  • 1. Data: 2018-05-23 08:52:22
    Temat: [OT] Stacja pogodowa wi-fi.
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Od jakiegoś czasu rozparowuje mi się zewnętrzny czujnik stacji pogodowej z bazą.
    Prawdopodobnie na pasmo 2,4 GHz (?). Śmietnik tu w eterze taki, że mysz wi-fi ma
    mniejszy zasięg, niż na ogonku. Czy jakimś oprogramowaniem na PC sprawdzę, "co
    piszczy w eterze" poza normalnymi kanałami wi-fi? Czy urządzenia takie jak stacje
    pogodowe itp. mają swoje poprzydzielane kanały, czy raczej dowolność w jakimś
    zakresie pasma? BTW czujka ma wybór mikroprzełącznikiem 1 - 2 - 3 i na tym pierwszym
    domyślnym kanale stacji jest zdecydowanie najgorzej (zapewne mało kto przełącza na
    inny, niż domyślny).

    Możecie polecić jakąś niedrogą zewnętrzną czujkę temperatury, którą dałoby się
    odczytywać na PC, Androidzie i iPhonie?

  • 2. Data: 2018-05-23 13:06:46
    Temat: Re: [OT] Stacja pogodowa wi-fi.
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-05-23 o 08:52, ń pisze:
> [...]
    inny, niż domyślny).

    > Możecie polecić jakąś niedrogą zewnętrzną czujkę temperatury, którą dałoby się

    Nie spotkałem stacji z czujnikiem pracującym na 2,4GHz. choć nie
    twierdzę, że takie wynalazki nie mogą istnieć.
    Mają z reguły czujniki na 433 lub 868 MHz.
    A jeśli obsługują WiFi to do komunikacji komputera ze stacją.
    Czujniki nieraz się psują.
    Mi w okresie ok. 10 lat uszkodziły się 3 z 6.

  • 3. Data: 2018-05-23 15:38:00
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Faktycznie masz rację, ta konkretna jest na 433 MHz:
    www.gt-support.de/files/IM_GT-WS-04s_GT-WS-04w_GT-WS
    -05s_GT-WS-05_PL_1.pdf
    Czy można dokupić osobno czujki zewnętrzne 433 MHz (czy są wymienialne pomiędzy
    różnymi podobnymi stacjami)?

    -----

  • 4. Data: 2018-05-23 16:05:08
    Od: Peter <k...@w...pl>

    W dniu 2018-05-23 o 15:38, ń pisze:
    > Faktycznie masz rację, ta konkretna jest na 433 MHz:

    W nowych porządnych stacjach 433 MHz już się nie spotyka bo :
    -- dozwolona jest tylko mała moc nadajnika
    -- olbrzymie pole zakłóceń przez tysiące urządzeń np zabawki

    > Czy można dokupić osobno czujki zewnętrzne 433 MHz (czy są wymienialne pomiędzy
    różnymi podobnymi stacjami)?

    Żartowałeś?.

    --
    Peter

  • 5. Data: 2018-05-23 18:43:09
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Przecież mogą mieć jakiś wspólny protokół, np. klony jednego chińczyka czy
    tajwańczyka.
    W instrukcjach piszą o "można podłączyć nawet do trzech czujek, każda na innym
    kanale", a czujki luzem jeszcze nie widziałem ;-)

    -----

  • 6. Data: 2018-05-23 19:06:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/23/2018 3:38 PM, ń wrote:
    > Czy można dokupić osobno czujki zewnętrzne 433 MHz (czy są wymienialne pomiędzy
    różnymi podobnymi stacjami)?

    Można. Ale widziałem to tylko raz w życiu i do "markowej" stacji. W
    pozostałych to teoria choć niektóre czujniki sa wymienne, sa może ze 3-4
    protokoły i możesz mieć szczęscie.

    Nie wiem jaką masz stacje, ale ostatnio na ali na wyprzedazy trafiłem na
    przyzwoita za $7 z dwoma czujnikami i free posting. To jest tak tanie że
    nie opłaca się nawet szukać zapasowego czujnika bo przesylka będzie
    droższa...

    No i zawsze można podsłuchać a potem zaemulować taki czujnik:

    https://rayshobby.net/wordpress/reverse-engineer-wir
    eless-temperature-humidity-rain-sensors-part-1/

    Miałbys wtedy temperature nie jak byle suweren z czujnika, ale z
    internetu...

  • 7. Data: 2018-05-24 11:05:21
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    -05s_GT-WS-05_PL_1.pdf
    > Czy można dokupić osobno czujki zewnętrzne 433 MHz (czy są wymienialne pomiędzy

    Jak widzę można go teraz kupić na e-bay za 16Euro.
    Niestety ten chyba nie jest typowy w odróżnieniu od czujników
    oznaczanych TS-xx które są zamienne.
    Tu masz link do strony opisujaceej stacje pogodowe:
    http://stacje-pogody.pl/633_stacja_pogody_globaltron
    ics_gt_ws_04.html

  • 8. Data: 2018-05-24 11:47:51
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Faktycznie są, choć drogo wychodzi jak za sam jeden czujnik (i jeszcze do tego
    wysyłka do PL):
    www.ebay.pl/itm/Funksensor-GT-WT-01-Temperatursensor
    -Funk-Sensor-fur-mehrere-Wetterstation-weis/36143501
    8543

    -----

  • 9. Data: 2018-05-25 10:44:48
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-05-24 o 11:47, ń pisze:
> [...]
    wysyłka do PL):
    > www.ebay.pl/itm/Funksensor-GT-WT-01-Temperatursensor
    -Funk-Sensor-fur-mehrere-Wetterstation-weis/36143501

    Trzeba by czatować na używany z polskich "tablic".
    Czy jest obecnie więcej czujników podłączonych do stacji i czy jeden
    tylko wariuje?
    Bo, myślę sobie, to może być teoretycznie także problem bazy a więc
    niepotrzebnie wydane pieniądze na czujnik.

  • 10. Data: 2018-05-25 11:29:29
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-05-23 08:52, ń wrote:

> [...]
    domyślnym kanale stacji jest zdecydowanie najgorzej (zapewne mało kto przełącza na

    jesli to jakas niedroga powszechnie dostepna stacja pogodowa, to na 99%
    dziala w pasmie 433MHz. W jego mocno zasmieconym wycinku, gdzie dzialaja
    inne stacje, piloty od bram, wlaczniki oswietlenia i inne starsze albo
    tansze wynalazki sterowane radiowo.

    Rozwiazanie to albo przestawienie czujnika albo bazy w miejsce gdzie
    sygnal ma wieksza szanse dotarcia /najlepiej gdy maja szanse sie
    widziec/, albo zmiana stacji na uzywajaca pasma 868MHz, narazie mniej
    stosowane.

    Mozesz i poszukac takiej faktycznie na 2,4GHz ale jesli bedzie kiepskiej
    jakosci to moze sie okazac ze nedzne radio albo po stronie nadawczej
    albo odbiorczej radzi sobie z odbiorem pomiaru tak samo zle, jak
    te proste stacje na 433MHz - ze wzgledu na smietnik panujacy w 2,4GHz.

    --

    memento lorem ipsum