  • 1. Data: 2019-12-01 12:10:56
    Temat: google pay, czy może drenować baterie?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    od lat płacę zbliżeniowo telefonem. ale funkcja ta jest realizowana
    aplikacją banku. mój telefon nie ma żadnych blokad. Teraz może niektórym
    wyszły gały z orbit, jak można być tak nieostrożnym. ja to widzę
    inaczej. telefon ma takie same blokady jak karta którą dostałem z banku.

    Inny bank, do nowo otwartego konta, daje mi możliwość płacenia przez
    google pay. samo uruchamianie usługi.. pozostawia mnie z wątpliwościami
    czy to bezpieczne, ale pomińmy to. Żeby usługa GPay mogła działać
    telefon musi mieć zabezpieczenie pinem, odciskiem palca... Mój nie ma.
    Znaczy nie miał. wiec zrobiłem. ale jest to upierdliwe. wiec próbuję:
    1.odcisk palca. działa, ale czasami. w domu na spokojnie częściej, w
    sklepie sporadycznie.
    2.rozpoznawanie twarzy. działa tylko jak jest jasno i też z marną
    skutecznością.
    3. bezpieczne miejsca. podaję że bezpiecznym miejscem jest dom, według
    lokalizacji gps+wifi i w domu nie muszę odblokowywać telefonu.
    Co ciekawe, mimo blokad, podczas płacenia telefonem, często widzę na
    ekraniku terminala informacje - spójrz na ekran telefonu - a na
    telefonie prośba o pin. na telefonie - pin, nie na pinpadzie terminala!

    Po wdrożeniu płacenia GPay, "bateria" zaczęła znikać. Na liście
    "pożeraczy" energii nic nadzwyczajnego. na szczycie system android.
    Potem youtube i inne używane programy. przez noc znika z 100% do 12%. po
    kilku dniach, telefon po naładowaniu do pełna informuje że pozostało 6
    godzin pracy. Normalnie padnięta bateria! Ale wyłączyłem wszelkie
    blokady ekranu, piny, odciski - GPay poinformował że nie będzie działał.
    Telefon naładowany wieczorem do pełna w południe ma 78%, szacowany czas
    działania 1 dzień+8 godzin - zdecydowana poprawa.
    Nie mam możliwości wpięcia amperomierza pomiędzy baterię a telefon.
    Przewidywanie jak długo będzie działał telefon bez ładowania - wymaga
    "nauki", więc trwa długo. Czy z własnych doświadczeń możecie mi
    powiedzieć co drenuje baterie?
    ToMasz

  • 2. Data: 2019-12-01 13:37:38
    Temat: Re: google pay, czy może drenować baterie?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 1 Dec 2019 12:10:56 +0100, w <qs0741$uj5$1@dont-email.me>, ToMasz
    <t...@p...fm.com.pl> napisał(-a):

> [...]
    > Przewidywanie jak długo będzie działał telefon bez ładowania - wymaga
    > "nauki", więc trwa długo. Czy z własnych doświadczeń możecie mi

    Nie wiem, ale rozwiązaniem jest zainstalowanie np. IceBoxa czy Airfrozen -- po
    zamknięciu aplikacji jest ona zamrażana (czy raczej wyłączana).

  • 3. Data: 2019-12-01 20:31:24
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj ToMasz, 01 gru 2019 w news:qs0741$uj5$1@dont-email.me
    napisałeś/aś:

> [...]
    > ładowania - wymaga "nauki", więc trwa długo. Czy z własnych
    > doświadczeń możecie mi powiedzieć co drenuje baterie?

    Sugerowałbym aplikację AccuBattery - może ona coś zasugeruje. W każdym
    razie pokazuje użycie baterii wg aplikacji. Tak wiem, że sam android też
    coś takiego pokazuje, ale ile jedno i drugie jest warte?
    Swoją drogą założeniem tej aplikacji jest również oszczędzanie cyklów
    ładowania ogniwa oparte na jakichś naukowych badaniach, z których wynika,
    że przy wyższym procencie naładowania(tym samym wyższe napięcie ogniwa)
    nieliniowo wzrasta zużycie ogniwa. Czyli opłaca sie ładować częściej np.
    do 50% niż rzadziej 0-100.
    Np. pokazuje mi że naładowanie od 20-50% - 0,03 cyklu
    20-70 - 0,09
    20-90 - 0,43
    Nie wiem, ile w tym jest prawdy, rzuciłem okiem na jakieś tam badania i
    na razie przyjmuję że tak może być. Tylko nie jestem pewien jak do tego
    się ma Turbo Charging.

Wzory dokumentów

Wyszukaj i pobierz za darmo: