  • 1. Data: 2010-03-06 12:15:55
    Temat: OT: numery komorkowe z zerem na poczatku
    Od: "NieMaTakiegoNumeru" <N...@t...pl>

    Dlaczego numery komórkowe nie zaczynają się na 0?
    Nie spotkałem jeszcze nigdy numery w stylu 501-0xx-xxx, 601-0xx-xxx,
    602-0xx-xxx.
    Jaki jest tego powód? Przecież w komórkach nigdy nie wybierało się
    numeru bez prefiksu sieci. W ten sposób marnuje się po 100.000 numerów w
    każdym przedziale. Zagranicą jakoś nie mają z tym problemów i będąc
    kiedyś na wyspach sam używałem numeru z zerem z przodu po kierunkowym.

  • 2. Data: 2010-03-06 12:29:28
    Temat: Re: OT: numery komorkowe z zerem na poczatku
    Od: Łukasz Jarosław Mozer <n...@b...org>

    Dnia Sat, 6 Mar 2010 13:15:55 +0100, NieMaTakiegoNumeru napisał(a):

> [...]
    > każdym przedziale. Zagranicą jakoś nie mają z tym problemów i będąc
    > kiedyś na wyspach sam używałem numeru z zerem z przodu po kierunkowym.

    Występują. Sam taki posiadam.
    --
    www.baseciq.org
    "Rozmowa z Kolejami Mazowieckimi tym się różni od rozmowy z

  • 3. Data: 2010-03-06 12:32:15
    Od: Łukasz Jarosław Mozer <n...@b...org>

    Dnia Sat, 6 Mar 2010 13:15:55 +0100, NieMaTakiegoNumeru napisał(a):

    I mi się tak przypomniało jeszcze, że pierwszy numer w Idei miałem
    501080595.

  • 4. Data: 2010-03-06 14:08:11
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-03-06 13:15, NieMaTakiegoNumeru wrote:
    > Dlaczego numery komórkowe nie zaczynają się na 0?
    > Nie spotkałem jeszcze nigdy numery w stylu 501-0xx-xxx, 601-0xx-xxx,
    > 602-0xx-xxx.

    501 000 ... to pierwsze numery służbowe Centertela, w czasie testów w P4
    miałem numer 790089, i tak dalej, i tak dalej...

  • 5. Data: 2010-03-06 16:01:05
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> writes:

    > 501 000 ... to pierwsze numery służbowe Centertela, w czasie testów w
    > P4 miałem numer 790089, i tak dalej, i tak dalej...

    Ala jakos tak niechetnie uzywaja i malo. Do testow, sluzbowych...

    MJ

  • 6. Data: 2010-03-06 16:54:29
    Od: "Piotr C." <piotr@usun_to_mabanana.com>

    Michal Jankowski wrote:

    > Ala jakos tak niechetnie uzywaja i malo. Do testow, sluzbowych...

    Po czym wnosisz, że mało? Sprawdziłem ok. 92 numery ze swojej książki
    telefonicznej, po obróbce w excelu wyszedł taki rozkład:
    0 11
    1 13
    2 12
    3 11
    4 8
    5 5
    6 8
    7 7
    8 11
    9 6
    Czyli zdecydowanie najmniej jest numerów na "5" i "9" ;)
    Co niczego nie dowodzi...

    P.

  • 7. Data: 2010-03-06 22:15:41
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-03-06 17:01, Michal Jankowski wrote:

    > Ala jakos tak niechetnie uzywaja i malo. Do testow, sluzbowych...

    Absolutnie nie, chociaż w tym zakresie numeracji (pierwszy przydzielony
    prefiks + 0) zwykle są róznego rodzaju numery techniczne.

  • 8. Data: 2010-03-06 22:37:55
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>
    napisał w wiadomości news:hmuk6f$a45$1@news.onet.pl...

    > Absolutnie nie, chociaż w tym zakresie numeracji (pierwszy
    > przydzielony prefiks + 0) zwykle są róznego rodzaju numery techniczne.

    Np. 501 0xxxxx? (pytam, bo nie śledziłem za dokładnie od początku)
    Miałem taki abo, to była promocja dla pracowników Tepsy, sie załapałem,
    sprzątaczki w firmie też brały :) I też podostawały 501 0xxxxx, choć
    początkowo miało być 501 2xxxxx, ale dali zero i całkiem inne cyfry.
    Rok... hm... 98, albo 99...

    --
    Zanim napiszesz posta w Usenecie: http://rtfm.killfile.pl
    (Wszelka korespondencja masowa, przesłana na mój adres mailowy,

  • 9. Data: 2010-03-06 22:51:56
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Absolutnie nie, chociaż w tym zakresie numeracji (pierwszy
    > przydzielony prefiks + 0) zwykle są róznego rodzaju numery techniczne.

    Jakos tak mi sie wydawalo, ale faktycznie to bzdura jakas.

    MJ

  • 10. Data: 2010-03-07 05:53:13
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Absolutnie nie, chociaż w tym zakresie numeracji (pierwszy przydzielony
    > prefiks + 0) zwykle są róznego rodzaju numery techniczne.

    istnieja rozne zakresy do uzytku wewnetrznego, ale byly one scisle
    przestrzegane jakis czas temu
    obecnie, przy sporej liczbie numeracji z jednej strony i duzych potrzebach z
    drugiej strony, aktywacje pracownicze oraz inne numery "techniczne" sa coraz
    czesciej lokowane w roznych zakresach, a nierzadko sa to rowniez pojedyncze
    numery
    z dawnych czasow pamietam 60220xxxx i 6029xxxxx w erze oraz 60113xxxx w
    plusie
    kilka lat temu jeden z handlowcow odszedl z plusa i zachowal prywatnie
    sluzbowy numer co uznalem za koniec sztywnego trzymania sie zakresow

    wracajac do zer: w erze numeracja 600 0xx xxx jest uzywana komercyjnie, ale
    juz 600 000 xxx nie jest nadawana (a moze nie tylko ten tysiac, ale cale 10
    lub 100 tysiecy ?)
    i jeszcze zagadka w temacie: kto uzywal numeru "szejset melonow" ?