12998847210

    Hallelujah! Znalazłeś!

    "Adapter działa tylko w jedną stronę, z HDMI na Displayport".

    Tylko jeden taki na kilkaset w kierunku przeciwnym i cena adekwatna do
    dostępności. Ten port DP to ze złośliwości wsadzili do tego mojego
    monitora czy jak?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2022-12-23 15:44:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 23 Dec 2022 15:32:52 +0100, Mateusz Bogusz wrote:

> [...]
    >
    > Tylko jeden taki na kilkaset w kierunku przeciwnym i cena adekwatna do
    > dostępności. Ten port DP to ze złośliwości wsadzili do tego mojego

    Pewnie staroc.

    DP bylo popularne w Dellach, w komputerach, to i w monitorach,
    ale tylko niektorych. Dell sia jakby wycofal, a DP został :-)

    Masz DVI, to prawie do samo co HDMI, kabelek prosty i tani.

    J.

  • 5. Data: 2022-12-23 19:53:33
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/12/2022 15:32, Mateusz Bogusz wrote:
    > Ten port DP to ze złośliwości wsadzili do tego mojego
    > monitora czy jak?

    DP ma zaskakujące bajery, na przykład daisy chain. W dodatku większość
    samodzielnych kart gfx na rynku ma DP. Problem w zasadzie nie istnieje,
    jeśli kupujesz w miarę senowny sprzęt.

  • 6. Data: 2022-12-23 19:54:47
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/12/2022 15:32, Mateusz Bogusz wrote:
    > cena adekwatna do
    > dostępności.
    Kup więc kabel HDMI->DVI i najwyżej zmienisz na aktywną przelotkę, jak
    por^M^M^Mprzyrodnicze nie będą się odtwarzać.

  • 7. Data: 2022-12-23 20:06:02
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...eduDOTpl>

    W dniu 23.12.2022 o 19:53, heby pisze:

    > DP ma zaskakujące bajery, na przykład daisy chain. W dodatku większość
    > samodzielnych kart gfx na rynku ma DP. Problem w zasadzie nie istnieje,
    > jeśli kupujesz w miarę senowny sprzęt.

    I to chyba jedyny port który nie jest ograniczony do ośmiu bitów.

    P.P.

  • 8. Data: 2022-12-23 21:30:24
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2022-12-23 o 15:44, J.F pisze:

    > Pewnie staroc.

    Pewnie nieco lepszy niż ten z HDMI, ale niekoniecznie.

    > DP bylo popularne w Dellach, w komputerach, to i w monitorach,
    > ale tylko niektorych. Dell sia jakby wycofal, a DP został :-)

    A skąd takie wieści? Pełno jest sprzętu z DP i standard ma się całkiem
    dobrze. I Dell wcale się z tego nie wycofał. Pierwsza z brzegu
    współczesna stacja dokująca Della WD19 - 2xDP+HDMI. Czy to ma znaczyć że
    DP znika? DP był (i jest) w różnych innych sprzętach. Generalnie HDMI
    jest do sprzętów bardziej domowych, DP do "poważniejszych". Laptopy same
    w sobie rzeczywiście mają głównie HDMI, bo jak jesteś w firmie to
    podłączasz do stacji dokującej, ale w domu raczej będziesz miał HDMI
    właśnie do dyspozycji.
    O, inna stacja HP, 2xDP+VGA, nawet bez HDMI:
    https://www.morele.net/stacja-replikator-hp-thunderb
    olt-dock-g2-230w-4915472/
    Jest tego więcej. Nie żebym twierdził że generalnie stacje z HDMI to
    rzadkość, ale w tych "porządniejszych" standardem jest właśnie DP.

    > Masz DVI, to prawie do samo co HDMI, kabelek prosty i tani.

    Ale audio w zasadzie nie istnieje, tzn podobno ktoś miał jakieś
    implementacje, ale do standardu jako takiego nie trafiły.

    Pozdrawiam

    DD

  • 9. Data: 2022-12-23 23:20:36
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 23.12.2022 15:44, J.F wrote:
    [...]
> [...]
    > ale tylko niektorych. Dell sia jakby wycofal, a DP został :-)
    >

    > Masz DVI, to prawie do samo co HDMI, kabelek prosty i tani.

    HDMI jest dla ciemnego ludu. Dla zawodowców (bądź graczy) jest DP. Np.:
    https://www.amazon.com/PNY-VCNVS810DP-PB-Video-Card/
    dp/B017NL55BM
    https://www.matrox.com/en/video/products/graphics-ca
    rds/m-series/m9188-lp-pcie-x16

    Ja bym ani monitora ani kompa bez DP nie kupił. :-D

  • 10. Data: 2022-12-24 01:34:24
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 23.12.2022 o 21:30, Dariusz Dorochowicz pisze:

> [...]
    > Jest tego więcej. Nie żebym twierdził że generalnie stacje z HDMI to
    > rzadkość, ale w tych "porządniejszych" standardem jest właśnie DP.

    Za port HDMI producent płaci opłatę licencyjną, za DP nie i stąd jego
    niegasnąca popularność.