  • 61. Data: 2015-03-24 21:24:57
    Temat: Re: [OT] protesty kierowcow
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-03-24 o 16:04, RadoslawF pisze:

    > Prowadzisz dużą firmę transportową, masz kilkadziesiąt maszyn
    > i setkę kierowców. I robisz tak jak piszesz.
    > Podpada ci kilku kierowców których zwalniasz, niewykluczone że
    > nawet dyscyplinarnie. A oni teraz idą z pitami i inną dokumentacją
    > do niemieckiego sądu o wypłacenie zaległej należności bo faktycznie
    > nie dostawali tych 8,5 euro za godzinę.

    PIT jest jednym z tych papierków, który też jest w porządku.
    Jeżeli kierowca robi na przykład 100 godzin po Niemczech i 100 godzin po
    reszcie Europy, to dostaje te 8,50 euro za godzinę po Niemczech i 50
    groszy za godzinę po Europie. Tym sposobem wyrabia minimalną krajową
    wymaganą w Polsce i minimalną godzinową wymaganą w Niemczech. Jak chce,
    to może mieć to nawet zagwarantowane na papierze od pracodawcy.
    Z czym pójdzie taki kierowca do niemieckiego sądu?

  • 62. Data: 2015-03-24 22:55:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Jeśli te 8,5 euro będzie tylko na papierze to bardzo łatwo
    > udowodnić że jednak nie wszystko gra.
    > A sam pisałeś "całej sprawie najbardziej liczą się papierki".

    Nie oszukujmy sie - zaden pracownik sie nie zgodzi na to zeby w papierach
    było 8,5 a na reke 5.
    A nawet jak sie zgodzi to tylko do momentu rozstania z szefem i wtedy
    upomni sie o doplate reszty...

  • 63. Data: 2015-03-24 22:55:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > W kwestii niedawnych dyskusji ekonomicznych
    > polscy kierowcy ciezarowek protestuja przeciw placy minimalnej w
    > Niemczech. I we Francji.
    > Wymaganej tez dla kierowcow zagranicznych pojazdow.
    > A dokladniej - to przeciw temu, ze rzad nic nie robi w tej sprawie.
    >
    > No prosze, jakie dziwne spoleczestwo mamy - ktos im daje 8.50 euro/h,
    > a oni nie, za duzo, i drogi blokuja, zeby obnizyc.
    >
    > Albo nie dziwne, tylko swiadome ...

    A ja myslałem, ze protestują kierowcy, ze tyle nie dostają :)

  • 64. Data: 2015-03-24 23:16:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Mar 2015, RadoslawF wrote:

    > Otrzyma.
    > Po pierwszej sprawie - pracownik kontra były pracodawca
    > przed niemieckim sądem pracy.

    Ostrożnie. Ja bym się nie zakładał.

    Przypomnę casus "przypomnienia sobie o należnej podwyżce",
    który kiedyś był na .prawo.
    W .pl problemem bywają dowody, ale jeśli są, pracownik jest
    z grubsza traktowany jak "niedołężny któremu się należy".
    W tamtej sprawie pracownik (w Niemczech, AFAIR pracownik
    "zagraniczny") miał w "papierach" należną od 3. miesiąca
    pracy podwyżkę - której nie dostał i o którą się nie upominał
    kiedy pracował.
    Poszedł do sądu, jak jego pracodawca był "byłym pracodawcą".
    I... przegrał.
    Z uzasadnieniem właśnie takim - że *celowo* nie upominał
    się wtedy, kiedy mu się podwyżka należała, licząc, że
    w ten sposób zachowa miejsce pracy.
    "Chcącemu nie dzieje się krzywda" i fakt, że na papierze
    była należna podwyżka tej zasady (tam) widocznie nie wzrusza.

    Abstrahuję już zupełnie od kwestii dowodowej (przecież
    przyznając że podpisywał nieprawdziwe dokumenty, w myśl
    rzeczonego "volenti non fit iniuria" pogrążyłby się
    zupełnie).

    pzdr, Gotfryd

  • 65. Data: 2015-03-24 23:24:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Mar 2015, J.F. wrote:

    > No ... czy to mozliwe ? firma polska, sad niemiecki. Praca niby w Niemczech,

    Ale sprawa o naruszenie niemieckich przepisów. Karnych jak sądzę.

    > ale komornik w Polsce.

    A w "wersji amerykańskiej" nie zadziała?
    Po prostu zajmą Ci majątek który sam wjedzie przez granicę :P

    pzdr, Gotfryd

  • 66. Data: 2015-03-24 23:34:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Mar 2015, nadir wrote:

> [...]
    > nawet zagwarantowane na papierze od pracodawcy.
    > Z czym pójdzie taki kierowca do niemieckiego sądu?

    TAKI kierowca z TAKIMI papierami może nie pójdzie.
    Ale INNY pójdzie do ... polskiego sądu.
    Dla odmiany.
    Zdaje się ktoś już to wspomniał - KP (polski) przewiduje "płacę
    adekwatną".

    pzdr, Gotfryd

  • 67. Data: 2015-03-25 09:46:26
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    t...

    > Co dokładnie?

    Dokładnie to pytanie retoryczne jest odpowiedzią na pytanie "dlaczego".

    > Czyżby patriotyzm Niemca był wyceniony na 2.5 euro?

    Czy to jest dokładnie 2,5 euro czy może wystarczy już 1 euro to nie wiem.
    Zauważ że to przykładowe 2,5 euro to 40% wyższa stawka (6 do 8,5 euro), a to
    już robi zauważalną różnicę w cenie transportu.

    Natomiast wiem na pewno że jak Niemiec ma do wyboru dwóch podwykonawców
    oferujących to samo za tyle samo to najczęściej wybierze firmę niemiecką.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 68. Data: 2015-03-25 19:33:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Mar 2015, Ergie wrote:

    > Natomiast wiem na pewno że jak Niemiec ma do wyboru dwóch podwykonawców
    > oferujących to samo za tyle samo to najczęściej wybierze firmę niemiecką.

    Mało dziwne, a "lokalność" preferencji działa nie tylko w Niemczech.
    Po prostu, w razie "wpadki" prościej sądzić się np. o odszkodowanie.

    pzdr, Gotfryd