  • 41. Data: 2017-12-25 21:58:36
    Temat: Re: [OT] Szerokie horyzonty
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 12/25/2017 9:30 PM, yabba wrote:
    > U kilkuletniego dziecka? Poprzednich kilku lekarzy nie wpłynęło na niego
    > jako placebo.

    Rozumiem że rozmawiam z tym dzieckiem? Czy może rodzicem u którego to
    zadziałało?

    > Może Twojej znajomej brakowało witamin i dlatego lepiej się czuła po
    > tych tabletkach?

    Oczywiście. To musi być to wyjaśnienie. Grunt to być pozytywnie
    nastawionym do świata. Alleluja i do przodu.

    > Dobrze, że dzielisz się swoim spostrzeżeniem. Sprawdź jak MAME działa na
    > innych i możesz opatentować ten sposób.

    Nie ma sensu, skoro działa na mnie to na pewno działa na wszystkich
    innych. Przecież tak jest u każdego kto wierzy w cudowną moc
    uzdrawiającą Czystka, biozeronansów plazmowych tudzież nakładania rąk na
    h... wie co.

    > Albo zauważył zaczerwienione oczy, zatkany nos i kaszel i skojarzył z
    > objawami u poprzednich pacjentów z tego dnia/tygodnia?

    Nie raczej nie. Podobnie jak ten alergolog nie spodziewał się że
    odwiedzi go pacjent z alergią i nagle magicznie i telepatycznie poznał
    że jest jakaś alergia.

    > Niektórzy też są spostrzegawczy i potrafią kojarzyć fakty. Podobnie jak
    > Ty z grami na MAME.

    Ba, niektórzy potrafią poznać sarkazm na odległość a niektórym i pod nos
    podstawiony wygląda dalej poważnie.

  • 42. Data: 2017-12-25 22:21:55
    Od: yabba <g...@g...com>

    > Rozumiem że rozmawiam z tym dzieckiem? Czy może rodzicem u którego to
    > zadziałało?

    Z rodzicem dziecka, u którego to zadziałało.

    > Oczywiście. To musi być to wyjaśnienie. Grunt to być pozytywnie
    > nastawionym do świata. Alleluja i do przodu.

    Ale że co? Istnieje coś takiego jak witaminy i ich niedobór może
    wywoływać niekorzystne efekty.

> [...]
    > innych. Przecież tak jest u każdego kto wierzy w cudowną moc
    > uzdrawiającą Czystka, biozeronansów plazmowych tudzież nakładania rąk na

    Zauważ, że lekarstwa i terapie medyczne nie są uniwersalne i nie leczą
    na raz wszystkich dolegliwości u wszystkich chorych. Inne leczenie może
    być dla kobiet i mężczyzn, dzieci i dorosłych, otyłych i chudych i jest
    pewnie z tysiąc innych zależności.

    > Nie raczej nie. Podobnie jak ten alergolog nie spodziewał się że
    > odwiedzi go pacjent z alergią i nagle magicznie i telepatycznie poznał
    > że jest jakaś alergia.

    Nie jakaś, ale na konkretne alergeny. W przypadku przeziębienia mamy
    katar, kaszel, który widać na pierwszy rzut oka. W przypadku alergii nie
    da się tego zwykle wyczytać z twarzy (jest tylko katar, duszności,
    objawy skórne jako reakcja na rośliny co się aktualnie pylą), a
    alergenów jest mnóstwo. Zgadnięcie wszystkiego prawidłowo jest dość trudne.

    > Ba, niektórzy potrafią poznać sarkazm na odległość a niektórym i pod nos
    > podstawiony wygląda dalej poważnie.

    Niektórzy potrafią mieć otwarty umysł na nowe odkrycia, a nie być
    ograniczonym tylko do nauki, której się nauczyli. Z takim zachowawczym
    tokiem myślenia, to do tej pory tkwilibyśmy w średniowieczu.

    yabba

  • 43. Data: 2017-12-25 22:55:00
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 12/25/2017 10:21 PM, yabba wrote:
    > Z rodzicem dziecka, u którego to zadziałało.

    Znaczy u rodzica zadziałało? To by się zgadzało.

    > Ale że co? Istnieje coś takiego jak witaminy i ich niedobór może
    > wywoływać niekorzystne efekty.

    Z faktu ze cos jest możliwe nie wynika że zaistniało. Przestrzeń fazowa
    "dlaczego boli głowa" jest na tyle szeroka że masz nikła szanse że
    przypadkowo wybrany lek z apteki o podobnej nazwie zadziała. To pogląd
    statystyczny. Można mieć też religijny: tak, na pewno zadziałało mimo
    śladowego promila promili korelacji.

