  • 1. Data: 2019-12-01 19:46:20
    Temat: [OT] Tablet z rysikiem
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Poszukuje Tabletu z rysikiem. Chodzi o odręczne rysowanie, więc nie tyle
    dowolny rysik co precyzyjny.

    Przepraszam że OT ale jakoś nie widzę grupy właściwszej, telefony są
    tylko o milimetr od tabletów.

    Z tego co widzę mam kilka opcji:

    a) iPad - bawiłem się, faktycznie precyzja wymiata. Cena też.

    b) Samsug cośtamcośtam - nie bawiłem się ale ludzie uważają że ok

    c) Huawei - mają jakiś tablety z rysikami

    Co jeszcze? Chodzi o możliwośc szkicowania odręcznego, więc wskazana
    jest nie tylko precyzja ale i poziomy nacisku.

    PS. Tak wiem e dą wersje e-ink, bardzo mi się podobają, ale docelowo
    zwykła funkjconalność tabletu/Androida też jest istotna.

  • 2. Data: 2019-12-01 20:06:08
    Temat: Re: [OT] Tablet z rysikiem
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 1 Dec 2019 19:46:20 +0100, heby napisał(a):
> [...]

    > Co jeszcze? Chodzi o możliwośc szkicowania odręcznego, więc wskazana
    > jest nie tylko precyzja ale i poziomy nacisku.

    Samsunga przed laty widzialem - dlugo sie dziwilem "jak oni to
    zrobili". Zastanawiajaco precyzyjne.

    Ale poziomu nacisku to on IMO nie mial.

    J.

  • 3. Data: 2019-12-01 20:22:21
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/12/2019 20:06, J.F. wrote:
    > Samsunga przed laty widzialem - dlugo sie dziwilem "jak oni to
    > zrobili". Zastanawiajaco precyzyjne.
    > Ale poziomu nacisku to on IMO nie mial.

    Gorzej. Ja po godzinie dłubania w necie nie wiem czy model Tab A 10.1 ma
    czy nie ma support dla S-Pen, mówie o oficjalnym specu. Dożyłem czasów
    gdy informacja o tym że można oglądać wideo i czy ma polifoniczne
    dzwoniki jest wazniejsza od istotnego ficzera w hardware. Dżizas.

  • 4. Data: 2019-12-01 22:38:35
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    też szukałem...
> [...]
    > Co jeszcze? Chodzi o możliwośc szkicowania odręcznego, więc wskazana
    > jest nie tylko precyzja ale i poziomy nacisku.
    pobaw się każdym. Koniecznie. miałem samsunga note 1, z bardzo
    precyzyjnym pisakiem, ale miał zajebistego laga. opóźnienie, które
    wymagało nauczenia, że najpeirw rysujesz, potem widzisz efekt pracy.
    podobnie jest z "pianinem" na ekranie. najpierw stukasz w klawisz -
    potem słyszysz dzwięk.
    sory za marne wiadomości, ale tabletom/smartfonom jest daaaaaleeeeko do
    tablecika (za 100zł) na usb do pcta
    ToMasz

  • 5. Data: 2019-12-01 22:54:20
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/12/2019 22:38, ToMasz wrote:
    > sory za marne wiadomości, ale tabletom/smartfonom jest daaaaaleeeeko do
    > tablecika (za 100zł) na usb do pcta

    Znalazłem taki za 25zł ;) I o dziwo jest znakomity, że aż kupiłem Clip
    Studio Paint bo jakąś promocje mają. Ale brakuje koordynacji jak nie
    widzisz tam gdzie rysujesz.

    Na razie obejrzałem Huawei MediaTab M5. 3x tańszy od iPada, 2x tańszy od
    Samsunga. W/g opini, internetowych, jak olejesz laga (niewielkiego) to
    jest ok. iPad ma ciekawe bajery jak np. pochylanie pena ale precyzją
    raczej zbliżony. Będę macać jutro, może te bajery zbędne jednak.

  • 6. Data: 2019-12-02 09:50:56
    Od: kosmos <k...@u...pl>

    W dniu 2019-12-01 o 19:46, heby pisze:
> [...]
    >
    > PS. Tak wiem e dą wersje e-ink, bardzo mi się podobają, ale docelowo
    > zwykła funkjconalność tabletu/Androida też jest istotna.

    Obejrzyj Lenovo Yoga book, starszy model (teraz chyba do kupienia już
    tylko jako używany) występował zarówno w wersji z Androidem jak i Windows.

  • 7. Data: 2019-12-03 22:49:39
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/12/2019 19:46, heby wrote:
    > c) Huawei - mają jakiś tablety z rysikami

    No więc zanabyłem. MediaPad M5 lite.

    Wykonanie ok. Rysuje się bardzo wygodnie. Wykrywanie siły nacisku ok.
    Nie wiem jeszcze co będzie po założeniu szkła, ale najwyżej odlepie.
    Wychodzi na to że taniej nie ma nic sensownego.

    PS. Pierwszy raz mam w ręku tablet który po resecie fabrycznym nie ma
    "obowiązkowych" apliakcji w flash, tylko ściąga je z netu i dają się
    wyrzucić. Może to tylko 50% spieprzone, ale przynajmniej odwracalnie.

  • 8. Data: 2019-12-04 04:40:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "heby" qs6l9k$1r9$...@d...me

    > Nie wiem jeszcze co będzie po założeniu szkła, ale najwyżej odlepie.

    Szkła ochronnego? IMO nie ma sensu zakładanie takiego szkła.
    (ale to tylko moje zdanie/stanowisko -- nie chcę obarczać
    się ewentualną odpowiedzialnością za ewentualne straty...)

    IMO telefon/tablet należy chronić fabrycznym szkłem GG5 lub wyższym...
    Tak chroniony telefon/tablet IMO wytrzyma niejedno bliskie spotkanie
    nawet/także z betonem czy terakotą... Być może nawet ekran dożyje do
    końca żywota całego sprzętu lub choćby do czasu, gdy nowy ekran będzie
    kosztował mniej niż teraz kosztuje ww. szkło ochronne, które (co do
    tego raczej wątpliwości nie mam) nie doda ani urody ani funkcjonalności...

    IMO zakładanie ochrony tego typu to jakby niejedzenie tortu w obawie
    o uszkodzenie tegoż tortu...

    IMO lepszym rozwiązaniem są miękkie kejsy...

    BTW -- najtańsze kejsy, jakie widziałem, kosztowały 100 groszy...
    Były to kejsy na... AjFony... ;)

    -=-

    BTW -- Asus Max zaliczył masę (co najmniej kilkanaście) upadków,
    w tym upadek na terakotę z wysokości ~półtora metra... Nieraz
    usiadłem na nim, gdy był w tylnej kieszeni spodni... Raz wypadł
    mi z ręki prosto w drobniuteńki piach... Nosi na sobie liczne
    ślady uderzeń, ekran jest lekko ;) powyginany i niestety lekko
    porysowany... (rysy nie przeszkadzają i są niemal niewidoczne)

    Moim zdaniem łatwiej uszkodzić coś wewnątrz niż taki ekran...

    Asus Max ma GG4 -- teraz montowane są GG5 i GG6...
    Motorole chyba nadal mają GG3... ZTCW (ale nie testowałem
    osobiście) GG3 jest odporne na zadrapania, ale jest kruche.

    --