> [...]
    > na raz wszystkich dolegliwości u wszystkich chorych. Inne leczenie może
    > być dla kobiet i mężczyzn, dzieci i dorosłych, otyłych i chudych i jest

    Zauważ że powtarzanie dowolnych banałów nie powoduje że jakiś głupi
    pomysł że elektromagnetyczna plazma reperująca wątrobe ma sens. Gazety
    dla antyszczepionkowców, wrózek itd są pełne tego prostego wybiegu
    psychologicznego: Zadaj pytanie a nastepnie użyj luźno dowiązanego
    banału w celu uzasadnienia debilnej tezy.

    "Czy impulsy elektromagentyczne moga leczyc raka? Naukowcy Erewańscy juz
    dawno udowodnili że kości są piezoleketryczne! Dzięki temu nasza firma
    może zaprezentować najnowszy aparat do leczenia raka kości uzywając
    silnych impulsów eletromagnetycznych kierowanych wprost w
    podprzestrzenną strukturę beleczek poprzez skupianie we własnym polu
    astralnym. Uwaga! Wymagane zasilanie 3f minimum 25kW".

    Coś w ten deseń wyczytałem kilka lat temu w gazecie i ledwo mnie
    odratowali. Nie należy pić herbatek i czytac tego typu gazet.

    No wiec sorry, u mnie to nie działa. Dowód to coś innego niż jednostkowy
    przypadek w dziedzinie niemierzalnej w eksperymencie gdzie istnialo
    miliard innych czynników. Nawet jesli jest wsparty jakims banałem.

    > Nie jakaś, ale na konkretne alergeny. W przypadku przeziębienia mamy
    > katar, kaszel, który widać na pierwszy rzut oka.

    Nie kaszlalem ani nie siorpałem. Lekarz ma pewnien pogląd statystyczny
    co ktory pacjent ma przeziębienie w jakim okresie.

> [...]
    > objawy skórne jako reakcja na rośliny co się aktualnie pylą), a
    > alergenów jest mnóstwo. Zgadnięcie wszystkiego prawidłowo jest dość trudne.

    Ależ bardzo proste. Tak się sklada że mam uczulenie na bialo brzozy i
    odwiedzałem poradnie. Zgadnij w jakim celu przychodzi 50% pacjentów
    alergologa w okolicy majówki, umawiających się znienacka. Cieżkie
    zaganienie, prawda? Tylko telepatia...

    > Niektórzy potrafią mieć otwarty umysł na nowe odkrycia

    Nie. Bredzisz. Otwarcie na nowe odkrycia polega na tym że poddajesz je
    krytyce. W Twoim wypadku już dawno załozyłeś że ta bezsensowna hipoteza
    jest PRAWDĄ i teraz zwalczasz sceptycyzm świętym mieczem bycia
    przekonanym jak bum cyk cyk.

    Nauka oparta jest na sceptycyźmie i poddawaniu swoich hipotez krytyce.

    Religia wręcz przeciwnie.

    Sam określ czym jest twoj przypadek.

    >, a nie być
    > ograniczonym tylko do nauki, której się nauczyli.

    Ze wszystkiego co wie ludzkośc najwazniejsza jest prosta obserwacja:
    nauka generuje postęp, religia regres. Masz prawo WIERZYĆ że bioenergo
    brednie są prawda objawoną. Jednak wiara to coś zupełnie innego niz
    prawda. W dowolnej ideologii bądź religii. Prawdy się udowania. Nie masz
    nawet śladu dowodu. Masz więc tylko wiarę. Nie wartą złamanego grosza.

    > Z takim zachowawczym
    > tokiem myślenia, to do tej pory tkwilibyśmy w średniowieczu.

    Wręcz przeciwnie, nie dostrzegasz tego że bycie otwartym to coś zupełnie
    innego niż bycie łatwowiernym.

  • 44. Data: 2017-12-25 23:21:53
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 25 Dec 2017 18:15:38 +0100
    doszła do mnie wiadomość <p1rbns$c9o$1@node1.news.atman.pl>
    od yabba <g...@g...com> :

    >To byłby niesamowity zbieg okoliczności, jeśliby inny czynnik zadziałał
    >przypadkowo w czasie 5 godzin pomiędzy zabiegiem biorezonansu, a
    >zaobserwowaniem braku objawów występujących codziennie od kilku lat.

    Takiego zbiegu okoliczności nie można wykluczyć.
    Jedno dziecko nie może być dowodem na działanie biorezonansu(czyli skuteczność
    większą,
    niż wykazuje efekt placebo).
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Podw%C3%B3jnie_%C5%9Bl
    epa_pr%C3%B3ba
    Poza tym marnie to wygląda:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Biorezonans

  • 45. Data: 2017-12-26 09:24:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 25 Dec 2017 20:16:34 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie działa. Przyrząd pomiarowy tylko Ci się psuje na chwilę.

    Co nie działa? O to chodzi w placebo, że daje oczekiwany efekt. Gdyby
    nie było efektu, nie nazywaloby się to "efektem placebo".

    --
    Marek

  • 46. Data: 2017-12-26 12:22:27
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 12/26/2017 9:24 AM, Marek wrote:
    > Co nie działa? O to chodzi w placebo, że daje oczekiwany efekt.

    Masz dwie mozliwości:
    a) lek leczy chorobę
    b) jestem przekonany że lek leczy chorobę przez co czuje się zdrowiej

    Placebio to to drugie. Jesli dotyczy faktycznie problemów psychicznych
    to moze działać. W pozostałych przypadkach nie leczy tylko uszkadza
    przyrzad pomiarowy w postaci mózgu.

    Albo inaczej: od palących marichuane czesto usłyszysz że ich umysł
    ogarnia wtedy większe idee. Niestety nie, to tylko linijka staje się
    krótsza.

    > Gdyby
    > nie było efektu,  nie nazywaloby się to "efektem placebo".

    Efekt placebo nie polega na efektach rzeczywistych tylko na zmianie
    samopoczucia. Czyli psujemy przyrzad pomiarowy. Bywa że to wystarczy,
    ale w większości prawidziwych problemów nie.

  • 47. Data: 2017-12-26 14:04:06
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-12-25 o 23:21, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
> [...]
    >
    > Takiego zbiegu okoliczności nie można wykluczyć.
    > Jedno dziecko nie może być dowodem na działanie biorezonansu(czyli skuteczność

    Dlatego nikt się nie upiera, że to działa w 100%. Stwierdzam tylko fakt,
    że mojemu dziecku pomogło, a u mnie "zgadli/wyznaczyli" w 100% poprawnie
    moje alergie.

    yabba

  • 48. Data: 2017-12-26 16:20:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 26 Dec 2017 12:22:27 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Efekt placebo nie polega na efektach rzeczywistych tylko na zmianie
    > samopoczucia. Czyli psujemy przyrzad pomiarowy. Bywa że to
    > wystarczy,

    To chyba jasne, że mówiąc o efekcie placebo nie ma się na myśli
    poprawy samopoczucia tylko te przypadki gdzie po podaniu placebo,
    leku i nic część pacjentów z placebo w pełni wyzdrowiala.

    --
    Marek

  • 49. Data: 2017-12-26 16:39:29
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 12/26/2017 4:20 PM, Marek wrote:
    > To chyba jasne, że mówiąc o efekcie placebo nie ma się na myśli poprawy
    > samopoczucia tylko te przypadki gdzie po podaniu placebo, leku i nic
    > część pacjentów z placebo w pełni wyzdrowiala.

    Nie, efektem placebo nazywamy wylacznie efekt psychiczny, doczytaj sobie
    w milionie miejsc w internetach. W kontekście placebo mówimy o
    samopoczuciu a nie mierzalnych cieżkich problemach medycznych. Uboczne
    skutki lecznicze dla organizmu czasami mogą wystapić jesli z tą psychiką
    mają związek (np. ból pleców wynikający z silnego stresu napinającego
    mięsnie itp). Pozapsychicznych chorób efekt placebo nie leczy. Leczy
    tylko przyrzady pomiarowe podnosząc komfort choroby i *czasami* może to
    przełozyć się na pozytywne skutki dla organizmu. Nowotworu tym nie
    wyleczysz, natomiast niektóre nowotwory mogą sie "same" wyleczyć ale
    było by głupie wiązać to z placebo.

    Dodatkowo musisz zakładać że istnieja pacjenci którym nic nie podano,
    nawet placebo i też wyzdowieją. Kwestia podstawowa polega na tym jak
    oddzielisz tą pseudo korelację spontanicznych wyzdrowień od placebo.

  • 50. Data: 2017-12-26 16:43:54
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 12/26/2017 2:04 PM, yabba wrote:
    > Dlatego nikt się nie upiera, że to działa w 100%. Stwierdzam tylko fakt,
    > że mojemu dziecku pomogło

    Czyli twierdzisz że działa w 100% w przypadku Twojego dziecka.

    Gdybyś nie twierdził w 100% to powiedziałbyś coś:

    "Nie mogę wykluczyć że mojemu dziecku pomogło".

    Wtedy to jest hipoteza nad która można dyskutować a i pewno tego
    trolowania by nie było.